Citaat:Dit was aardig. Ze gooit op basis van gebrek aan kennis en vooroordelen een waardeoordeel over wat een ánder moet doen hier op de buis en ik vind dat ze dit niet hoort te doen. Dat is in mijn ogen stemming kweken op basis van onbenul.
Laat haar lekker zélf een helm opzetten.
Het is niet verplicht, je bent verzekerd en de rest is een kwestie van vaardigheden, band met je paard en PERSOONLIJKE risico-afwegingen waar NIEMAND HET RECHT OP EEN MENING OVER HEEFT WANT NIET KAN BEOORDELEN!
Hoho, je gaat wel ver, je kan niemand het recht op een mening ontzeggen, ik ben het met de TS ten dele eens, wel of geen naturals, het rijden zonder cap ( in zijn algemeenheid ) beschouw ik als een grote stommiteit, ongeacht vaardigheden, band met je paard etc., de oorzaken van ongelukken hoeft lang niet altijd bij jezelf of je paard te liggen.
Daarnaast, de verzekering kan wel degelijk vervelend gaan doen, als blijkt dat je een ongeluk hebt gekregen, hoofdletsel hebt opgelopen en geen cap hebt gedragen, lees je verzekering maar eens goed door, vaak staat daar iets van een clausule in, waarbij je de verplichting hebt om je dusdanig te gedragen, voorzorgmaatregelen te nemen etc, om de schade zo beperkt mogelijk te houden ( of iets van die strekking ), je zal wel verzekerd blijven, maar je loopt wel risico op een hogere premie of een hoger eigen risico bedrag o.i.d ( dat is natuurlijk aan jouw of je dat risico wilt lopen, dus jouw persoonlijke risico afweging )
Ook kun je stellen, dat als iemand hoofdletsel o.i.d oploopt ( door geen cap te dragen), door een ongeluk met zijn/haar paard, de kosten daarvan uiteindelijk op de hele gemeenschap drukt, immers bij veel en hoge kosten moeten de premies voor de verzekeringen omhoog of hoog blijven, bot gezegd, jouw persoonlijkr risico afweging kan mij klauwen met geld kosten.
Zoals uit verschillende onderzoeken steeds weer blijkt, is paardrijden een gevaarlijke sport, er belanden jaarlijks duizenden ruiters in het ziekenhuis, met veelal zware letsels.
Natuurlijk zijn dat allemaal kneuzen, die niet kunnen paardrijden, hun paard niet in de hand hebben of geen band met hun paard hebben.
Wat mij betreft mogen ze het dragen van een cap voor ruiters wettelijk verplicht stellen.

. En misschien doen sommige mensen voor de foto hun cap af, wie zal het zeggen. Ik vind dit alleen weer zo overkomen alsof naturals niet nadenken over hun veiligheid en daar geloof ik niet in. Althans, ikzelf en de mensen die ik over het algemeen ken, denken zeker na over hun veiligheid.