Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pluizebolpum schreef:(en gelijk gestopt met dressuurrijden)
, kwam dr weer eens ietwat ongenuanceerd uit en dat was niet de bedoeling. Ik weet wel dat er ook nog goede dressuur (en andere disciplines) ruiters zijn die niet rukken en plukken etc., Dewii schreef:Ik heb niets tegen het gebruik van sporen, zweep en slof, als je maar weet hoe en waarom je het gebruikt (en genoeg ervaring en kennis hebt om ze uberhaubt te mogen gebruiken)! Zoals jij het vertelt heb ik er een gruwhekel aan, bah!

) sommigen rijden tot hun 40e gewoon zo door als ze geleerd hebben.

Al heb ik een hekel aan die termen ) voordat ze er überhaupt op mogen.
) om de pony te leiden en de kleine meisjes moesten eerst evenwichtsoefeningen leren alvorens we de teugels mochten vasthouden. Als ik nu kleine Pennys op mijn paard krijg doe ik het precies hetzelfde en geen gemuts met trekken en schoppen "dat doe je bij je hond toch ook niet" is altijd een goede reden om de grijze cellen tussen de oren te activeren

Het is jammer dat het gebeurt, maar wat doe je eraan? Helaas niks. Ik weet zeker dat ik mijn paard heus weleens verkeerd aangepakt heb, te hard in het mondje getrokken, mn spoor erin geprikt, maar dat overkomt een ieder die op een paard klimt wel een keer. Daarnaast hebben sommige mensen geen les, of krijgen ze misschien les van iemand die ze zo leert rijden. Ik geloof niet dat veel mensen op hun paard zitten met het doel ze verrot te slaan. Ik denk dat als je het zou filmen en het laat zien (a la blik op de weg) dat mensen heel hard zullen schrikken.
Althans; dat is wat ik denk. Ik rij al tijden geen dressuurwedstrijden meer ( eigenlijk sinds ik NH ben gaan doen en wat meer 'natural' (rot-term) ben geworden ) Omdat ik zoiets had van; Ik wil niet met bit, sporen/zweep rijden, maar op wedstrijd moet het wel. Dan maar geen wedstrijden meer. Faux schreef:Of gewoon geen M1 wedstrijden rijden.Althans; dat is wat ik denk. Ik rij al tijden geen dressuurwedstrijden meer ( eigenlijk sinds ik NH ben gaan doen en wat meer 'natural' (rot-term) ben geworden ) Omdat ik zoiets had van; Ik wil niet met bit, sporen/zweep rijden, maar op wedstrijd moet het wel. Dan maar geen wedstrijden meer.
ikbenfilou schreef:dat soort mensen ruk ik liever van hun paard af
geef ze een flinke klap met een zweeep![]()
en na aftrap even de sporen laten voelen
DAT vind ik nou om te janken, dat een jury zo iemand, die zo rijd (kijk ik heb altijd geleerd dat een ruiter stil moet zitten, met zijn handen EN zijn benen) door laat gaan naar de M. Oke het was een ontzettend mooie pony, maar daar hield het echt mee op. Was doodzonde en erg sneu om naar te kijken.