Kaartenactie om instanties (DB, hoefsmeden etc) bewust te ma

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Kaartenactie om instanties (DB, hoefsmeden etc) bewust te ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:05

Dat er geld gaat naar goede doelen is het enige dat ik er goed aan vind eigenlijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:06

runningkawa schreef:
En een mail te sturen naar de betreffende smid

Ik zou het echt op smaad en laster gooien en ze daar een flink aanpakken

Is het al gebeurd anders stuur ik vanavond wel een mail Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:07

Het idee achter de actie, kan ik ergens wel inkomen, alleen denk ik dat ze hun doel zo echt niet halen .
Niet omdat het zo hard overkomt, want dat vind ik persoonlijk best meevallen, maar simpelweg omdat het veel onwaarheden bevat!

Niet ieder paard/pony is hetzelfde de ene vraagt om andere verzorging als de ander, een chronisch ziek paard bijvoorbeeld of een paard met een mankement of stoornis, of gelden daar weer andere opvattingen voor Ach gut ?

De actie is op zichzelf probeert mensen wakker te schudden of zich bewust te maken van het 1 en ander, ik denk dat deze manier daar niet veel aan bijdraagt behalve wat ophef her en der en dat is erg jammer!!

vvtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:09

Hilarisch..... Of is dit serieus? Scheve mond

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:09

Ik vind inderdaad dat veel mensen wat bewuster gemaakt mogen worden, maar om een kaart met hoefjes rond te sturen, nee.... Dat vind ik niets.

Maar nogmaals, ik vind zeker wel dat veel mensen met paarden wel eens wat meer mogen weten over het welzijn van paarden, ja!!! Het is zo vermoeiend om je je bij die manegetypjes te moeten verdedigen, dat je je paard het hele jaar door buiten hebt staan. Tong uitsteken

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:10

sorry maar vind dit erg ver gaan.
ben zelf niet van het natuurlijke maar heb mijn paardjes wel zoveel mogelijk buiten.
mijn idee is dat er snel een beetje overdreven gereageerd kan worden. dit zie ik terug in die kaart voor de dierenbescherming. ''De dierenbescherming moet ingrijpen en paarden in stallen verbieden" yeah wright..............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:11

vvtjuh schreef:
Hilarisch..... Of is dit serieus? Scheve mond

Helaas is het serieus

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:11

Contraproductief heet dat.

Prikkelen is één ding en roept al genoeg weerstand op omdat, in het algemeen, veel mensen helemaal geen spiegel voorgehouden wíllen worden om daarin te zien wat ze zo hard proberen te ontkennen voor zichzelf.

Het is erg jammer dat deze specifieke manier van Niet Beslaan zoveel mensen afsluit voor een open blik op hoefonderhoud door zelf tunnelvisie met halve waarheden onderbouwd op te dringen.
Veel wel degelijk nuttige informatie wíl men zo helemaal niet lezen omdat het onder met bekeringsdrang gezwaaide vaandels gebracht wordt.
Maar goed, ook dat regelt zichzelf wel weer.

HC

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:12

runningkawa schreef:
En een mail te sturen naar de betreffende smid

Ik zou het echt op smaad en laster gooien en ze daar een flink aanpakken

helemaal mee eens dit is ronduit belachelijk

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:17

Huertecilla schreef:
Contraproductief heet dat.

Prikkelen is één ding en roept al genoeg weerstand op omdat, in het algemeen, veel mensen helemaal geen spiegel voorgehouden wíllen worden om daarin te zien wat ze zo hard proberen te ontkennen voor zichzelf.

Het is erg jammer dat deze specifieke manier van Niet Beslaan zoveel mensen afsluit voor een open blik op hoefonderhoud door zelf tunnelvisie met halve waarheden onderbouwd op te dringen.
Veel wel degelijk nuttige informatie wíl men zo helemaal niet lezen omdat het onder met bekeringsdrang gezwaaide vaandels gebracht wordt.
Maar goed, ook dat regelt zichzelf wel weer.

HC

mee eens, al heb ik tweede alinea 2 keer moeten lezen hihi Bloos

Paarden houden is mijn inziens niet zwart/wit, dat stoort mij soms lichtjes Frusty

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:17

Wat een bekeringsdrang...

De gedachte erachter is nog wel enigszins positief te noemen, maar deze actie vliegt haar doel gierend voorbij door de enorme opdringerigheid waarmee het gebracht wordt en de zwart/witte gedachtengang van waaruit 'paardenwelzijn' wordt benaderd.

Nee, mijn steun zal deze actie niet krijgen. En een bijdrage aan Brooke stort ik toch wel, ben al jaren donateur.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 14:35

susan schreef:
nee over arabesk

't is mijn kaartenactie niet hoor Clown Tong uitsteken

Ik vind de discussie hier wel grappig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:36

susan schreef:
nee over arabesk

Huh? Het is niet háár actie.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:36

Susan, het kwam even zo op me over.... Haha!
Maar het is duidelijk. Knipoog

Ik denk dat Arabesk gewoon graag wil dat mensen wat gaan nadenken over een aantal zaken. Sommigen staan daar open voor, anderen niet. Ik haal er gewoon uit wat mij het beste lijkt en de rest laat ik (eventueel) voor wat het is.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 09-03-07 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 14:36

