Ervaringen hoefschoenen Easyboot Epic/Bare

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Ervaringen hoefschoenen Easyboot Epic/Bare

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:58

Ah! das luxe zeg! Dat ze even langs komen! Haha!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 20:00

Tja, luxe moet natuurlijk wel betaald worden! Haha! Maar nu ben ik zeker dat het de juiste maat is.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:01

Ja, das vast zo! Maar inderdaad, heeft ook z'n voordelen! Ja

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:26

Ik heb net de Bare's binnen en wat een kriem om ze aan en uit te doen zeg...mijn paard heeft nogal wijd uitlopende hoeven (door slechte bekapping in het verleden) en daarnaast heeft hij een schouderblessure waardoor hij niet lang op zijn rechtervoorbeen kan steunen...

Ik heb het dus nog niet voor elkaar gekregen om ze zonder de hulp van mijn bekapper aan of uit te doen zonder een vreselijk gefrustreerd paard en tevens baasje...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:29

Hmm das wel minder... Ik vraag me af of je er steeds handiger in zal worden? Die van mij heeft ook brede voeten...

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:23

@Laetitia: de bares zijn niet echt makkelijk om aan te trekken. als je het moeilijk blijft vinden, kun je ook de easy-up buckle (zie mijn foto op de vorige pagina) erop monteren. dan is het een stuk makkelijker om ze aan te trekken.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 12:53

Denk dat het ook een kwestie van oefenen is, maar als je paardje niet lang op een bepaald been staan heb je er natuurlijke alle baat bij dat je de schoenen zo snel mogelijk aan en uit kan doen. De epics gaan toch redelijk goed aan en uit vind ik, alleen wel wat moeilijk om die buckle naar beneden te krijgen! Tong uitsteken

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 01:06

de epic's gaan inderdaad stukken makkelijker aan. toch heb ik ook daarvan de sluiting vervangen door de easy-up buckle en daarmee gaat het nog makkelijker. ook het dichtdoen van de sluiting gaat veel makkelijker

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:00

ik denk er ook aan deze aan te schaffen,

maar hoe beslis je nu of je er 2 of 4 nodig hebt? Mijn pony heeft nu zoolkneuzingen door een te lange rit Huilen maar is dat te voorkomen met hoefschoenen of niet?

Tevens je kan ze hier ook bestelling in nederland, hebben julie ze ook gepast, of alleen gemeten en besteld?

edit: en hoe zit het als je paard voor twee rechtervoeten heeft?

http://www.d-hc.nl/catalog/easyboot-epic-p-716.html

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 11:09

Ik denk dat het er vanaf hangt wat je met je paard doet. Mijn paard heeft vooraan erge platvoeten en loopt daarom ook gevoelig. Zelfs de NB smid Frederic heeft me gezegd dat daar weinig tot niets aan te veranderen is, is de natuurlijke bouw van de hoef. Haar achterhoeven zijn helemaal anders gevormd en van veel betere kwaliteit, daar heeft ze dus geen problemen mee. Ik heb dus enkel schoenen gekocht voor de voorhoeven. Je moet zelf een beetje aanvoelen wat je paard nodig heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:46

Schoenen aantrekken gaat altijd een stuk makkelijker als je je paard leert om erbij te helpen Lachen

Bij Rena pak ik haar voet op , krab hem uit , doe de teen van de hoef zover mogelijk in de schoen als me lukt op dat moment , zet heer hoef neer in standje "op rust" en zeg : zet maar neer.

