wat voor paard...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: wat voor paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:19

Weet jij zeker dat je paard niet oplet waar ze haar voeten laat? En waarom geef je haar uberhaupt de ruimte om haar voet per ongeluk op jouw voet te laten landen? Verward

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:07

Ik begrijp wel waar Ikenindi het over heeft hoor. Ze zijn soms een beetje lomp ja (niet dom hoor!! Koe ). Als we gaan stappen heeft mijn paardje soms zoveel te zien dat ze niet doorheeft dat de weg oneffen is, ze durft dus wel eens in een putje te stappen of te struikelen ofzo. Wat betreft dat op de voet komen staan, er zullen er zijn die perfect weten waar ze hun voet op dat moment neerzetten, maar ik spreek uit ervaring dat er ook paarden zijn die daar wat lomper in zijn (voornamelijk koudbloeden Bloos ), dat vraagt dus enige aanpassing van de ruiter. Maar je hebt met zo'n paard in het begin gegarandeert van jan! Haha!
Voor de rest vind ik koudbloeden super, de meesten zijn toch echt niet van hun melk te brengen! Vork Maar dat is persoonlijke voorkeur hé.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:28

Ik denk dat het erg aan de ruiter/begeleider ligt wat voor paard het meest geschikt is. Ikzelf heb een volbloed waarme het echt super klikt, we zijn beide ambitieus en leergierig en willen van alles wat proeven. Ik denk dat als paard/ruiter past, je niets kunt zeggen over het ras van het paard, want het gaat uiteindelijk toch om de combinatie.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:02

Alicia2u ... daar heb je volkomen gelijk in! Zonder die klik zal het nooit echt werken.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:18

Ik heb een haflinger van ja ja volgende week 4 jaar.
Een mega ruime loper is het niet nee maar goed dat kan je ook niet echt van ze verlangen.
Maar je kan door corect rijden zeker de boel wat mooier maken.
Haflingers hebben vaak een korte hals en dan worden ze ook vaak korter gereden waardoor ze ook korter gaan lopen.
De kunst bij dit soort paarden is goed op de halslengte te rijden geef ze maar wat meer lengte waardoor hun schouders veel vrijer komen en beter kunnen bewegen.
Over de achterhand geld hetzelfde eerst die hals wat meer lengte geven en dan die achterhand.
Die van mij gaat geod zitten zeg maar dat is zeker wel eens anders geweest.
Maar met goede begelijding en mensen die wat verstand hebben van dit soort type paard kom je een heel eind,maar je moet het er wat meer uit rijden dan een ander paard.