Ik hou van pittige discussies en dit is zo'n onderwerp waarvan je al weet vantevoren dat het pittig gaat worden. Vandaar dat ik het geplaatst heb.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:37

Moderatoropmerking:
Gelieve niet op de man te spelen. De openingspost is neutraal. Uiteraard mogen meningen geventileerd worden maar hou het netjes.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:38

Tja, herkenbaar, Arabesk. Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:38

wat en belachelijke actie zeg!
geld naar brooke... perfect! die kaart met bv die krokodil..helemaal top!
mensen bewust maken van bepaalde dingen als bv. 24-7 op stal etc mag van mij ook absoluut, ook de dierenbescherming mag zich bewuster worden dat dat níet goed is voor een paard en dat er niet alleen gekeken moet worden naar hoe 'zielig' weidepaarden zijn, maar hoe 'zielig' de 23-7 stalpaarden zijn.
maar déze actie.... bah zeg.. krijg er zo'n sekte idee van en als ik érgens niet van hou is het pogingen wagen om te 'bekeren' op deze manier

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:39

kylah schreef:
sorry maar vind dit erg ver gaan.
ben zelf niet van het natuurlijke maar heb mijn paardjes wel zoveel mogelijk buiten.
mijn idee is dat er snel een beetje overdreven gereageerd kan worden. dit zie ik terug in die kaart voor de dierenbescherming. ''De dierenbescherming moet ingrijpen en paarden in stallen verbieden" yeah wright..............

Dit heeft ook een heel ándere, politieke, achtergrond. Er wordt gewerkt aan een invulling van de dierenwelzijnswet met betrekking tot de paardenhouderij. Dit hangt als een zwaard van Damocles boven alle 'alternatieve' manieren van paarden houden.

Deze 'welzijns'werkgroepen hebben namelijk een politieke agenda als randvoorwaarden. In Nederland houdt dit in dat de wetenschappelijk onderbouwde welzijnsvoorwaarden voor paarden ondergeschikt zijn aan de economische belangen van de bedrijfstak en het landsbelang op het gebied van ruimtelijke ordening.

De dierenbescherming hééft al een historie van inbeslagname van paarden die in de winter 'zielig' buiten staan. Daar zijn werkelijk onbegrijpelijk schandalige voorbeelden van die een nachtmerrie zijn voor élke paardenhouder die zijn paard wel eens in de modder of zonder deken in de regen heeft staan.
Dit politieke aspect van deze actie ONDERSTEUN IK VOLLEDIG!

HC

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:40

Ik ook,maar waarschijnlijk jaag je met deze actie meer mensen tegen je in het harnas dan dat je ze mee krijgt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 14:40

Inderdaad HC ik ook.

De inhoud van de kaarten en of de opdruk zijn details waarover je het wel of niet eens kan zijn.

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:41

Nadya schreef:
kylah schreef:
''De dierenbescherming moet ingrijpen en paarden in stallen verbieden" yeah wright..............

De DB mag van mij absoluut ingrijpen op stallen waar paarden er nog amper uitkomen, ja. Heb vorig jaar nog op zo'n fijne stalling gestaan, maar als je de DB belt doen ze er niets aan. Boos!
Maar als er wat modder in je landje ligt, komen ze wel, hoor ik van sommigen hier op bokt. Dat vind ik een beetje raar.

wat ik hier mee probeer te zeggen is dat je wel op je buik kan schrijven dat je door middel van deze acties de dierenbescherming zo ver krijgt dat ze paarden in stallen gaan verbieden. Dit is naar mijn mening een onmogelijke gedachten gang.....

edit: buiten dit ben ik het met hc eens betreffend het buiten staan van paarden in de 'blub'.
2 voorbeelden: zomers staan mij paarden dag en nacht buiten op het land. bij slecht weer gaan ze niet naar binnen, ze hebben gewoon in de hagel ( zat wel de hele tijd aan ze te denken Lachen ) gestaan.

een vriendin van mij heeft een aantal paarden en pony's. zomers dag en nacht buiten, s winters met inloopstal. vorig jaar is er door een andere ponyclub gewoon een klacht ingediend bij de DB over de paarden die verwaarloosd werden. Naar mijn mening wordt er niet eerst onderzoek gedaan en naar 2 kanten van het verhaal gekeken en worden er veel te snel onnodige maatregelen getroffen.
Ook ik ben het niet eens met mensen die hun paard een half uurtje per dag uit hun box halen, snel mesten en weer weg gaan. van mij mag hier best een regel over komen, de vraag is alleen hoe bepaal je wanneer iets wel en niet strafbaar is? (voorbeeldje) een half uur per dag wel maar een uur niet?
Laatst bijgewerkt door kylah op 09-03-07 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:41

Een hoefsmid met naam en toenaam zwart maken vind ik niet echt een detail.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 14:42

Het gaat om het soort stal. Je hebt HITactiefstallen en boxen met drie dichte wanden etc.
Twee uitersten.

Maar ik vind wel dat de DB moet optreden tegen eenzame opsluiting en daar horen boxen met drie dichte zijwanden ook bij.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 14:43

Katja schreef:
Een hoefsmid met naam en toenaam zwart maken vind ik niet echt een detail.

Diezelfde hoefsmid heeft een website waar hij de makers van de kaarten ook met naam en toenaam laat noemen. Vork