welke bare-back-pad kopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Re: welke bare-back-pad kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:28

Verkoopt Voest bbp's met beugels? Valt me een beetje tegen van hem...

@Fransis: spring jij erop vanaf de grond? Ik heb altijd een bankje o.i.d. nodig, en dan maakt het niks uit of ik er een bbp op heb of niet. Wel vind ik dat ik met bbp minder over de rug van het paard schuif (en mijn broek wordt niet zo vies, ook wel fijn)

Ik wil ooit toch nog eens de indianenzwaai leren, lijkt me super om te kunnen!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:29

Voest word ook maar commercieler...

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:32

zonde.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:33

Hmhm... Dat zeker..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:35

fransis schreef:
ik heb een emiel voest bbp, en met beugels gebruik ik hem al helemaal niet meer, maar ik vind hem met opspringen nog steeds veel vervelender dan zonder zadel, en als je goed ontspannen zit dan maakt een pad echt geen verschil voor het paard hoor

Sinds wanneer verkoopt Voest bareback pads met beugels? Die ken ik helemaal niet, maar ik heb zijn webshop al enkele maanden niet meer bekeken. Heb jij een nieuwe dan?
Ik zit heel ontspannen op mijn paard, hoor. Maar ik heb een paard van 3 jaar en ik ben zo voorzichtig mogelijk met zijn rug. Goede, onafhankelijke zit of niet. Knipoog

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:36

Maar die van Christ zijn inderdaad geweldig, daar heb je gelijk in! Ik kon hem gelukkig tweedehands kopen, anders had ik hem toch wel te duur gevonden denk ik. Maar het was absoluut een hele dankbare aankoop.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:37

Ja mijn paardjes zijn er ook erg blij mee en nu ik zwanger ben, pastte ik al snel niet meer in mijn rijbroeken, de barebackpad was echt een uitkomst. Zo kon ik nog heerlijk naar buiten voor stapritjes..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:39

Fransis, heb net even snel op de site van Emiel Voest gekeken, maar ik zie nog steeds die twee bekende bareback pads van hem, hoor. Zonder beugels. Knipoog

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 07:44

Speedster schreef:

@Fransis: spring jij erop vanaf de grond? Ik heb altijd een bankje o.i.d. nodig, en dan maakt het niks uit of ik er een bbp op heb of niet. Wel vind ik dat ik met bbp minder over de rug van het paard schuif (en mijn broek wordt niet zo vies, ook wel fijn)

Ik wil ooit toch nog eens de indianenzwaai leren, lijkt me super om te kunnen!

ik spring er van de grond op, en dan is het hinderlijk, maar ja als ik de duinovergang over ben gekomen, dan staan er op het strand geen bankjes voor me klaar om weer op te stappen, dus moet ik wel springen, en nu ik een jaartje ouder ben ziet dat er niet echt soepel meer uit hoor, en dan is die pad net datgene wat er voor zorgt dat ik er al helemaal onbeholpen opkom, ennehhh ik heb die indianenzwaai vaak geprobeerd hoor, maar dat gaat mij ook echt niet lukken....
en voor de duidelijkheid mijn fjord is maar 149 en mijn haf is 145. die zijn nog relatief klein om op te springen. vroeger sprong ik ook op mijn gelder, maar dat zou ik nu echt niet meer kunnen hoor. Haha!

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 07:54

Nadya schreef:
Fransis, heb net even snel op de site van Emiel Voest gekeken, maar ik zie nog steeds die twee bekende bareback pads van hem, hoor. Zonder beugels. Knipoog

ja nou sta ik mooi even voor banketstaaf... ik had de barebackpad van een vriendin overgenomen, zij zweert dat deze van emiel voest kwam, maar na jou berichtje heb ik ook nog eens op zijn site gekeken... en ik zal niets meer zeggen, want de mijne staat er niet op..... mischien is het een hele oude van hem, en dat hij er later op terug gekomen is... geen ide.... maar de bbp die hij op zijn site heeft staan zien er mooi uit, die zijn het proberen wel waard. Verward

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:31

Hihihi, Fransis, nou ja, kan gebeuren. Ik heb op de site van Voest nog nooit bareback pads met beugels gezien, hoor. Kan me niet voorstellen dat hij die ooit verkocht heeft. Zo zie je maar hoe fabeltjes kunnen ontstaan.
Ik heb er zelf eentje van Parelli, waar ik de beugels van af gesloopt heb. Zie je niets meer van en hij rijdt zalig.
Die van Voest wil ik ooit nog eens kopen. Twee vriendinnen van me hebben beide varianten, rijdt ook echt heerlijk. Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:17

Ik heb ook begrepen dat die beugels sowieso niet wenselijk zijn toch? De druk komt op een heel smal stukje rug terecht (lees ik net), en dat is schadelijk natuurlijk.
Ik ga nu een Tinker rijden die eerst nog even flink moet afvallen. Voorlopig met een barebackpad a.d. slag gaan lijkt wel iets dus.
Jullie raden het me van harte aan?
Heb op deze site een aantal gezien:
http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/ne ... rebackpads

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:32

Ninx, beugels zijn niet wenselijk, nee. Het rijdt heerlijk, zo'n bareback pad. Ik heb ook wel eens op de site van natuurlijk ruiterschap rond zitten neuzen (en het e.e.a. gekocht), maar ik heb geen idee hoe die bareback pads zitten. Ik ken alleen die van Emiel Voest en die van mezelf en die rijden zalig en zitten prima op het paard......

