kleding

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:31

ik heb er nog wel een stel voor je HC, ik draag ze niet meer, want ik rijd niet meer en ze zijn me mijlen te groot, want ik ben 25 kilo afgespekt intussen.....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:35

Morrie schreef:
in dat 2e pakje moet je es hier in het Gooi rond gaan rijden *whahahaha* dan word je zo opgepakt....
Behalve dan met carnaval. Pling

judith789 schreef:
wat is waxcoat?
Een waxcoat is een jas met een laagje wax erover heen,zodat ie wind en waterdicht is.
Je hebt ze in groen en blauw,en in lang en kort model.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:46

Citaat:
Een waxcoat is een jas met een laagje wax erover heen,zodat ie wind en waterdicht is.
Je hebt ze in groen en blauw,en in lang en kort model.

en bruin en je ruikt ze van verre, als je ze in huis hangt, stinkt je hele huis naar die jas Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:46

Morrie schreef:
in dat 2e pakje moet je es hier in het Gooi rond gaan rijden *whahahaha* dan word je zo opgepakt....

De jas weegt maar liefst ácht (8!) kilo en is op winterse vrieskoude nachtritten heerlijk warm ook om mijn benen. De kraag kan ik opzetten en dichthaken aan de voorzijde terwijl de mantel tot over de staart van het paard kan. Ideaal ook tegen een stortbui.

In de zomer rij ik meestal met een katoenen overhemd, liefst een beetje stijlvol met borduursel of kant, soms alleen maar lekker koel...

Afbeelding

HC

@waxcoat
is ooit voor zeelieden beachte kleding. Heette vroeger in het nederlands 'vetpak'.
Is met was, of tegenwoordig olie, geïmpregneerde katoen.
Had ik 30 jaar geleden als motorpak van Kett. Jep Kett vetpak Haha!
Was vroeger echt waterdicht, tegenwoordig is het vooral mode, mag het niet stinken, niet afgegeven en is het daardoor meer 'showerproof' dan een echte regenjas.

HC

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:51

Die van mij kan ik in de kast 'zetten' ipv. hangen,die staat stijf van de wax,en is zeker waterdicht! Pling

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:51

tegenwoordig ga ik voor Goretex: licht in gewicht, stinkt niet èn waterafstotend en nog ademend ook.....

Goh HC je bent wel ijdel zeg..... mij boeit het echt niets hoe ik eruit zie en wat ik aan heb, als het maar functioneel is
tot grote ergernis van mijn collega's want ik werk op een MODE opleiding Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:56

Morrie schreef:
ik heb er nog wel een stel voor je HC, ik draag ze niet meer, want ik rijd niet meer en ze zijn me mijlen te groot, want ik ben 25 kilo afgespekt intussen.....

Afgod
Helemaal OK dan!

Of ze mij passen hangt af van uit hoéveel kilos je er in had Knipoog
Heb mannenmaat 48L voor broekm, 33½" band.

Jouw paarse breeches (dat pof-model) passen me niet maar vind ik Kwijl

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:11

Morrie schreef:
Goh HC je bent wel ijdel zeg..... mij boeit het echt niets hoe ik eruit zie en wat ik aan heb, als het maar functioneel is

...en waarom denk je dat ik nog steeds in jouw afdragertjes rij Pling of zonder optoming....

Verder koop ik als ik toch iets koop liever iets in míjn smaak dan volgens die van de marketing-afdeling van de confectie-fabrikant Tong uitsteken
In de regel hoogst economisch ook via ebay Haha!

Jij noemt dat ijdel, ik noem dat eigen stijl Pling
Met name een Marialva-achtige rij-jas(de zwartbrokaten op Capricho) is héél fijn bij mijn rijstijl. Achter mijn ecuyer-zadel heb ik daarvoor al een xairel liggen maar voor achter twee andere zadels heb ik vorige week sellettes bij Malibaud besteld, opdat ik van de zomer ook met een zwetend paard de panden voor míj lekker kan leggen.

