Huertecilla schreef:NL is helemaal niet groot genoeg om alle paarden los te laten in een wei.

Daar zeg je zo wat...
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Huertecilla schreef:NL is helemaal niet groot genoeg om alle paarden los te laten in een wei.
Moirsa schreef:Mijn paard staat 24/7 buiten,zonder deken,zonder ijzers,zonder biks.Denk je dat het goed is om je paard 24/7 buiten te zetten?
"jaa in het wild leven ze ook zo" Maar ze leven al 100den jaren niet meer in het wild,, dit zijn ze ook niet meer gewent...
MissEvil schreef:Ik wist geen 'onderwerp-naam' te bedenken, maar ik moest even mijn frustratie kwijt..
Waarom denken mensen dat het normaal is om je paard 23uur per dag in een stal te proppen??
En waarom denken ze dat paarden zonder deken ziek worden??
Waarom zien zoveel mensen hun paard als 'ding' als gebruiksvoorwerp..? Terwijl het wel een dier is!!
(bijv. 'Ik heb mijn paard voor wedstrijden, hij is op stal veel gelukkiger dan buiten in de regen en zo hoef ik minder te poetsen')
Huertecilla schreef:Wat moeten we dan,de hekken open zetten en laat rennen die knollen?Daarom is het binnen een omheining gevangen houden om er op te gaan zitten simpel en eenvoudig een situatie die tegen het wezen van het paard ingaat. De rest is een glijdende schaal en 'naturals' dienen zich dúbbel te schamen. Ze maken nog steeds enorme compromissen (soms zonder idéé welke eigenlijk) met het welzijn van hun paarden en staan zich daar nog op voor ook.....
HC
Huertecilla schreef:Daarom is het binnen een omheining gevangen houden om er op te gaan zitten simpel en eenvoudig een situatie die tegen het wezen van het paard ingaat. De rest is een glijdende schaal en 'naturals' dienen zich dúbbel te schamen. Ze maken nog steeds enorme compromissen (soms zonder idéé welke eigenlijk) met het welzijn van hun paarden en staan zich daar nog op voor ook.....
HC
paardje2005 schreef:dit heeft helemaal niets met het feit natuurlijk of niet te maken. daar dachten ze in die tijd niet eens aan, toen was een paard er voor het werk. niet voor de gezelligheid. en ook de werkpaarden stonden doordeweeks niet in het land. want het land was hun kostwinning. de meeste boeren hadden een klein stukje land waar de paarden op zondag als ze terug kwamen van de kerk een paar uur op mochten lopen. en vroeger stonden de paarden op stand, niet eens in een box.
Tinkerloos schreef:Moirsa schreef:Mijn paard staat 24/7 buiten,zonder deken,zonder ijzers,zonder biks.Denk je dat het goed is om je paard 24/7 buiten te zetten?
"jaa in het wild leven ze ook zo" Maar ze leven al 100den jaren niet meer in het wild,, dit zijn ze ook niet meer gewent...
Ben ik nu slecht voor mijn paard?
Ze staat op een droge met gras begroeide wei,dag en nacht,heeft onbeperkt ruwvoer en water,een liksteen,en een dikke wintervacht.
Waarom zou dat slecht zijn voor een paard denk je Moirsa?
stef schreef:dat is onzin moirsa, als je een paard nu zonder deken buiten gooit (nouja, vanaf het begin van het seizoen natuurlijk) krijgt ie gewoon een wintervacht. Of het nou een fjord, shet, arabier of KWPNner is.
En nee, ik ben geen natural, mijn paarden staan gewoon geschoren onder deken op stal