Breghje schreef:Je kan wel alle Parelli pakketten aanschaffen, en uiteraard zal ook zeker helpen om een hoger level te gaan doen, wat mi hetzelfde is als ik schrijf, namelijk iets anders gaan doen. Volgend level is ook weer anders dan het voorgaande? Anders heeft het weinig zin lijkt me om alle pakketten aan te schaffen.
Wat ik hieruit bespeur is een gebrek aan inventiviteit van jouw kant. Jij wilt alles voorgekauwd hebben, en verzint geen variaties op een thema. Parelli gaat je daar niet bij helpen, dat moet uit jezelf komen, Parelli verwacht inlevingsvermogen en fantasie van jou. Om je heen te gaan kijken en iedere keer weer nieuwe opdrachten verzinnen. Wees creatief, binnen een methode. Grijp niet te snel naar iets anders.
En om je een overzicht te geven over de verschillende Parelli pakketten: pakket 1 is grondwerk, pakket 2 rijden, pakket 3 is de verfijning van dat rijden.
Breghje schreef:En zoals hiervoor is gezegd, een heel intelligent paard zal écht niet onder je, maar naast je staan, of je nou Parelli, Voest of whatever gaat doen. Punt is dat je het consequent doet.
Een heel intelligent paard zal je altijd uitdagen, maar als je het goed doet, nooit boven of naast je gaan staan. Hij zal altijd doen wat jij vraagt, de kunst is dat je het vragen heel subtiel kunt gaan doen, voor een buitenstaander haast onzichtbaar.