Kijk Morrie, als je tóch zadeldekjes koopt, koop ik liever een wat duurder duurzamer ding wat én prettiger is voor het paard én bijvoorbeeld een brokaat bovenzijde heeft.
Ik heb voorlopig niets nodig, maar áls er weer eentje bij moet komen, dan bijvoorbeeld...
Afbeelding

Allereerst functioneel en daarbíj mijn smaak. Over dat laatste valt niet te twisten Knipoog

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:16

Weet ik nog een leuke jas bij trouwens, bij dat dekje

Afbeelding

Lovers

HC

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:29

val mn stoel van het lachen. Sorry, zie het echt voor me.

Mijn geld geef ik uit aan de paarden. Mijn eigen kleding voor de paarden bestaat uit bij elkaar geraapte aanbiedingen en afdankers uit mn 'gewone' leven.

Wel heb ik een stel leren handschoenen a la Robert Redford in de film. Ge-erft van mn oma. Zijn erg fijn.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:31

HC, je kan zo een modeshow lopen. Zie ook je foto's vorige pagina Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:00

evita_ schreef:
Mijn eigen kleding voor de paarden bestaat uit bij elkaar geraapte aanbiedingen en afdankers uit mn 'gewone' leven.

Tja, mijn 'gewone' leven bestáát uit de boerderij en de paarden. De stijl van dat zwartbrokaten-jasje ís de stijl van mijn 'normale-leven'. Daar ga ik ook mee het dorp in en bijvoorbeeld gisterenavond in uit. Mijn smaak, mijn stijl, voor mijn normale (paarden)leven.
Ik bedoel, ik breng bestellingen rond te paard. Bijvoorbeeld.

Zo vind ík ook

Afbeelding

veel mooier dan een politiek correcte maar Gaaaap champignon.
Oh, en als ik daar zin in heb maak ik létterlijk 'arte ecuestre'... schilder ik een paard met vingerverf naar smaak van zoonlief Haha!
Ligt iedereen hier zowat op straat dan de lol, maar dat is OK dan! toch?! Beter Go jij! Go jij! dan dat doorsnee Misselijk of misschien voor een ander niet, maar dat is weer een levenskeuze.

HC

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:09

Die zwarte jas vind ik echt geweldig mooi! Echt waar, ik kan ernaar blijven kijken Lovers .
Die jas hierboven, dat dekje die hoed, ook helemaal goed! (alleen die hoed weer niet bij dat blauw/groene)
Maar bij die hoed vind ik dan wel weer zo'n wit krulpruikje horen Haha! .

Zelf trek ik eigenlijk altijd oude of sport kleding uit de kast, de paarden die ik verzorg zijn verschrikkelijk vieze paarden en ik kom nog viezer thuis.

Maar ooit zou ik graag voor mijn eigen pony een victoriaans rijtuig hebben, zwart lak met idem tuig (wel bitloos en het liefst een tweespan) en zelf geheel in stijl gekleed op te bok. Mooie victoriaanse jurk met ademnoodcorset

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:20

haha grappig topic *LOL*

Ik draag altijd mijn onderhand veel te grote eurostar rijbroek, met bijpassende jas waar ik het merk niet van weet, en petry rijlaarzen. Zijn nog overblijfseltjes uit mijn normal periode, maar ze zitten wel heel lekker dus heb niet echt behoefte aan verandering.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:05

IcePrincess schreef:
Mooie victoriaanse jurk met ademnoodcorset

voor in het zadel is er het 'riding habit'. Voor suffragettes ook in broekrok-model.

Afbeelding

Feestelijke jurken zijn er hier, waar wij wonen, natuurlijk zát. Voor jullie dichternij worden in Duitsland meer en meer historische jurken gemaakt.Ok, de materialen zijn duur, maar verder erg redelijk geprijsd.

Wat míj in het geheel niet duidelijk is, is waarom mensen die denken dat ze 'natuurlijk' doen met hun paard er doorgaans ook gelijk als dertien-in-een-dozijn-hobbezakken bij gaan lopen en alles ineens el-cheapo moet.
Ik heb mijn eigen halsringen gemaakt (zie profiel), niet op materiaal beknobbeld, daar pakweg 5000 kilometer mee gereden. Ik heb nu in de bus geblazen en een set besteld volgens mijn eigen specificaties, o.a. met Herman Oak tuigleer omkleed. Duurzame kwaliteit en naar míjn smaak.

