Boomloze zadelpad

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Re: Boomloze zadelpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 12:00

Niet voor mijn paard. Hij heeft zulke "deuken" naast zijn schoft zitten (komt door een slecht passend boomzadel) en dat in combinatie met een slechte pad zijn de kussens er net niet dek genoeg voor. Momenteel heb ik er een equitext dekje onder (ook met kussens) en dan blijft de schoft goedvrij. Ja

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:36

Visconti schreef:
Ik weet niet of dit dekje geschikt is voor de barefoot, maar zoals al eerder vermeld geeft mijn zadel van zichzelf al ruggengraatsvrijheid, en schoftvrijheid. Deze onderlegger moet alleen het hele geheel net wat hoger leggen.

Heb hem gisteren besteld, maar het zal nog wel even duren voordat hij binnenis.

ik denk dat hij bij de barefoot ook wel goed is want grandeur dekjes zijn toch voor barefoot...

ik ben echt heel benieuwd!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:55

Ik heb hier vorige keer ook al een topic over geopend. Het lijkt wel de onderkant van de physiopad van grandeur, dus alleen dat losse gedeelte zeg maar. Ik ben erg benieuwd naar jou ondervindingen, want dit lijkt me zomers veel minder warm dan een dikke pad. Lijkt me wel handig om er dubbele inlages in te doen?
hou ons op de hoogte Haha!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:15

heb je hem al?! Haha!

egypte01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 20:57

Hallo,
'ik ben ook op zoek naar een boomloos en kom hier ook tegenaan....
kijk eens op deze site boomloosrijden .nl
Hier staat veel info op over de pads en het nut ervan.

Nu ben ik er een tegengekomen op horseyshopping en daar staat niks geschreven op een specialen pad, Ja eentje waar gelpads in kunnen maar is dit dan echt nodig?
terwijl de barefoot er wel degelijk 1 nodig heeft.
onduidelijk
groetjes suzanne

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 11:58

@egypte01:Niet elk boomloos zadel is het zelfde. De barefoot is een zadel die bestaat uit twee onderdelen, het zadel zelf en een pad. De pad is bij de barefoot dus een noodzakelijk iets, om de barefoot geen gebruik maakt van kussens en daardoor van zichzelf geen schoft en ruggengraats vrijheid heeft.

Echter is de barefoot niet het enige boomloze zadel op de markt, zo heb je de startrekk en de trekker die dus wel gebruik maken van kussens en dus daarom geen speciale pad nodig hebben.

@geluksvogel: Nope, hij word maandag pas opgestuurd dus dat duurt nog wel even Dromen

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:22

jeetje niet leuk ik ben zo benieuwd! Haha!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:25

we wachten rustig af.... Haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 18:58

Ik heb hem eindelijk binnen!!! Haha! Haha! Hij ziet er echt super uit Ja Heel mooi stevig van vrij ruw materiaal (zodat hij waarschijnlijk niet gaat glijden onder het zadel) Er zitten geen inlages bij dus die moet ik nog bestellen Ja

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:36

Hehe Haha! Nu nog inlages? Jeetje dan ben je ook weer veel geld kwijt. Hoop overginds niet dat door het ruwe materiaal je plekken krijgt Scheve mond

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 08:02

Ik denk het niet, op de website stond al dat de onderlegger niet geschikt is om rechtstreeks op de rug te liggen, er moet dus wel een dekje tussen.

Ik ga denk ik de inlages van schuimrubber maken want ik ben voorlopig door mijn budget heen Nagelbijten / Gniffelen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:58

maar schuimrubber is toch veel te zacht? Ga je nu dus een gewoon dekje onder je zadel leggen, met daarop de pad?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 10:04

Ik bedoel vilt (foutje Knipoog ) Ja, je kunt ook wel de andere "versie" kopen (die kan wel gewoon rechtstreeks op de rug) maar omdat mijn boomloze zadel van zichzelf al heel veel schoft en ruggengraatsvrijheid geeft vond ik dat een beetje overbodig.