Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Vjestagirl schreef:Aan alleen een handje voor de voedingsstoffen hebben ze dan niet zo veel. De minimale daginname aan voedingsstoffen krijgen ze met brok pas binnen met goed 2,5 kilo per dag
Antheman schreef:Ik geef IJslandse brokjes, daar zit dubbele hoeveelheid vit. en mineralen in.
JoviBan schreef:Vjestagirl schreef:Aan alleen een handje voor de voedingsstoffen hebben ze dan niet zo veel. De minimale daginname aan voedingsstoffen krijgen ze met brok pas binnen met goed 2,5 kilo per dag
Waar is dit op gebaseerd c.q. waar komt deze 'vereiste' 2,5 kilo per dag vandaan?
runningkawa schreef:Is dat dan niet hetzelfde als de koeken?
Achilles schreef:Een paard dat alleen gras en hooi eet overleeft het wel maar mist toch wel het één en ander. Als een paard moet werken komen de tekorten wel aan het licht.
runningkawa schreef:Soms hoef je niet eens bloedonderzoek te laten doen HC.
Zie je zo wel dat je paard net wat minder in zijn vel zit.
Citaat:Kruiden inzaaien doe ik niet, waarom niet, binnen de korste keren staan er ook kruiden zoals kruiskruid en die zijn dan ook niet te bestrijden
runningkawa schreef:Hoe mensen aan die 2,5 KG komen, dat staat als aanbevolen hoeveelheid op de zakken

JoviBan schreef:runningkawa schreef:Hoe mensen aan die 2,5 KG komen, dat staat als aanbevolen hoeveelheid op de zakken
Dat dacht ik al!
pearlie schreef:Haha ja kunnen ze lekker veel voer verkopen want dat schiet wel op met 2,5 kilo per dag.
Die zijn gek 

Huertecilla schreef:Achilles schreef:Een paard dat alleen gras en hooi eet overleeft het wel maar mist toch wel het één en ander. Als een paard moet werken komen de tekorten wel aan het licht.
Hoe wéét je dat? Wat is jouw bron? Heb je bloedonderzoek laten doen? Welk paard moet er tegenwoordig nog echt werken en wat komt er dan aan het licht? Wederom bron graag!
miekske schreef:Ik heb het wel eens gehoord van een voedings deskundige.. ook bv als je paard veel aan je likt komt ie zout te kort.. en er waren nog een paar kenmerken..
) bekend dat weidebeheer niet stopt bij het zaaien, bij weidebeheer hoort nou eenmaal ook onkruidbestrijding, daarvoor hoef je niet de hele wei om te halen, als je periodiek het onkruid weghaalt.