Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arabesk schreef:Bijzetten in de stapmolen.
Nou ja, je zit ongetwijfeld niet op ons commentaar te wachten, dus ik zeg maar niks
JoviBan schreef:En nog wel iedere dag een uur(tje).![]()
Bojangles schreef:En een uur in een stapmolen is veeeels te saai voor een paard.

CCCCorine schreef:Verder valt het me op dat veel mensen denken dat het gevaarlijk is (met name het bijzetten), maar dat valt erg mee.
CCCCorine schreef:In geval van nood rekt dit echt een flink stuk uit en als er echt teveel gewicht op komt (in geval van ernstige nood) dan springt het elastiek los.
Fellor schreef:Een getraind paard kan best los bijgezet een tijdje in de molen lopen, als je de paarden ziet lopen ze idd vaak met veel beter lijfgebruik dan de losse paarden.
.
Huertecilla schreef:Fellor schreef:Een getraind paard kan best los bijgezet een tijdje in de molen lopen, als je de paarden ziet lopen ze idd vaak met veel beter lijfgebruik dan de losse paarden.
.
blablabla en natuurlijk dat het is.....
Is ´natuurlijk´zó gedegradeerd tot feel-good etiket dat dit soort in het geheel. maar dan ook GEHEEL niet paardgericht gedoe onder een ´natural´ subtopic komt?!
Paard bijgezet in een tredmolen is![]()
hc
Faux schreef:Ik moet zeggen HC, ik lees vaak je reacties en soms vind ik ze raar..
Huertecilla schreef:Wat is hier de toegevoegde waarde van en wat mbt het topic?
hc
Het is inderdaad niet echt van toegevoegde waarde.. Somebitch schreef:Je zet je paard toch ook niet met bijzet in de wei
Huertecilla schreef:Somebitch schreef:Je zet je paard toch ook niet met bijzet in de wei
Je kan het wel bitloos op stal zetten, kan je ook een etiket ´natuurlijk´opplakken![]()
hc

Jus_dOrange schreef:HC dit staat op 'naturals' omdat hier zeer wss de meeste ervaring met bitloze optomingen is, dus niet omdat de TS zo natuurlijk bezig wil zijn.
Jus_dOrange schreef:HC dit staat op 'naturals' omdat hier zeer wss de meeste ervaring met bitloze optomingen is, dus niet omdat de TS zo natuurlijk bezig wil zijn.

Huertecilla schreef:Ik men bijvoorbeeld bitloos. Is mennen nu ´natural´?

Bijzetten kan ook op zo'n manier dat het paard nog gewoon om zich heen kan kijken en dat hij enkel wat voelt net als bij een ruiter die met weinig contact rijdt.