Wie heeft er ervaring met de ghost?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Indiana79

Re: Wie heeft er ervaring met de ghost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:27

En hoe gaat zoiets dan, stuur je hem dan op of moet ik hem bij je ophalen?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:55

Ik pb je wel even Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:08

Dat is ook wel zo hoor , dat de voorkant laag is en de achterkant hoog , en het geheel wat bergafwaarts ligt , dat was mijn bezwaar ook toen BZ ze net had. Maar ik heb er toch 1 gekocht en met rijden merk je het eigenlijk niet zo , dat is wel apart , het is een fijn zadeltje Ja

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:17

Ik vond het anders knap vervelend dat je aan de voorkant niets had om je aan vast te pakken of om erachter te blijven "haken".

Hij was voor mijn Merens die niet bokt. Mijn Haffie bokt wel en slingert bovendien behoorlijk over het pad als hij de kans krijgt. Kortom, die zit niet heel stevig. De Ghost zou ik nooit voor hem gekocht heben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:19

Ja bij sommige situaties kan ik me voorstellen dat je een handgreepje mist , dat gevoel had ik ook wel een beetje Ja

Maar ik heb op zich juist zo min mogelijk "rommel" voor het zadel dus vind dat wel best. Heft elkaar een beetje op voor mij Lachen

Ik hou de Ghost naast m'n Cheyenne aan , de afwisseling is wel leuk , ze hebben beiden zo hun eigen voordelen Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:35

Ik heb zelf nooit iets voor (op) een zadel gehad dus dingen als een handgreepje ben ik niet gewend. Maar als je dat gewend bent kan ik mij voorstellen dat die hele lage voorkant idd niet fijn is

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:56

Ik vind de kleinheid wel mooi, minder dingen op je paard en dus minder zweet. Maar. Ik heb een Tinker die met de afgelopen dagen zowat zwetend in het land stond, en met de BF heb ik vaak de onderkant van mijn rijbroek ( = jodphurrijbroek) al natgezweten. Ugh. Wil niet weten hoe dat gaat als je een korter zadel hebt, dus meer been tegen het lichaam van het paard -> zwetend paard, natte rijbroek? Nagelbijten / Gniffelen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:15

Daarom heb ik ook een normale (Barefoot-grootte) pad onder de Ghost , ik vond het niks al dat paard en prikkende haar enzo direct tegen m'n benen.

Ook vind ik het jammer dat de Ghost pad geen ruggengraatvrijheid heeft dus dat was sowieso al een reden om een normale pad te pakken. EN extra voordeel is ook nog dat die singelstoten dan nog een stuk over de pad lopen ipv. direct op (half in.....) het paard , dus 3 redenen om een "normale" pad te gebruiken vond ik Ja

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:30

Heb het zadel ook getest vorige zomer alweer.
Vondt het geen succes, zadel dwingt idd iets naar voren, vondt de ruggegraatvrijheid ook niet voldoende. Vondt de prijs kwaliteit verhouding niet oke, vondt het zadel nogal slap. Nee was duidelijk niet mijn ding terwijl ik boomloos opzich wel fijn vindt rijden.

Maar moet je toch per paard/ruiter bekijken.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:46

Ik heb inmiddels ook een lang dekje onder mijn Ghost gedaan, en dat rijdt prima zo ! Heb inmiddels alweer flink wat meer keren ermee gereden, dus ik dacht: Kom nog even verhaal doen.

Ik merk dat mijn paard het héérlijk vind.. het is een combinatie ván, maar hij is zó lekker los in zijn schouders/rug. Mijn vader stond laatst te kijken en die zei: "Je herkent zijn voorbeengebruik gewoon niet meer terug!"

Wel is het zo dat hij met dat losser worden met rijden ook écht losser is geworden, ook met schrikken. Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Eerst met zijn rugprobleem is het jaren zo geweest dat hij als hij ergens van schrok gewoon ineens stilstond of een sprongetje opzij deed.

Ben er dan ook nog bijna nóóit vanaf gevallen. Al anderhalf jaar niet meer, en nu in anderhalve week tijd twee keer. Huilen van het lachen je hebt zo weinig steun in vergelijking met een boomzadel ! En je gaat inderdaad gauw wat naar voren ! Als hij NU ergens van schrikt staatie gelijk 180 graden gedraaid en boktie. Huilen van het lachen

Maargoed, liever een paard met een losse rug en zonder pijn, en dan er af en toe afvallen, dan een paard met een vaste/pijnlijke rug en er nooit afvallen. Heb er niets van over, alleen een blauwe plek op mijn kuit en wat pijn aan mijn rechterarm. Lachen

De Ghost vind ik tot nu toe een heerlijk zadel. Ja

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:47

Ik had singelstoot beschermers bij de Ghost. Dan hoef je niet perse een groot dekje te hebben.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:58

gam heeft lang (dik half jaar) weinig gedaan. ik pak het rijden nu weer een beetje met hem op, maar ik merk dat mijn balans bagger is geworden op de Ghost... dat wordt voor pellie dus ook flink wennen, dat ik ff een paar ritjes op de dressuur pak. anders is het voor gam ook geen doen, zo'n slingerende ruiter op zijn rug

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:57

Wij hebben zojuist besloten de Ghost te kopen. Haha! *Is helemaal blij.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:39

ik heb vandaag een heather moffett gekocht ( Go jij! Go jij! ) mijn Ghost is weer te koop helaas.
( Verdrietig )

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:25

herstel... ik wacht nog ff tot het écht moet.... ik kan (en hoef) er nog geen afstand van te doen Lachen

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 00:02

Hoi Pellie,

Waarom heb je nu een Heather Moffet gekocht eigenlijk i.p.v. je Ghost? Bevalt de Ghost na hem wat langer te hebben geprobeerd niet? Zo, ja waarom?

