ministerie van LNV goes natural

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Re: ministerie van LNV goes natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:58

Huertecilla schreef:
dorientjuh schreef:
Maar ik spring een gat in de lucht als het echt gaat lukken! OK dan! Go jij! Go jij!

Spring maar vast, want dit gáát ´lukken´.
De raamwet dierenwelzijn is al op verschillende sectoren ingevuld.

De welzijnscriteria zijn al geformuleerd. De sector heeft nu een káns zelf met een plan te komen.

Daarna komt er een set richtlijnen met maatregelen en een overgangsperiode. Klaar. Niets implementatieplan, gewoon de wet invullen en uitvoeren. Voor handhaving zijn de aid en politie.

hc

*Springt* Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:01

Ik sta ook te juichen.... Haha!

Paardjes, jullie zullen het snel beter hebben!!!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:02

Citaat:
Voor handhaving zijn de aid en politie.

dat mag ik hopen en "instanties" die bestaan van giften van particulieren en er hun eigen normen en waarden op na houden per direct afschaffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:07

Idd. En de AID politie rechten geven, net als in Engeland en Amerika.
En de straffen flink hoger maken.
Paard een maand niet in de wei? Eigenaar ook een maand gevangenisstraf.
Weten ze gelijk hoe het voelt Extreme duivel Whoosh!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:09

Yamcha schreef:
Weten ze gelijk hoe het voelt

wat super dit!!!

en ach... de gevangenis? doe maar in de wc, hoeven ze ook hun fijne huisje niet uit. uurtje opjagen per dag in de tuin moet meer dan genoeg zijn Duivel

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:11

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:13

Is allemaal leuk en aardig en ben het er ook mee eens Ja

Maar waarom krijgt ze nu gelijk de 'titel' natural...?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:14

casperrr schreef:

hier ben ik het wel mee eens. het hele jaar door weidegang/ruime paddock/voldoende ruimte om lekker te bewegen hoort 'normaal' te zijn voor iedereen, naturals, normals en alle andere hokkies

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:16

_rosita_ schreef:
casperrr schreef:

hier ben ik het wel mee eens. het hele jaar door weidegang/ruime paddock/voldoende ruimte om lekker te bewegen hoort 'normaal' te zijn voor iedereen, naturals, normals en alle andere hokkies

Ja tuurlijk, maar de meeste mensen die dit nu al realiseren voor hun paard worden natural genoemd. Dus wel zo makkelijk als je de minister dan natural noemt, als je haar normal gaat noemen zou het ook niet kloppen. Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:17

ik wou dat we het hier voor elkaar kregen joh! vooralsnog is 365 weidegang hier in een straal van 25 km niet mogelijk

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:19

Inge_ schreef:
Ja tuurlijk, maar de meeste mensen die dit nu al realiseren voor hun paard worden natural genoemd. Dus wel zo makkelijk als je de minister dan natural noemt, als je haar normal gaat noemen zou het ook niet kloppen. Clown

Geef haar dan gewoon geen naam... Ik zie niet in dat zij gelijk Natural is. zij bekijkt het vanuit een bepaalde kant hoe het zou móeten. Ik koppel daar dus echt geen Natural aan...
Kreeg dan nl. een beetje het idee dat het werd opgehemeld... correct me if i'm wrong Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:27

_rosita_ schreef:
Yamcha schreef:
Weten ze gelijk hoe het voelt

wat super dit!!!

en ach... de gevangenis? doe maar in de wc, hoeven ze ook hun fijne huisje niet uit. uurtje opjagen per dag in de tuin moet meer dan genoeg zijn Duivel

Idd Rosita!!! Pak ze maar aan!!! Duivel

KiWiKo schreef:
viewtopic.php?sid=&f=11&t=847762#p30544712

daarom gebeurt dit.................

Dat is te zot voor woorden.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:47

Over die weides: daar zit die van mij ook bij... Verdrietig

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:51

casperrr schreef:
Inge_ schreef:

Geef haar dan gewoon geen naam... Ik zie niet in dat zij gelijk Natural is. zij bekijkt het vanuit een bepaalde kant hoe het zou móeten. Ik koppel daar dus echt geen Natural aan...
Kreeg dan nl. een beetje het idee dat het werd opgehemeld... correct me if i'm wrong Lachen

