Stal is TEGEN bitloos!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

Re: Stal is TEGEN bitloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:48

natuurlijk pas ik wel wat op maar echt constant voorrang nemen op anderen , en alleen maar aan jezelf denken , dat vind ik erg aso ... maar dat is mijn mening maar

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:47

ik zou rustig op zoek gaan naar een andere stalling, want dit is echt niet leuk.. je moet je feitelijk ook niets van aantrekken. Maar ik heb ook zoiets gehad met een medestalgenoote en dat was ook echt niet leuk. Ik deed alsof ik het me niet aantrok etc, maar sinds ik op een andere gezellig plekje sta waar ik gerespecteerd word merk ik dat het tussen mij en mijn pony ook veel beter gaat, omdat er spanningen zijn!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:50

Ik vraag me af waar die lesgever het recht vandaan haalde jou de bak uit te sturen... Iedereen blijft verantwoordelijk voor zijn of haar paard... Als dat meisje dat les volgde zou gevallen zijn is dat haar fout en niet de jouwe. Jij zou helemaal niets hoeven vergoeden. Trouwens als ze dan toch zo vlug valt, is het misschien wel raadzaam voor haar om een sportongevallenverzekering te nemen... hoef je niets te vrezen...

Achja 'k wat een kleine kinderen allemaal daar! Ben ik blij dat ik op een wei sta met mijn paard Lachen
Geen bemoeienissen van anderen en lekker m'n eigen zin doen Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:58

Ik heb gisteren voor het eerst bitloos gereden op mijn paard en ik kon nu tenminste normaal halthouden op minimale druk, met bit gaat ze er altijd tegenin en loopt ze door. Ook van draf naar stap ging heel rustig. Het beviel zo goed dat we meteen een buitenrit zijn gaan maken. Ik heb trouwens een sidepull gebruikt, geen halster.
Misschien moet je het gewoon vaak oefenen als het rustig is in de bak, zien ze vanzelf dat het zo ook kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:59

Maar je houd toch halt op je zit, niet op de hand?
Is nogal een logische reactie er tegenin gaan Lachen

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:03

Dat de lessers voorrang hebben vind ik logisch. Ik ken hier zelfs niets in de buurt waat je uberhaupt in de bak mag rijden tijdens de lessen tenzij je meerijd in die les uiteraard Knipoog
Als de regel is dat je in de bak mag rijden en je blijft keurig op jouw helft dan zou ik gewoon lekker doorgaan Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:32

runningkawa schreef:
Maar je houd toch halt op je zit, niet op de hand?
Is nogal een logische reactie er tegenin gaan Lachen

Hulp voor halthouden is een combinatie van zit, been en hand. Paard is een draver en heeft erg veel moeite met haltknop. Dravers hebben vaak wat moeite met het omschakelen van sulkyhulpen naar ruiterhulpen, is ook heel natuurlijk Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:29

Maar hand wel als aller laatste
Als hij daar tegein vecht ben je gewoon te hard, zo simpel kun je het stellen Lachen

Er zal zeker omscholing nodig zijn, maar een rij paard net onder het zadel snapt het ook niet, maar dat is ook geen reden in de mond te gaan hangen tot er verzet komt Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:33

Wat een opmerking van die lesgever, weet hij niet dat rijden zonder bit is toegestaan, jeetje....Ach gut
Gewoon doorrijden, en volgens mij vond je paard het wel lekker een keer zonder bit, toch? Knipoog

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 16:49

@Diesel ik sta daar net van mei. Daarbij heb ik het daar voor de rest naar mijn zinnetje. Heb vandaag weer 'gewoon' gereden, terwijl er twee kinderen op ongezadelde ponys zonder hoofdstel door de piste kwamen racen zonder helm ofzo. Dit vond ik WEL onverantwoordelijk. Ik zat nog vast door mijn zadel en ik hield rekening met anderen. Zij niet.

@Jiehaa: die vrouw is de vijftig gepasseerd en heeft er een noodrem omhangen (lees slof). Als zij dan toch zo'n op de hand gereden paard heeft waarom luistert hij dan niet op haar teugel?
@Annie: heb het nagevraagd en je mag wel degelijk je voorrang nemen etc door de les heen, zoals op wedstrijd.
@MelanieB mijn paardje vond het inderdaad wel fijn, en de lesgever is echt wel klassiek op dit vlak.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:51

Dat zal dan wel, maar toch vind ik het raar dat het niet mocht, dat ie boos werd, het is jouw paard met jouw keuze. Knipoog

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:03

[quote="welshfreak"]@Diesel ik sta daar net van mei. Daarbij heb ik het daar voor de rest naar mijn zinnetje. Heb vandaag weer 'gewoon' gereden, terwijl er twee kinderen op ongezadelde ponys zonder hoofdstel door de piste kwamen racen zonder helm ofzo. Dit vond ik WEL onverantwoordelijk. Ik zat nog vast door mijn zadel en ik hield rekening met anderen. Zij niet.

quote]

bedankt , ik snap het al .. Sigaar laat het maar hoor die foto's , ik was 1 van die kinderen die door de piste croste als een bakkabouter !!
sorry dat ik vertrouwen heb in mijn pony , dat ik niets nodig heb voor hem te controleren en dat hij luisterd
Scheve mond Nors opkijken Nors opkijken Rolleyes

