Natuurlijk Bekappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Natuurlijk Bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:20

Zaza was zwaar hoefbevangen, de dierenarts vertelde ons dat het geen doen was, ze MOEST op ijzers want anders was het zielig voor de pony, ze zou ingeslapen moeten worden. Haar hoefbeen was gekanteld en dat zou nooit meer goedkomen.
Nu, vier jaar verder: praktisch gezonde pony, mooie hoeven en het hoefbeen is weer terug gegroeid. Ze heeft in al die tijd geen ijzers gehad en werd om de dag bekapt, op de manier van het Natuurlijk Bekappen. Met ijzers had ze zeker een spuit gehad, maar nu kan ze met haar hoefschoentjes voor nog altijd vrolijk voor de wagen lopen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 08:15

hayhay
ik was zo eens aan het rond kijken op VNA. en kwam dit tegen. wat jullie vergeten is dat de steuntjes worden weggehaald en die zitten er niet voor niets. ik lees ja ja ze lopen gevoeliger enz.. als je dat weghaald dan komt de hele voet bloot te liggen dat word naarmate steets gevoeliger omdat het verkeerd afslijt. ik weet dat ik jullie mening niet kan veranderen maar waarom doen jullie je paard dit aan Verdrietig snap het niet helemaal.....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 08:36

Volgens mij heb jij je totaal niet verdiept in de hele paardenhoef en Gestoord
De steuntjes? Je bedoeld vast de steunsels. Die horen helemaal niet te dragen, dat dacht men vroeger, daar zijn de meeste traditionele hoefsmeden ook al achter gekomen.
Bovendien bestaat de hoef uit wel meer dingen dan alleen de steunsels, gelukkig wel, anders zou het toch wel erg moeilijk lopen.

Ga jij maar eerst even een paardenhoef bekijken Ach gut

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:29

Lenneke_ schreef:
Volgens mij heb jij je totaal niet verdiept in de hele paardenhoef en Gestoord
De steuntjes? Je bedoeld vast de steunsels. Die horen helemaal niet te dragen, dat dacht men vroeger, daar zijn de meeste traditionele hoefsmeden ook al achter gekomen.

...en weet jij wél waar ze voor zijn, waarom ze zijn zoals ze zijn?

hc

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:46

Submodopmerking:
Verzoek om wat respectvoller naar elkaar toe te zijn.