Wat Visconti opmerkt begrijp ik niet. Waarom zou je geen Petrie laarzen kopen voor paardrijden op wat voor manier ook als je die lekker vindt zitten, mooi vindt of gewoon wil hebben?! Ok, de één moet langer sparen dan de ander, maar ook dat is wederom MEESTAL een kwestie van keuzes. Kijk, als je nu kéuzes moet maken voor óf 24-7 weidegang óf Petrie-laarzen, dan is buiten een paardgerichte keuze doch doorgaans is een all-in-staling juist níet goedkoper.
Verder zie ik dus niet wat smaak ermee te maken heeft. Wát heeft vermeend 'natuurlijk' met kleding uit de zak van Max van doen Verward Is dat weer een verkapt uniform om er bij te horen? Petrie-laarzen = normal-hokje en omgekeerd?
Laat ík nu denken dat een open mind a joy forever is Pling

HC

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:08

ik heb vorige week geinvesteerd in een paar echte rubberlaarzen, dus niet van plastic, nadat mijn kaplaars maat boot voor de zoveelste keer in de bagger was vastgezogen en ik doorliep en omviel (jaja ook in de bagger) en ik moet zeggen: perfecte pasvorm, kan er de hele dag op lopen zonder zweetvoeten en ze blijven aan mijn voeten in de modder. Was een rib uit m'n lijf, maar een stuk functioneler dan b.v. leren rijlaarzen, die ik ook heb (hè HC) maar die draag ik in het dagelijks leven, op mijn werk, voor "net" dus

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:12

Nee zo bedoel ik het niet, ik weet alleen dat als ik er nu opterug kijk ik waarschijnlijk geen leren laarzen had gekocht, het merk petry doet er niet toe. Ik bagger namelijk altijd met mijn laarzen door de modder, wat voor mijn rijlaarzen nou niet bepaald goed is Nagelbijten / Gniffelen Ook worden ze daardoor erg koud.

Ik denk dat als ik ooit nieuwe schoesel aanschaf het gewoon sportschoenen worden met chaps, en dan dichte beugels erbij Ja

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:16

Ik ben absoluut geen 'natural', in tegendeel juist. Maar ik ga echt niet altijd in rijbroek en laarsen enzo naar de paarden. Meestal in m'n 'gewone kleding' dus gewoon spijkerbroek, oude schoenen en dikke trui.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:43

...en ik kleed me verschillende keren per dag om. Na dollen met de honden, paarden in de wei verzorgen en verwennen, geiten melken etc. is de kleding ..... 'a peste'.

In dat boerderijsetje laat ik een paard meelopen naar de zadelkamer, beetje knuffen, afbikken, opzadelen en terwijl die nog wat graantjes en gras zoekt of hooi uit de berg trekt, kleed ik me om in iets wat mijn zadel en paard niet vies maakt Haha!

Top Morrie, dat je die laarzen nog steeds gebruikt!
Ik rij dermate veel dat ik laarzen en broeken echt verslíjt.

Nog even speciaal voor IcePincess

Afbeelding

Ik ga straks weer buitenspelen en omdat het wat fris is in een lekker comfie zwartvelour justaucorps (kraagloos) van 65 Euro Haha! Moest alleen 18 knopen zelf opnieuw vastzetten.
Gewoon x-country door de bergen. Niemand die me ziet, zie in 3 uur misschien 2 mensen en dan nog op een afstandje. Ík vind dat leuk.

HC

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:53

Huertecilla schreef:
Verder zie ik dus niet wat smaak ermee te maken heeft. Wát heeft vermeend 'natuurlijk' met kleding uit de zak van Max van doen Verward Is dat weer een verkapt uniform om er bij te horen? Petrie-laarzen = normal-hokje en omgekeerd?

Mee eens...

Pony's worden op "natuurlijke" wijze gehouden(24/7 buiten,ijzerloos enz.).
Ga al jaren bitloos op stap met hem(en ga verder met hem om op een NH manier).