Waarna zij vervolgens steeds meer druk op haar hoef zet , eerst de punt en daarna de hoef vlak op de straat , en de hoef zo in de schoen plopt , lekker makkelijk Haha!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:19

ik heb de Easyboots Epic ook.
Ik heb helaas eerst een maat te groot gekocht, dus die zijn na 1 ritje te koop (zie onderschrift)
Nu heb ik 4 maatjes 00 en heb de hielband eruit gesloopt en de zijkanten met weerhaken vervangen door plaatjes zonder weerhaken (gemaakt door een goede kennis, maar die gladde zijplaatjes zijn ook te koop).
Nu zijn de schoenen voor mij makkelijker aan en uit te doen, maar ze blijven tijdens de rit even perfect zitten als mét hielband.
Dit zijn de enige hoefschoenen waar mijn ijslander ook perfect mee tölt en die niet klossen.
Mijn paardje en ik zijn eindelijk erg tevreden. Haha! (want we hebben wat afgeprobeerd!)

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:04

ik zie in je topic staan dat je voor 2 paar 95 euro hebt betaald, ik ben erg benieuwd waar want ik zie overal per schoen 80euro.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 18:08

Ik heb daarnet een eerste ritje met mijn paardje MET hoefschoenen gedaan! We zijn voor te beginnen wel maar een half uurtje weggeweest (opbouwen op aanraden van Frederic) maar de schoenen zijn netjes blijven zitten en eindelijk liep mijn paardje in een vlotte tred heel de baan af. Ze kon het precies zelf niet geloven dat ze geen pijn meer had aan haar voeten toen we aan de kiezels kwamen en een tijdje later leek het wel of ze expres op de kiezels ging lopen om te zien of het nu wel echt was dat ze geen pijn meer had! Tong uitsteken
Paardje tevreden, dus ik ook! Knipoog Haha!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:40

diesel_ schreef:
ik zie in je topic staan dat je voor 2 paar 95 euro hebt betaald, ik ben erg benieuwd waar want ik zie overal per schoen 80euro.

dat was wel voor de easyboot ZONDER Gaiter hoor!
Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 08:46

pmarena schreef:
Schoenen aantrekken gaat altijd een stuk makkelijker als je je paard leert om erbij te helpen Lachen

Bij Rena pak ik haar voet op , krab hem uit , doe de teen van de hoef zover mogelijk in de schoen als me lukt op dat moment , zet heer hoef neer in standje "op rust" en zeg : zet maar neer.

Waarna zij vervolgens steeds meer druk op haar hoef zet , eerst de punt en daarna de hoef vlak op de straat , en de hoef zo in de schoen plopt , lekker makkelijk Haha!

zo doe ik het ook Haha! Heel handig inderdaad. Ik ben momenteel weer even aan het vechten met aandoen, want ik heb nieuwe backstraps die nog heel stug zijn.
Ik heb zelf alleen schoenen voor de achtervoeten. Voor heb ik hem op ijzers staan omdat ik daar geen goed passende schoenen voor kon vinden.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:14

ik heb zojuist voor het eerst sinds een paar weken weer een ritje gemaakt met de easyboot epics. Het gaat echt super!!! Aandoen én uitdoen is een fluitje van een cent. En mijn paardje loopt er echt uitstekend op, totaal niet anders dan op blote voeten, alleen nu dus wel probleemloos over de steenslagpaden. Knipoog

Vandaag hebben we er ook voor het eerst ermee gegaloppeerd. Had ik ook wel eerder kunnen doen, want dat ging ook super!! Knipoog

ik heb jaren geleden al eens schoenen voor mijn ijslander op maat laten maken door Smit, maar op de Easyboots loopt ze vele malen beter!!!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:29

hebben julie zelf de hoeven opgemeten en ze toen besteld? Want ik ben zo bang dat ik de verkeerde maat koop Bloos