Groetjes.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:49

de ghost en engels dressuur zijn voor gam en passen niet op mijn nieuwe tinker maar de HM weer wel. en wrs. ga ik niet genoeg geld hebben om 3 zadels te kunnen veroorloven. mijn vriend wil ook wel eens rijden op gam dus voor hem is het beter om de dressuur aan te houden.
de ghost bevalt mij voor gam nog prima Ja maar is nu ff het minst praktisch.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:34

Ik heb de Ghost "getest!! Ja! Ik ben razend enthousiast! En sta er eigenlijk enorm van te kijken!! Haha! Ik had het niet echt verwacht... Bloos

Eerst gisteren op Senna gelegd, beugels moest een slag ik zag ik al gelijk. Knipoog Maar goed, zadel erop, eerst gewoon zo, met zijn eigen pad, BuitenZinnig had gezegd dat ik hem ook op mijn eigen pad kon leggen, maar daar vond ik hem onstabiel op liggen.

Singel eraan (mijn nieuwe Westip) en beugels op maat gemaakt. Hij stond voor geen meter! Deed me echt helemaal niks! Zweetbladen lagen er niet mooi aan, en tja, Senna is best een breed paard en dan wordt zo'n Ghost echt een "ghost"! Knipoog

Nou, toen erop! En hmm... zit wel aardig... Haha! Gestapt een stuk en ik moest even wennen aan de zit die het je geeft. Door de kleine wrongen wordt je toch wel mooi op je plek gezet, maar gezien ik vanmorgen al 22 km in de Torsion gereden had was dit nu even gek. Nou ja, drafje proberen dan maar......... dat was WAUW! Heerlijk gewoon! Ik had plenty ruimte voor min gevoel, zadel gaf me onwijs veel steun zonder me in een houding te dwingen en ik kiepte totaal níet voorover zoals ik eigenlijk wel verwacht had!

Okee, een stukje verder galopje dan maar! Senna galopeerd als een onbehouwen jong paard en normaal is ze lastig in galop uit te zitten als ik hara niet wat "bij elkaar" rijdt. Maar nu, nu kon ik met losse teugel galoperen en ik bleef helemaal mooi in het midden van het paard zitten zonder juist voorover te "vallen" door haar nog wat lompe galop! Pling

Hier wat foto's!
Afbeelding

Afbeelding

Ook Jeddah liep vandaag HEERLIJK met de Ghost! Ik heb er ook mega lekker op gereden, wel weer een kort ritje van maar 7 km gezien ze gisteren 22 gelopen heeft. Maar flink stuk draf en 3 km fijn gegalopeerd. Gisteren met Senna vergeten te melden dat ik onwijs veel been contact had op de Ghost. Logisch zonder zoveel zweetblad, maar wilde het toch even zeggen gezien dat vandaag op Jeddah wel weer erg lekker was. Ja, wel Chaps om doen! Haha!

Jed liep dus goed, galoperen ging heel lekker, ik zat erg fijn, enige kanttekening is dat ik nu wel merkte dat het zadel glad is, Jeddah is zo onwijs bewegelijk! Hopelijk zijn ze ook in Suede te koop! Haha!

Hier de foto van na het rijden, ze was niet echt voldoende bezweet om een foto van haar zweet plekken te maken.
Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:20

Heb je dan 2 Ghosts Jeddah? Een zwarte en een bruine?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:02

Nee hoor! Maar of het zonnetje er wel/niet op schijnt maakt blijkbaar een verschil op de foto... Knipoog Want beide zijn hetzelfde hoor! Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:45

Het zadel oogt idd wel "bergaf", maar dat valt dus mee?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:47

Ja, geheel! Voel je niks van! "picture" een voorkantje erop en dan is het zadel recht. Die voorkant op andere zadels zit er ook zomaar "op geplakt" en daar zit je ook niet tegenaan als het goed is.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:15

Ahum ik sprak laatst iemand die vorig jaar een ghost heeft gekocht, ze was heel enthousiast maar na een half jaar kreeg haar paardje toch erge rugklachten (paardje staat nu al 4 maanden stil..) Ze voelt zich erg schuldig omdat ze al wel het gevoel had erg naar voren te worden 'gedrukt' maar ze dacht dat het geen kwaad kon. Nu blijkt dat ze bij de ghost adviseren om er met meer dan (ik geloof) 70 kilo niet op te rijden. In ieder geval niet zonder speciale pad! Deze vrouw is m.i ook echt niet zwaar, maar nu dus wel enigzins gedupeerd. Ze neemt trouwens wel zelf de verantwoording hoor, ze schuift dat niet af op de fabrikant. Maar ik wou het toch even kwijt omdat rugklachten zich vaak pas later openbaren en je dan toch met een probleem zit.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:24

Gelukkig rijden de meeste wel met een speciale pad! Ja Mijn paarden staan onder controle bij een osteopaat, maar alsnog bedankt voor de waarschuwing. Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:25

Graag gedaan Haha! veel plezier met je ghost!