Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cer schreef:Vraag voor TS:
Wil je weten hoe het 'natural' gebeuren de mensen bevalt, of hoe het 'Natural Horsemanship' de mensen bevalt?
(even om in te schatten of dit topic juist geplaatst staat)
Tinkerloos schreef:Morrie en JoviBan hebben idd. wat mij betreft gelijk.
Het verder gaan dan alleen een methode uitoefenen,dus ook het natural zijn is voor MIJ iets wat ik niet los kan zien.
Huertecilla schreef:Nog suggesties voor een 'natural' schildermotief?
promptertje schreef:Begrijp ik mijn paard niet meer als ze een deken op heeft? De taal die ik spreek, heeft niets met mijn kleren of mijn huis te maken
Sap schreef:Het is wel zo dat het niet natuurlijk kán zijn, omdat op paarden rijden en ze in gevangenschap houden niet natuurlijk ís.
Maar als je ze dan toch hebt en er op rijdt, is NH wel de meest natuurlijke manier voor het paard..
Huertecilla schreef:promptertje schreef:Begrijp ik mijn paard niet meer als ze een deken op heeft? De taal die ik spreek, heeft niets met mijn kleren of mijn huis te maken
Je hebt gelijk. Het toverwoord Promptertje, is 'begrip'. Dit topic staat bol van níet-begrip en het N-woord is een grote verwarrende factor. Dat de H eigenlijk de N uitsluit is helemáál een paar bruggen te ver![]()
Dit is allemaal net zo humoristisch als Niet Beslaanders die zich Natuurlijk bekappers noemen en boos op mij worden over het begrip Natuurcompenseren omdat ze niet (willen) begrijpen dat Niet Bekappen het enige Natuurlijk Hoefonderhoud is![]()
Zonder begrip is ijzerloos, bitloos, boomloos eigenlijk gewoon hersenloosen feelgood voor de ruíter.
Op zich kan het allemaal niet zoveel kwaad want doorgaans wordt er toch nauwelijks serieus gereden en is dát nu net weer een stap richting N....
HC
Citaat:Waarom is het niet los te zien? Waarom zou ik, om mijn paard op een (P)NH manier te kunnen benaderen, hem ook 24/7 buiten moeten zetten en van de ijzers af moeten halen? Wordt onze gezamenlijke taal daardoor anders? Begrijp ik mijn paard niet meer als ze een deken op heeft? De taal die ik spreek, heeft niets met mijn kleren of mijn huis te maken
xyzutu2 schreef:Dat lijken dan hun karakters te zijn als je niet naar de hoeven kijkt, en dus zou je ze in een Parelli-wereld bijpassende fases geven om ze tot de juiste reacties te dwingen, en hetzelfde geldt voor Voest, Roberts, Hempfling en wie dan ook.
promptertje schreef:Je hebt volgens mij een wat vreemde kijk op het op de juiste wijze toepassen van Parelli technieken.