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:34

ja, zelf opgemeten.
Gemeten vlak na het bekappen van mijn paardje. De schoenen gekocht die bij die maat horen. Ze bleken in de praktijk helaas toch te groot.
Nu mijn ijslander door een natuurlijk bekapper wordt bekapt lijken de hoeven opeens veel kleiner, waarschijnlijk doordat de NB de hoeven beter afrondt. Nu komen we op een 1 maat kleinere schoenen uit en die zitten perfect!
Maar helaas heb ik eerst ook meerdere andere- te grote -schoenen gehad.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:39

dan ga ik meten na de bekapping en nadat ik de mustangroll heb gemaakt, wel balen voor je zeg dat je eerste te grote had!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:11

ja, best wel. Ze trapte de voorschoenen zelf uit met de achtervoeten. Nadat ik er zelf Gaiters aan gemaakt had kon ze er wel op lopen, maar klosten ze wel.
Op advies van Shyla25 toen toch nog maar een keer geïnvesteerd in een kleinere maat en we zijn nu erg tevreden!
Nu maar hopen dat de hoeven van mijn paardje niet al te erg gaan veranderen als ze langere tijd op blote voeten loopt, zodat ik weer andere schoenen moet Bloos .

Bij Piafferuitersport mag je de schoenen trouwens passen.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:31

bedankt voor de tip! Moet je er dan heen of kan je zo ook mee naar huis nemen?

edit: kun je me misschien meer vertellen over het gebruik zonder gaiter? ik ga namelijk niet over zand, echt puur over de weg, dus heb ze niet nodig voor het zandscheppen (ik had gehoord dat t was voor dat er gen zand/vuil in kwam en dat je ze niet verliest). Maar op het asfalt voor de kar let ik er wel op dat ik ze niet verlies Haha!

En uit jouw reactie maak ik op dat je ze dus nog los kan kopen, mag ik vragen waar en wat ze kosten? dankjewel!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:07

ik heb mijn kale Easyboots bij Piaffe besteld via de post. Je mag ze passen en ruilen als ze niet goed zijn. Uiteraard kun je er dan geen echte rit mee rijden, want dan zijn ze te beschadigd voor hen om weer als nieuw te verkopen .
ik heb mijn 2 te grote gekocht voor samen ca. 95 euro. Daar heb ik dus wel 20 minuten mee gereden, vandaar dat ik die niet meer kan ruilen en ooit zo hoop te verkopen.
De Gaiters maat 0 , die ik er later bij heb besteld, pasten gelukkig ook probleemloos op mijn huidige maatjes 00.

De schoenen zaten mét hielband en zonder bovenstuk ook als een huis. Ik ben er mee door het bos geweest en dat ging super. Alleen zat de hielband bij mijn ijslander zo strak dat ik een half uur bezig ben geweest om de 2 schoenen weer uit te krijgen. Daarom rijd ik nu met Gaiters en zonder hielband. Meer (aan- en uittrek) gemak voor mij en meer comfort voor mijn paardje.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:10

Citaat:
De schoenen zaten mét hielband en zonder bovenstuk ook als een huis. Ik ben er mee door het bos geweest en dat ging super. Alleen zat de hielband bij mijn ijslander zo strak dat ik een half uur bezig ben geweest om de 2 schoenen weer uit te krijgen. Daarom rijd ik nu met Gaiters en zonder hielband. Meer (aan- en uittrek) gemak voor mij en meer comfort voor mijn paardje.

maar eigenlijk dus meer voor jezelf als voor je paard? En hoeveel meer comfort bied het dan voor je paardje?

Het punt is: ik wil ze voornamelijk proberen, om te kijken hoe t me bevalt dus kan ik die gaiters er altijd nog bijkopen.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:57

voor mijn eigen gemak heb ik die hielbanden eruit gehaald, want als ik per hoef een kwartier bezig ben om de schoenen uit te krijgen rijd ik liever zonder schoenen.
Maar ook voor mijn paard denk ik dat het zo plezieriger is, tenslotte heb ik de schoenen sneller aan en uit en ze kreeg wel heel duidelijke afdrukken van die hielbanden, wat mij ook niet echt fijn leek.

Shyla25 heeft veel ervaring met het rijden met easyboots zonder gaiters, vraag anders ook eens aan haar. Knipoog