reuma en boomloos?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keetieee

Re: reuma en boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:34

Haii,
Heel veel succes..ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt!!
Zelf ben ik super tevreden..en ik moet zeggen dat als ik met een dressuurzadel rijd..veel meer last heb dan met mijn barefoot.
groetjes

Ariane120

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:10

Ik ben nog zoekende naar een goed zadel, merk wel dat ik last heb na een rit van een uur ongeveer.

Heb zelf sinds mijn 16e actieve reuma, die zich uit in artritis ( ontstekingen van de gewrichten voornamelijk knie/ enkel en handen)

Ik blijf deze topic zeker even volgen!!

Noraa4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 09:35

je kan een barefoot zadel proberen. je kan hem een week uitproberen en het kost je alleen de verzendkosten.
ik heb normaal snel last als ik rij maar met dit zadel kan ik veel langer rijden!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:37

Ik heb gisteren lang gereden zeker 3 kwartier,en dat was op mijn nieuwe barefoot cheyenne.Ik moest mezelf heel langzaam er af laten zakken toen ik weer bij de stal was,en dacht o jee dat wordt wat.Maar ik heb nu een dag later nergens last van,dus dat vind ik erg fijn.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:45

Ik heb ook reuma, fibromyalgie, en idd vooral last van mijn heupen en knieën. Op een boomzadel kan ik een kwartier rijden, en kom er gebroken af. Boomloos kan ik uren het bos in, en voel ik het wat zeuren Haha!
Voor mij niks anders meer.
Bij mij was de dwingende houding van veel boomzadel idd ook het probleem. Verder word boomloos lekker warm, en blijven je heupen steeds een beetje in beweging, ipv dat ze stil op een zadel zitten.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:46

Allegra schreef:
Bij mij was de dwingende houding van veel boomzadel idd ook het probleem. Verder word boomloos lekker warm, en blijven je heupen steeds een beetje in beweging, ipv dat ze stil op een zadel zitten.

Begrijp me goed, het is heel fijn dat je een voor jou goed werkend zadel hebt gevonden met een boomloze, maar hoezo zouden je heupen niet in beweging zijn op een boomzadel? Ik rijdt altijd op een boomzadel en mijn heupen bewegen daarbij echt wel. Het maakt niet uit op welk paard ik zit of op wat voor boomzadel, die beweging is er gewoon, zelfs bij dat IJsje met hele vlakke gangen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:55

Maar veel minder, o.a. omdat je in een bepaalde houding gezet word bij veel zadels (al vallen gangenpaardzadels erg mee door gebrek aan wrong) waardoor er allerlij spieren gespannen worden en ik dus niet ontspannen kan zitten. Alleen al de vorm van het zitvlak, die 'lekkere' diepe zit Haha!
Verder heb ik met boomloos het idee dat je écht elke beweging voelt, ook van de spieren. Op een boomzadel kan dat natuurlijk niet, iig veel minder omdat er een starre boom tussen de beweging van de spieren zit en je billen.
Maar ik bracht het wel een beetje zwart/wit ja Tong uitsteken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:05

Ik heb dat ook hoor , op een boomzadel blijft het "kuipje" waarop je zit steeds hetzelfde van vorm. Het schuift en kanteld wellicht een beetje tijdens bochten en dergelijke , maar de vorm blijft gelijk.

Bij een soepele boomloze volgt de zitting alle bewegingen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:40

Allegra schreef:
Maar veel minder, o.a. omdat je in een bepaalde houding gezet word bij veel zadels (al vallen gangenpaardzadels erg mee door gebrek aan wrong) waardoor er allerlij spieren gespannen worden en ik dus niet ontspannen kan zitten. Alleen al de vorm van het zitvlak, die 'lekkere' diepe zit Haha!
Verder heb ik met boomloos het idee dat je écht elke beweging voelt, ook van de spieren. Op een boomzadel kan dat natuurlijk niet, iig veel minder omdat er een starre boom tussen de beweging van de spieren zit en je billen.
Maar ik bracht het wel een beetje zwart/wit ja Tong uitsteken

Ah, de zadels die wij hebben zijn niet voorzien van veel wrongen, dus dat zal misschien verklaren waarom ik me totaal niet herkende in je beschrijving. Mijn favoriete zadel heeft zelfs helemaal geen wrongen, zelfs geen zweetblad, maar wel een zalige zitting Knipoog

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:44

Hahaha, het mijne ook Tong uitsteken Heb mijn ideale zadel ook nog niet gevonden hoor. De cheyenne vind ik eigenlijk ronduit lelijk Tong uitsteken
Maar een zadel als podium ofzo is erg mooi, maar rij ik mijn billen op door haha. Boomloos is eigenlijk het enige wat wat betreft comfort aan mijn en mijn paards eisen voldoet (die gaat al draaien als ik alleen een boomzadel óp haar rug leg, zonder er verder iets mee te doen).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:28

Je mag best een keer mijn Oakfield proberen, Veenendaal is vlak bij, moet te realiseren zijn. Is een zadel met flexibele panelen eronder, beetje endurance stijl zal ik maar zeggen. Trouwens, mijn Elastica (spaans zadel) is ook errug comfortabel, maar de pasvorm klopt niet meer helemaal met m'n paard, dus zou je hoogstens op je eigen paard kunnen proberen mocht dat passen. (bedenk me alleen dat de Elastica niet helemaal een boomzadel is..... Knipoog )

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:36

Stuur je even een pm Tong uitsteken