wat vinden jullie van Hempfling?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: wat vinden jullie van Hempfling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:12

Ik heb bewondering voor wat deze man met paarden kan. Ikzelf kan er helaas niets mee, het zal voor mij wel te "spiritueel" zijn, ik ben enorm pragmatisch ingesteld en dan is Hempfling not the place to be. Neemt niet weg dat er heel veel mensen wél iets aan hebben.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:18

Hij heeft zich laten 'dopen' tot paardenpriester door een sjamaan

Clown

Dan houdt het voor mij echt op hoor. Z'n boek is leuk om te hebben in de kast, voor erbij, maar om nou met zijn methode te werken is haast onmogelijk. Hij is zoooo wazig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:25

Nee, jij vindt hem wazig (en van alles nog wat meer). Da's wat anders. Vork

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:31

JoviBan schreef:
Nee, jij vindt hem wazig (en van alles nog wat meer). Da's wat anders. Vork

Ja ik vind hem wazig oke oke

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:53

Als je naar iemand toegaat om lessen te krijgen of een opleiding te volgen, dient daar een bepaald bedrag tegenover te staan. Gewoon een vast bedrag. Kun je dat betalen is dat goed, kun je het niet is het aan jouw om je in de schulden te steken (mocht je het echt willen) of er maar van af te zien.

Maar wat KFH wil is inzage krijgen in je hele vermogen, en op grond daarvan gaat hij zijn prijs bepalen die jij hem voor een elders niet erkende opleiding moet betalen...

Tja....als je daar intuint verdien je het niet beter....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:15

Kijk maar eens op zijn site, www.hempfling.com
Daar staan gewoon bedragen genoemd.
2800 euro voor de scholing van een jaar bijvoorbeeld.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:44

Ik weet ook niet beter dan dat hij gewoon vaste prijzen vraagt hoor, heb zijn website(s) meerdere malen bekeken, "vroeger" en recent.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:54

De prijzen op zijn website zijn voor cursussen (en in dan ook nu een eenjarige cursus verdeeld over een aantal seminars), en niet voor de driejarige opleiding als "akedah" -horse Therapist:

" Dennoch wurde zunächst zumindest das Spanienprojekt gestoppt - angeblich aus Angst vor der Steuerfahndung. Nach diversen Verwicklungen in Deutschland - auch damit beschäftigen sich zurzeit die Gerichte - folgte Hempfling seiner dänischen Ehefrau nach Faaburg in Dänemark. Dort ließ er das Projekt «Akedah»-Schule wieder aufleben, diesmal erheblich professioneller. Der Lehrplan des zweifelhaften Institutes liest sich wie der einer Universität. Innerhalb von drei Jahren kann der Titel eines «Akedah- Horse- Therapist» erworben werden - natürlich gegen horrende «Studiengebühren».

»Hempfling setzt einen Mindestpreis von 15000 Euro an - der allerdings nur erwiesenermaßen «Sozialschwachen» zugute kommen soll. Praktisch verlangt die Schule eine ausführliche Selbstauskunft über die persönlichen und familiären Vermögensverhältnisse, aus der sich dann der endgültige Preis ergibt."

Bron: http://www.4pawsnet.de/sekten-esoterik_hempfling.html

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:02

Course-fee for one-year schooling, starting in september 2007: 3000 Euro

Bron: www.hempfling.com , en niet een of andere vage site óver o.a. Hempfling Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:11

Beetje vreemd dat er op zijn eigen website niks over een dergelijke opleiding te vinden is he?
Dat dit in het verleden is gebeurd weet ik, maar ik zet mijn vraagtekens bij dat stuk van jou eerlijk gezegd. Ik kan er alleen informatie uit derde hand of zelfs nog vager over vinden.

Dan zou ik bijvoorbeeld ook kunnen beargumenteren dat het hele systeem van parelli sektarische trekjes heeft omdat je alleen maar les mag geven als je aan bepaalde vage eisen voldoet. Ook zou je kunnen beargumenteren dat er sprake is van een piramide systeem.

