liljebo schreef:Cassidy... je zegt absoluut goede dingen en ik geloof ook wel dat je goed bent met je paarden.. maar ik vind het laatste antwoord een beetje kort door de bocht.
Als je mijn eerdere antwoorden in dit topic hebt gelezen zul je misschien merken dat ik exact dat heb aangeraden wat jij in je reactie hierboven opnoemt. Ik betwijfel echter of bij iemand die beweert dat hij ervaren is in Parelli, en dan nog de opmerking maakt dat hij op stenen sterker is en ze hem niet houden kan, die basis zo goed is zoals ze beweert. De basis is namelijk bij ieder paard gelijk, wijken voor druk. En Parelli is niet alleen " dingetje doen", maar je verdiepen in de Horsenality van het paard, en daarop in kunnen spelen. En dan weet je automatisch al wat je moet doen als reacties niet " volgens het boekje" verlopen (waarbij ik me dan weer afvraag welk boekje je bedoelt)...

) Overigens... voor alle duidelijkheid... ik ben beslist niet iemand die overal alle antwoorden op heeft. Ik doe mijn best om een goede band met mijn paarden op te bouwen, paardentaal te leren en goed om te gaan met mijn paarden die alledrie een totaal verschillend karakter hebben. Ik vind het een geweldige uitdaging, maar ik heb nog heel veel te leren....Maar dat is niet erg.
Ik kan heel vaak de nederlandse woorden niet meer vinden, mijn halve paardenspreektaal is engels, komt waarschijnlijk door die tig uren engelse dvd's kijken