Leuk trouwens dat je een Tinker gaat rijden!!! Lachen

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:00

Ik lees ook effe mee, ik ben ook op zoek naar een bare-back pad en die van Emiel Voest lijkt me ook wel wat.
Ik heb hem er eens mee zien rijden op een onervaren paard en alles zag er comfortabel uit.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 00:34

De deluxe pad zit echt geweldig. heel stevige zit en erg prettig spul (tempur) Een aanrader (alleen een beetje prijzig)
Groetjes

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:24

Eefste schreef:
De deluxe pad zit echt geweldig. heel stevige zit en erg prettig spul (tempur) Een aanrader (alleen een beetje prijzig)
Groetjes

Da's toch een matras? Kan ik zelf wel even vouwen dan.... Haha! Geintje!
Thnx voor de tips!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:21

ja, dat is inderdaad van dat matrassenspul.
Wordt zacht en warm, en vormt zich naar jou en je paard Lachen
Groetjes!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:55

Je went heel goed aan het rijden zonder beugels, na een paar weken gaat het al echt goed. Dus ik zou ze er zeker niet aanhangen en gewoon even oefenen...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:07

Speedster schreef:

Emiel Voest verkoopt geen bbp's met beugels! Heeft -ie nooit gedaan ook.

Speedster schreef:

Ik heb een vrij kleine pony (130 cm), dus ik kan er zo vanaf de grond opkruipen. Ik gebruik eigenlijk (bijna) altijd een bankje, krukje, stoel of wat er dan ook voorhanden is (kruiwagen kan ook). Ik spring er alleen eigenlijk zo op als ik met dr buiten aan het wandelen ben en er komt een mooi galopstuk aan (er naast blijven rennen hou je echt niet zo heel lang vol, haha)

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:53

Vinden jullie de bbp ook geschikt voor het inrijden van een wat heftiger paard?
Ik heb moeite met het zadelmak maken, ze krijgt enorm veel stress van het zadel met singel, na een aantal keer lukte het me niet meer haar alleen op te zadelen.......dus weer terug naar het zadel wennen.
Nu lijkt zo'n bbp me veel prettiger dan een zadel voor haar rug, alleen hoe stevig zit je zelf?

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:52

jacqp schreef:
Vinden jullie de bbp ook geschikt voor het inrijden van een wat heftiger paard?
Ik heb moeite met het zadelmak maken, ze krijgt enorm veel stress van het zadel met singel, na een aantal keer lukte het me niet meer haar alleen op te zadelen.......dus weer terug naar het zadel wennen.
Nu lijkt zo'n bbp me veel prettiger dan een zadel voor haar rug, alleen hoe stevig zit je zelf?

ik heb zelf veel paarden ingereden, maar kies er dan zelf meestal voor om geheel zonder zadel op te stappen, omdat ze dan ook geen hinder van de singel hebben, verder kan d\ je de bbp wel goed gebruiken om hem weer vertrouwen te geven in een zadel etc.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:31

Ik ben zo bang dat ik er afval en dan verkeerd gedrag beloon....

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 08:29

jacqp schreef:
Ik ben zo bang dat ik er afval en dan verkeerd gedrag beloon....

in dat geval is een bbp ook geen optie, anderzijds,; als je direct weer opstapt, hoeft dat geen probleem te zijn. met inrijden is het niet het probleem dat je er af valt, maar dat je je paard zou aanleren dat je er niet meer opstapt na een val. als ze dat door krijgen heb je een groot probleem, maar ik ben zelf ook wel eens tijdens de eerste fase van het inrijden op de grond beland, maar als je daarna (ongeacht een evt blesure ) gewoon weer opstapt (al is het maar voor vijf of tien minuten) dan heb je het gedrag niet beloond, en is er niets aan de hand.
ik ben zelf nog wel eens na een val, met als resultaat een flinke hersenschudding, gewoon weer opgestapt om het paardje toch niet te laten winnen. ik heb toen vijf minuten doorgereden, om vervolgens voor zes weken de ziektewet in te draaien. hier heeft het paardje verder geen negatieve gevolgen van ondervonden, omdat de afsluiting op een normale manier was gebeurd. dat is nl wat ze onthouden. succes