Wat ik hiermee bedoel? Je kunt altijd een stok vinden om mee te slaan...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:22

promptertje schreef:
Course-fee for one-year schooling, starting in september 2007: 3000 Euro

Bron: http://www.hempfling.com , en niet een of andere vage site óver o.a. Hempfling Knipoog

Hij zou wel gek zijn om dit nog op zijn eigen site te laten staan, denk je niet?
En omdat het niet (meer) op zijn eigen site staat, is het dus niet waar, en nooit waar geweest?
Het kan best dat mijn informatie verouderd is, en misschien heeft hij er zelf van geleerd. Ik kan alleen mijn onbehagen niet opzij zetten als ik zijn naam hoor, omdat ik weet wat er in het verleden is gebeurd. O, je kunt best wat van hem leren, geloof ik gerust. Dat anderen geen moeite hebben met het verleden van die man kan ook best. Ik persoonlijk kan dat niet: er zijn genoeg mensen (geweest) waar ik wat van kan leren (of had kunnen leren), waar ik nieteen bij in de buurt wil (had willen) komen.

Overigens over Parelli: je mag dus idd geen Parelli cursussen geven of de naam van een cursus aan Parelli verbinden als je niet een bepaald level hebt. Sektarisch kan ik dat niet noemen. Wil je een andere kant uit dan Parelli staat je dat vrij, in het verleden hebben aanhangers van KFH nieteens de mogelijkheid gehad om een andere kant uit te gaan omdat ze financieel helemaal aan de grond zaten. En Parelli gaat niet schermen met Bijbelteksten. Hij wil zelf niet verheerlijkt worden als Guru of Sjamaan en zet niet met behulp van het paard een godsdienst op....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:27

Cassidy schreef:
En omdat het niet (meer) op zijn eigen site staat, is het dus niet waar, en nooit waar geweest?

Ik geloof ook niet iets wat op een vage site met bedenkelijke bronvermelding staat. Ik ken Hempfling niet, heb nooit wat met hem te maken gehad, ik zie er niets in maar ik heb ook geen behoefte aan "Hempfling-bashen". Ik heb er geen oordeel over zolang ik er niet zelf mee te maken heb gehad. Ik ken wel mensen die de opleiding bij hem doen, en die zijn laaiend enthousiast en nog steeds niet failliet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:28

En ik kan leren van de fouten van een ander zonder ze zelf te moeten maken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:43

Bij parelli zouden er 10 levels bestaan, maar er zijn van maar 3 de exameneisen omschreven. De rest is vaag en subjectief. Verder heb je de handtekeningen van 2 andere instructeurs nodig om parelli professional te worden, bijvoorbeeld. Deze eis zegt dus helemaal niks over jouw kunde als paardenpersoon, maar meer over je slijmcapaciteiten.
Als je je niet perfect aan het systeem houdt, word je er uit gedonderd. Je investering van vele duizenden euro's is niets meer waard als iemand besluit dat jij niet volgens het systeem handelt. Ongeacht of je bewezen hebt dat je inzicht hebt. Zit je dan niet aan de grond? Is dat nou zo anders?
Toch zal ik niemand tegenhouden hoor, als die aangeeft parelli professional te willen worden. Wat ik weet van het systeem, is dat het goed is. En als die persoon er in wil investeren omdat hij uiteindelijk denkt er echt wat aan te hebben, dan wens ik hem veel succes.

Als je iets dergelijks wilt doen is dat een keuze. Een opleiding van meerdere jaren volgen, waarvan bekend is dat hij vreselijk duur is, is toch wel iets waarvan je verwacht dat mensen daar over nadenken. Een beetje eigen verantwoordelijkheid is toch niet te veel gevraagd?

Mensen kunnen veranderen. En ik heb idd ook geen zin om mijn mening over een bepaald persoon te baseren op één artikel. Want ook een dergelijk artikel is niet meer dan een mening van 1 persoon..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:48

Cassidy schreef:

En wat is volgens jou dan het leren van fouten van anderen en bevooroordeeld zijn?

oOliesjeOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:54

persoonlijk vind ik monty roberts het best.

maar ik denk ook dat je een manier moet passen die zowel bij jouw werkt als bij je paard.
en dan kun je gaan discuseren over wie het best is. maar dat heeft helemaal geen zin
want iedereen komt op een andere manier over op zijn/ haar paard.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:59

In de links van de artikelen in dit topic zijn door meerdere mensen en journalisten geschreven en niet van een persoon op een vage website. Kan dat geen eenzijdige berichtgeving noemen.

