Cer schreef:Interessant punt HCMisschien iets voor een nieuw topic?
Voor míj niet Cer.
Dat vraagt basisbegrip en veel uitleg. Net als de 'hellingfoto' van Bandida op mijn Capricho voldoende stof voor een hele lesdag zelfs mét de inhoud van (o.a.) Solinski, Nicholson én VWO3-natuurkunde goed begrepen in je hoofd.
Foto groot op de muur projecteren, lijntekeningen maken en krachten analiseren op een whiteboard.
Dit afzetten tegen de consequente cue-systematiek van 'wijken-voor-druk'. Geweldig leerzaam en ik doe het zelf voor mezelf ja, want er is altijd meer, maar onmogelijk op Bokt sorry.
HC
Misschien iets voor een nieuw topic? 

aan de andere kant zie je bij "dressuurmensen" heel vaak de holle rug, is ook niet echt goed voor je paard. Ik vind een slechte zit niet heel specifiek voor naturals.
het is een discussie
. Mijn paard kan ook heerlijk met het hoofd laag lopen, ziet er fijn ontspannen uit - dat ze daarbij haar achterhand onvoldoende gebruikt en maar wat loopt te sloffen, haar ene achtervoet onder de massa en de andere achtervoet buiten de massa plaatst als ik niet ingrijp moet je leren zien en voelen. Als ik daar niks aan doe, dan slijt ze haar gewrichten onevenredig en is ze eerder "op" - terwijl het er toch ontspannen uit ziet. Moeilijk hoor! Goede les is eigenlijk onontbeerlijk.
. En sommigen wensen er niet aan te wennen, daar moet je gewoon respect voor hebben (zeg ik uit ervaring).