Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lottehorse schreef:ik zet ook neer,, ik ken maar 1 persoon en ik weet niet of iedereen het zo doet maar als dat zo is dan vind ik dit er van,, tuurlijk er zijn inderdaad mensen tegen en ik snap dat jullie het gewoon goed vinden, maar snap ook mijn ractie,, nederland is gewoon geen natuurgebied, je paard leeft niet in de natuur! hij leeft achter een hek (of in een stal).
hoef trouwens niet meteen half bokt over me heen te krijgen
lottehorse schreef:Ik ben enorm tegen natuurlijk bekappen,, ik ken maar 1 persoon die natruurlijk bekapt,, dat paard loopt ontzetend gevoelig en wil ook niet over het harde lopen. ik weet niet of alle natuurlijke bekapers het zo doen. maar als die het net zo doen als hun nou dan ben ik er ontzetend tegen. waarom laat je het niet gewoon door een hoefsmid doen? bedoel je paard loopt niet in de natuur! al staat hij dat en nacht buiten dan nog achter een hek! is dat natuur?? hij staat niet in de natuur dus laat er gewoon een hoefsmid naar kijken en kwel je paard niet zo!
pubelia schreef:Ik ben er zelf geen voorstander van, van " natuurlijk" bekappen.waarom moeten hoef smeden er zo lang over doen om hoefsmid te worden, en kan je " natuurlijk bekappen in 1 cursus leren. Dan komt er nog eens bij dat het natuurlijke in de bergen en zo, hier helemaal niet natuurlijk is, over het asfalt en dat ze in de stal staan. Sorry ben geen voorstander van en als ik jou was zou ik gewoon bij je normale hoefsmid blijven die er echt verstand van heeft.
pubelia schreef:Ik ben er zelf geen voorstander van, van " natuurlijk" bekappen.waarom moeten hoef smeden er zo lang over doen om hoefsmid te worden, en kan je " natuurlijk bekappen in 1 cursus leren. Dan komt er nog eens bij dat het natuurlijke in de bergen en zo, hier helemaal niet natuurlijk is, over het asfalt en dat ze in de stal staan. Sorry ben geen voorstander van en als ik jou was zou ik gewoon bij je normale hoefsmid blijven die er echt verstand van heeft.
BitchyWitchy schreef:Ik begrijp één ding niet. Als dat natuurlijk bekappen zo geweldig is, en soms zelfs in een cursus van één dag te leren......Waarom duurt een opleiding voor "gewone" hoefsmid dan zo lang??? In Duitsland zelfs tot 10 jaar incl. verplichte stages???
Kom op..... Voordat je aan de hoeven van je paard gaat frunniken zul je je toch eerst moeten verdiepen in het bewegingapparaat van het paard, in de anatomie en in wat niet allemaal meer!!!! En dat leer je niet in een week hoor...
Ik begrijp nog iets anders niet..... Waarom ik hier eigenlijk reageer... Dit is al het weet ik veel hoeveelste topic hierover. De commentaren zijn altijd hetzelfde. Mensen die voor zijn met geweldige verhalen, mensen die het niet zien zitten en daarvoor uitkomen en vervolgens een lading stront over zich heen krijgen.....
fjordnina schreef:Zo is het dus niet. Veel mensen denken inderdaad dat na 1 cursus je jezelf een natuurlijk bekapper mag noemen. Dit is niet waar, je kunt namelijk alleen maar een hoef bijhouden, met eens in de zoveel tijd een controle van een NBer erop.
De cursus op zich is goed, maar ik vind het wel link. Mensen denken vaak te snel: oh, nu kan ik het zelf wel.
Sim0ne schreef:En dat wordt dan helaas weer niet gelezen....