Maar ik ben dol op mijn RTS rijbroeken met bentex zitvlak.
Zitten heerlijk en vind ze ozooo mooi staan.
Ga nu vooral voor de zwart/roodtinten omdat die zo mooi staan bij het rode londonschabrak.
Heb altijd leren mountainhorse laarzen aan met rijden ook weer omdat ik ze prachtig vind en ze zitten geweldig(en laat binnekort laarzen maken met een bordeauxrode bovenkap of iets dergelijks).
In de winter draag ik er een enorme dikke jas bij (met lichtgevend hesje erover)maar zodra het weer lekker weer word heb ik ook nog een lading bijpassende bodywarmers.
Dit allemaal strak om het lijf want dat vind ik prettig zitten.
Ik ben nu nog op zoek naar een goede rode cap.

Hoe ik eruit zie nadat ik gereden heb...meestal van top tot teen onder de haren en modder.
Want dat kan ik nml. niet er "netjes'' uit blijven zien Knipoog ,ik rijd enkel in de bossen en we crossen overal doorheen,overheen en langs zonder er op te letten of ik "vies" ga worden(en tsja ik lig er ook nog weleens naast Tong uitsteken ).

Het paard onder me is overigens iets minder opgefluft Bloos
Die word amper geborsteld en loopt gewoon mooi stoer te zijn met modderpoten en gore staart en manen(wassen we enkel in de zomertijd).

Mijn tuigage ...
Hoofdstel is zwart met koper ringen(was nog even zoeken naar koperkleurige bevestiging van de touwteugels).
En de London heb ik eerst getest of deze wel oke was bij Quint maar was helemaal gelukkig toen ik ontdekte dat de ringen eraan niet zilverkleurig waren maar zwartachtig.
Heb toen zwarte kunstof beugels genomen omdat ik metaal niet mooi vond eraan.

Ben ik thuis mijn dieren(honden,varken,konijnen,poezen,pony's) aan het verzorgen loop ik er standaard bij met enorme fleece truien en spijkerbroek met dikke laarzen(en ga zo ook rustig boodschappen doen met het hooi nog in mijn haren) maar vind het ook heerlijk om me op te tutten in een strak pak met bij behorende naaldhakken *LOL*

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:55

Cowgirl schreef:
Citaat:
Ik vroeg me af, wat jullie nou dragen naar je paard toe als natural

Als echte natural ga je net als je paard...in je blootje. Haha!

Moet je wel eerst een vachtje kweken..... Clown Duivel Charmant behaarde benen, en rug Ach gut Koe Haha! Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:02

Cars schreef:
Ben ik thuis mijn dieren(honden,varken,konijnen,poezen,pony's) aan het verzorgen loop ik er standaard bij met enorme fleece truien en spijkerbroek met dikke laarzen(en ga zo ook rustig boodschappen doen met het hooi nog in mijn haren) maar vind het ook heerlijk om me op te tutten in een strak pak met bij behorende naaldhakken *LOL*

oh... Bloos ..... ik word verliefd Lovers

HC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:21

Ik heb zelf nu met dit weer altijd een PK vest, daarover een wollen Diesel vest en een dunne kleine bodywarmer.
Heb tweerijbroeken; ook al rij ik momenteel niet, die heb ik gewoon altijd aan bij de paarden. En verder gewoon rubberlaarzen. Zomers kom ik in een mouwloos shirtje, short en stalschoenen Haha!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:06

Wat ik wel heb, ik ben helemaal gek van de Ariat Endurance schoenen. Loop ik elke dag op, die zitten zo lekker!

Voor de rest probeer ik in de kleuren van mn paard te blijven. Als ik direct van mn werk kom (ik heb altijd zakelijke kleren aan, net pak, hakken) kleed ik me om bij de paarden. Mn schoenen/laarzen laat ik daar staan waardoor ik mn nette laarzen ook wel eens over mn paardrijbroek heen trek. Als ik dan naar huis loop (woon in de binnenstad), kijken de mensen uit mijn straat me altijd zo vreemd aan. Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:31

....zo, Koffie (of thee)! en even snel weer eens mailen of we bedrijfskorting krijgen. Minder = meer hier, dus veel spullen gaan er hier niet doorheen, maar door de vele kilometers slijten ook kwaliteits-zadeldekjes en daar word je niet vrolijk van dus elke (pro)cent is welkom.
Niet zó welkom dat we sponsoraanbiedingen van in onze ogen onzin-spul accepteren, maar toch, het scheelt per dekje snel een zelfgemaakte kaas Knipoog

HC