Snap niet zo goed wat het probleem is. Verward Als zij natural genoemd wordt, weet iedereen meteen wat er mee bedoeld wordt, net als ik me hier op bokt in een topic voorstel als natural. Hokjes denken is dan gewoon even makkelijker.
En die minister bekijkt het idd vanuit de kant die zou moeten maar voor sommige mensen slaat dat nergens op; waarom zou een paard in de wei moeten? Hij heeft het toch prima in dat kleine stalletje?
En naturals denken niet zo, vandaar dat zij het label Natural op zich geplakt krijgt.. Gewoon duidelijk voor iedereen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:56

Inge_ schreef:
Snap niet zo goed wat het probleem is. Verward Als zij natural genoemd wordt, weet iedereen meteen wat er mee bedoeld wordt, net als ik me hier op bokt in een topic voorstel als natural. Hokjes denken is dan gewoon even makkelijker.
En die minister bekijkt het idd vanuit de kant die zou moeten maar voor sommige mensen slaat dat nergens op; waarom zou een paard in de wei moeten? Hij heeft het toch prima in dat kleine stalletje?
En naturals denken niet zo, vandaar dat zij het label Natural op zich geplakt krijgt.. Gewoon duidelijk voor iedereen.

Ik heb en maak er geen probleem van Verward
Het komt bij mij nu weer over dat de minister op het goede pad zit, en hier gelijk het label natural aan wordt geplakt, wat natural is nu eenmaal het beste als ik er een hoop mag geloven Knipoog

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:59

Dat ís ook het beste..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:03

En dat is iedereen weer zo zijn mening. In mijn ogen is Natural niet het beste...
Maar dat is weer een heel ander verhaal....

De minister heeft het nu volgens vele bij het juiste end, dús krijgt ze gelijk het label Natural op geplakt.
In mijn ogen is haar mening géén Natural, maar een normale zaak waar ze gelijk in heeft.
Dan hoef je nog niet gelijk een Natural te zijn...

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:11

Nee dat hoeft ook niet, maar de meeste mensen die hun paarden zomer & winter in de wei/paddock hebben staan worden naturals genoemd. Dus als die minister wil dat alle paarden zomer & winter buiten staan is het logisch als ze dan natural genoemd wordt.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:12

ja maar de paarden waar ik op rijd staan zomer en winter altijd op wei, maar ze worden toch echt voor het tegenovergestelde gebruikt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:19

casperrr schreef:
ja maar de paarden waar ik op rijd staan zomer en winter altijd op wei, maar ze worden toch echt voor het tegenovergestelde gebruikt Clown

Het tegenovergestelde van wat? Ik volg je even niet... Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:20

Van natural Lachen
Ze staan op ijzers, hebben dekens op, worden met bit gereden, boomzadel, gaan mee op wedstrijd.
Lijkt me nogal tegenstrijdig met het hele Natural? Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:12

Ik ben het eerlijk gezegt wel met Casperrr eens, vandaar ook al mijn eerdere voorzichtige opmerking. Waarom steeds dat 'goed' 'fout' label, en waarom er een natural of niet natural label op hangen? Ieder paard is anders, ieder mens is anders, en ieder dier behoort op een andere manier benaderd te worden, dit geld voor mensen, maar óók voor paarden. Dat paarden met bit gereden worden, ijzers hebben, dekens op hebben wil niet zeggen dat we 'slecht' voor ze zijn. rotte appelen blijven er altijd, maar suprise.. Die zijn er ook in jullie 'goede' natural wereldje..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:25

Misschien kan het geen kwaad om eens na te denken over het feit dat, wat in principe goed is voor paarden (iig nadenken over waar je mee bezig bent en proberen een goede leefomgeving te creeeren voor je paard, waarin het zich geestelijk en lichamelijk goed kan voelen), wordt belabeld als natural ipv normal.
Dát op zich zou er al eigenlijk op moeten wijzen dat er het een en ander niet goed zit in de paardenwereld.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:27

ooh, dus in dat geval ben ik ook natural? Ik denk na over de voeding, pas de voeding aan op de beweging, zorg dat ze op tijd buiten komt, en lang genoeg. Denk na met waar ik mee bezig ben en wat dat voor uitwerking op mijn paard zou kunnen hebben, en bekommer me over hoe ze zich zowel lichamelijk als geestelijk voelt.

Dus schijnbaar ben ik natural volgens jouw?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:29

Ik krijg op het moment een zeer vervelende bijsmaak....
Dat wij geen natural mensen zijn hoeft nog niet te betekenen dat wij slecht zijn voor ons paard.
Ze komen vaak buiten, heb het príma naar hun zin, krijgen wat ze willen, kortom ze hebben een príma leven.
Maar omdat wij geen Natural zijn klopt het ineens niet?
Dus een paard wat genoeg buiten staat is een natural paard?
Maakt mij dat dus Natural?