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:20

Als ze er zo van overtuigd zijn dat jouw paard zonder bit levensgevaarlijk is zou ik, bij wijze van grap, het tegendeel gaan bewijzen. De volgende keer als ze aan het lessen zijn zou ik met bit de bak ingaan en voortdurend storen omdat je zogezegd je paard niet kan houden met dat bit in! Clown
Ik vind het gewoon gezever. Staat het in het reglement van de stal dat je met bit moet rijden? Zoniet, gewoon lekker verder doen met bitloos! Ja

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 17:35

Veronique ik had het eerder over Yoni met Myra. Zij liep in de weg zonder zadel kopstuk of wat dan ook, daarbij luisterde Myra dan nog niet ook! Bonte was bestuurbaar en luisterde netjes dan heb ik er niks op tegen, helemaal niks.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:41

ironisch !! :d

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 17:49

De vraag is maar of iedereen dit zo interpreteerd he.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:57

runningkawa schreef:
Maar hand wel als aller laatste
Als hij daar tegein vecht ben je gewoon te hard, zo simpel kun je het stellen Lachen

Er zal zeker omscholing nodig zijn, maar een rij paard net onder het zadel snapt het ook niet, maar dat is ook geen reden in de mond te gaan hangen tot er verzet komt Lachen

(Sorry TS, dit gaat offtopic, maar RK haalt het bloed onder mijn nageltjes vandaan met haar betweterigheid vanachter de PC)

@RK. Goh wat knap dat je dat zo weet vanuit je luie stoel, zou je niet eens wachten met oordelen tot je iets gezien hebt? Slapen Ik denk dat ik zo langzamerhand wel weet hoe ik een overgang moet rijden, ik hang niet aan de mond, maar goed jij weet het zoals gewoonlijk weer beter. Have fun met jezelf. Nogmaals: Slapen Slapen Slapen

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:18

Als je een paard pas rijd en je gaat halthouden dan gebruik je inderdaad eerst je zit been en dan je bit. Maar in het begin zal de bit hulp wel iets sterker zijn. En gedurende je trainig ga je die hulpen verfijnen. Dus volgens @RK mag je het bit niet gebruiken om een paard halt te laten houden??? Waarom zijn er dan zoveel verschillende bitten als je ze eigenlijk niet mag gebruiken?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:34

Nou inderdaad. En volgens mij probeer je eerst met een zo licht mogelijke hulp halt te houden, maar als dat niet lukt zal je wat moeten versterken. Waarbij trekken helemaal niet aan de orde moet zijn RK! Er moet sprake zijn van een weerstandbiedende hand (hele ophouding gaat niet met trekken gepaard RK, lees daar de boeken nog maar eens op na).
Afijn, mijn paard loopt bitloos fijner dan met bit, wat ik wijd aan de africhting die ze in het verleden heeft gehad en niet aan die paar weken dat ik haar nu heb.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:36

Over jullie meningsverschil kan je beter zelf een topic oprichten. Hou het dus aub beetje ontopic;
heb vandaag weer "gewoon" gereden, paard is nog steeds niet de oude, dus woensdag weer bitloos...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:43

Heeft niks met betweterigheid te maken maar hoe je hoort te rijden in het algemeen. Op elk paard. En het kan op elk paard, iig zeker in de bak.
En ja als mensen dat dan niet kunnen gaan ze schreeuwen dat het gevaarlijk is en niet kan en dat soort kreten (en mensen uitschelden om hun gelijk te halen), zoals de stalgenoten van TS. Ipv dat ze eens in gaan zien dat ze misschien eens verder dan hun neus lang moeten kijken en bedenken dat ze hun paard misschien zelf niet goed rijden als ze denken en juist TS wel.
En ja, dan zijn de tenen lang...heeeeel lang...als iemand er wat van durft te zeggen...
Op het moment dat een paard tegen gaat trekken tegen de hand is je weerstand biedende hand gewoon veel te streng en ja zelfs een trekkende hand kun je dat dan noemen. Jammer het is niet anders...dan moet je er niet boos om worden, maar er wat aan doen...anders zit je over 5 jaar nog te trekken Bloos (oh wat zegt die K.. RK nu toch weer)
Ja zo simpel is paardrijden Bloos

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 20:03

Eigenlijk heb ik best veel zin, om eens iedereen die kritiek heeft, het voor te doen, ALLEEN in de bak (zodat mijn rodeoknol niemand kilt) eerst met hoofdstel, daarna met halster, OK rijtechnisch ziet het bitloos er nog niet echt professioneel uit Clown maar wel ontspannen. En eens kijken naar de mond, of deze ontspannen is, hoe zijn oren staan, en hoe hij zijn benen zet. Maar hoe krijg ik deze mensen zo ver...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:06

Ik vrees dat er voor die mensen zoals bij jou op stal weinig hoop is...
Het zit tussen de oren van die mensen dat zonder bit een paard niet te rijden is.
(alsof een paard van 600 kg ook niet met bit aan de haal kan, als ie gaat dan gaat ie)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:07

Lekker blijven rijden! Ze hebben toch zeker niks over jou te zeggen!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 20:13

Heb ik ook al gezegt, gaf de lesgever ook toe, als een paard weg wilt is ie weg, maar met een bit zou je hem zogezegt op andere gedachten kunnen brengen, Ja dat kan ik idd, maar op een manier die je liever niet ziet.