laetitia schreef:beide methodes.
Ok, stelling: er zijn geen methodes....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
laetitia schreef:beide methodes.

dry schreef:Ik meld me ook als meelezer en ik heb eigenlijk ook meteen een vraag.
Gezien de weersomstandigheden zullen vele hoeven/benen van weidepaarden de hele dag zeiknat zijn door regen of blub.
Ik vind het zelf nogal twijfelachtig. Aan de ene kant vind ik liever buiten dan op stal, maar aan de andere kant lijkt het me niet goed voor de hoeven om de hele dag te soppen.
Wat is jullie ervaring daarmee? Toch een gedeelte van de dag opstallen om te laten drogen of gewoon buiten laten lopen en waarom?

Waratje schreef:Dus ik zie niet hoe je het dragen van een ruiter kunt vergelijken met het dragen van eigen lichaamsgewicht of een veulen. Alsof het alleen maar om het aantal kilo's gaat en niet om de specifieke belasting.
Basje98 schreef:Mijn vriend doet in Duitsland cursussen voor NB, en bekapt sinds ca. 6 maanden mijn paarden ook regelmatig.
arno8 schreef:Ramey is erg voor droge hoeven omdat de paarden in het wild het volgens hem ook prima doen zonder nat te worden. Maar in de documentaire zie je wat de paarden doen als ze gaan drinken: ze lopen tot aan hun buik in het water. Die hoeven worden dus wel degelijk nat gehouden.
Deighton schreef:Overigens was het zo dat hij op de ene dag alle hoeven opschuurde en de volgende dag geen enkele...........
Mistic schreef:Ik heb zelf weinig verstand van bekappen en laat dat ook liever aan mijn smid over, maar n.a.v. van het volgende stukje snap ik iets niet helemaalDeighton schreef:Overigens was het zo dat hij op de ene dag alle hoeven opschuurde en de volgende dag geen enkele...........
Wat is zijn reden om het de ene dag wel te doen en de andere dag niet?
Ik begrijp zelf niet wat de functie is van opschuren, maar als het nodig is, lijkt het me
dat je dat dan per paard moet bekijken.
Of lees ik nou jouw stukje helemaal verkeerd en bedoelde je ook dat hij het op deze manier zei? (beetje onduidelijke zin, als je het niet begrijpt probeer ik het anders uit te leggen).
arno8 schreef:Basje98 schreef:Mijn vriend doet in Duitsland cursussen voor NB, en bekapt sinds ca. 6 maanden mijn paarden ook regelmatig.
Wat doet hij? Strasser?