Wat betreft het clubje "Parelli". Ik weet dat Birger Gieseke inmiddels zijn eigen weg gegaan is en niet meer bij Parelli zit, maar hij gaat evengoed zijn eigen weg, en naar wat ik begrepen heb niet onverdienstelijk. Er is niets mis mee om op een gegeven moment je vleugels uit te slaan en na een bewezen leerschool (ongeacht hoe duur die is) voor jezelf te beginnen. Ik kan dat niet "aan de grond zitten" noemen, dat is eerder investeren in jezelf.

Hoe veel je zelf waard bent moet iedereen voor zichzelf beslissen. Hoeveel iemand bereid is om in zichzelf te investeren moet ook iedereen voor zichzelf beslissen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat mensen die een cursus Parelli in Amerika gaan volgen alleen een enkele reis gaan boeken en na afloop van die cursus niet meer terug kunnen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:05

Wendy schreef:
Cassidy schreef:

En wat is volgens jou dan het leren van fouten van anderen en bevooroordeeld zijn?

Een vooroordeel is een mening over iemand of een groep mensen die niet op feiten is gebaseerd.
Leren van de fouten van een ander doe je als de deze feiten wel kent. Hoe actueel ze dan zijn doet er in mijn ogen niet toe. Hitler kan best een dierenvriend geweest zijn en een liefhebbende man voor zijn vriendin, ik had niet in zijn buurt willen zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:08

oOliesjeOo schreef:
persoonlijk vind ik monty roberts het best.

Verklaar je nader? Waarom vind je hem het best?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:17

Als we nou toch gaan afdwalen: ik zag, toen ik vorige week bij de DA was, het blad "The Horse" liggen - en daarin een grote advertentie over The Vice Breaker, die halsband die je je paard om kunt doen om hem een flinke stroomstoot te geven als hij iets doet wat je niet zint. Van harte aanbevolen in de advertentie door Clinton Anderson. Die toch onder het "rijtje" natural horsemanship trainers wordt geschaard. Ik vind dat vele malen erger dan de buckstopper van Monty Roberts, en dat vind ik al niks. Ik heb dan toch vele malen liever KFH. Dan maar wat vaag met de financiën, het paard is er tenminste niet de dupe van.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:25

Buckstopper van MR is de allerlaatste remedie voor paarden die anders een enkeltje Manege Stegeman krijgen, Vice Breaker valt in mijn ogen in dezelfde categorie. Veiligheid gaat voor alles. Dat KFH staatsgevaarlijk hengsten benadert betekend nog niet dat jij dat ook maar moet gaan doen.

En als je zo tegen de Vicebreaker bent, zet jij je paard ook niet achter een schrikdraadje?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 25-04-07 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:30

Gewoon zorgen dat je paarden niet in die categorie gaan vallen. Ik werk al meer dan 20 jaar met hengsten, nog nooit een levensgevaarlijke tegen gekomen. Nog nooit een buckstopper of zo'n unfaire vice breaker nodig gehad. Als ik moest kiezen uit deze 3, dan werd het toch KFH. Gelukkig hóeven we niet te kiezen, en wat denk je dat het paard zelf zou kiezen....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:31

Paard zou hard bij de mensen vandaan hollen, als hij de keuze had. Wij willen wat van hem, hij niet van ons....

En gewoon zorgen dat de paarden niet in die categorie vallen: hoe doe je dat dan? Gewoon niet voor kiezen? Als je een paard aangeboden krijgt ter correctie, aan voorbij lopen?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:32

Oh, ik zie dat je er een zinnetje bij hebt gezet. Schrikdraad en vice breaker zijn niet te vergelijken: schrikdraad heeft geen mening en geen mens die het (al dan niet willekeurig) bedient. Maar dit gaat erg off topic.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:37

Denk je dat een paard verschil kan maken of hij nu een stroomstoot krijgt van een schrikdraadje of van een apparaat dat bediend wordt door een mens? Timing is in dat geval wel heel belangrijk, maar bij de Vicebreaker zouden gevaarlijke situaties met een enkele stroomstoot opgelost kunnen worden en is hij volgens zeggen verder niet meer nodig.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 25-04-07 15:37, in het totaal 3 keer bewerkt