Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoviBan schreef:Sekte = kleine afgescheiden kerkelijke groep.
4. NB heeft niks met de kerk te maken en de kerk niet met NB.
Tot zover mijn bijdrage.
JoviBan schreef:Sekte = kleine afgescheiden kerkelijke groep.
1. groep
2. klein
3. afgescheiden
4. kerkelijk
1. De mensen die aan NB doen, vormen geen 'groep'.
2. Wanneer je het aantal mensen die aan NB doen, bij elkaar optelt, en het als een 'groep' betitelt, dan is deze 'groep' niet klein.
3. De mensen die aan NB doen, zijn en leven niet afgescheiden van de maatschappij.
4. NB heeft niks met de kerk te maken en de kerk niet met NB.
Tot zover mijn bijdrage.
Cayenne schreef:Dat heeft toch niks met het artikel in de hoefslag te maken?Ik denk niet dat het daar dan ook om gaat. WEL gaat het erom dat in sommige topics mensen als kippen erop af stormen om mensen ervan te overtuigen dat wat zij doen slecht is en dat het volkomen naturel moet. Ik kan me nog een topic herinneren van een meisje dat haar paard moest in laten slapen, en waar een aantal Naturels het haar nog moeilijker maakten door te zeggen dat het een foute beslissing was.. arm kind. Je kan ook te ver gaan.
Cayenne schreef:Heb je de topics van de naturals wel eens bekeken dan,als het over dekenloos of ijzerloos gaat?In de mate dat men soms op Bokt aan het proberen is te overtuigen vind ik het wel als een sekte lijken (Dit gaat natuurlijk lang niet voor iedereen op) en daar gaat dit artikel over
chevax schreef:Angela, ik denk dat je niet mag stellen dat men zich niet in iets anders kan/mag verdiepen. Maar feit is natuurlijk wel dat er al een boel schade is toegediend door mensen die zich om uiteenlopende redenen zich zelf met de hoeven van hun paarden hebben bemoeid. Wat mijn probleem is met veel van de natuurlijke bekappers/natuurlijke methoden, is dat ze geen ruimte laten voor andere meningen en zelfs feiten. Als een paard het blootvoets goed doet, perfect. En als een paard op ijzers het goed doet, ook perfect. Maar er wordt al vanuit gegaan dat een paard op ijzers per definitie niet goed is en dat je je paard daarmee "mishandeld". En dan gaan mijn haren overeind staan. Ik heb 5 paarden, waarvan er 4 blootvoets door het leven huppelen en ééntje speciaal beslag nodig heeft. Maaarrr.. door een aantal natuurlijk bekappers die de situatie van mijn paard niet kennen en zelf geen enkele medische opleiding hebben genoten, wordt gezegd dat het niet goed is voor mijn paard. En wanneer je willens en wetens een bepaald iets aanhangt en blindelings gelooft wat er wordt gezegd, dan ben je volgens mij inderdaad deels sektarisch bezig.
Tinkerloos schreef:Over het sekte gebeuren:
Die groepjes op stallen,dat komt dichter in de buurt van een sekte dan die enkele natural die ergens alleen bij een boer in de wei staat.
Tinkerloos schreef:Over het sekte gebeuren:
Ik denk dat de meeste naturals eenlingen zijn,en de normals juist graag een kliekje vormen.(groepjes)
Ik doe alles alleen,bemoei me met niemand,en die normal mensen die ik ken hebben (net als vroeger op school) van die groepjes,en praten elkaar bijv.b. een slof of een ander bit aan.
Ze staan met z'n allen aan de bakrand te besturderen hoe iemand rijd,en meteen hebben ze een beeld van die persoon.
Het paard wordt soms vergeten,het gaat om hoe ze er zelf bij lopen,en welk zadel er op het paard ligt,(qua prijs) of je bandages wel matchen bij de rest van de groep,en natuurlijk heeft iedereen hetzelfde merk laarzen en cap.
Ik heb dat natuurlijk iets overdreven,en niet op elke stal gaat het er zo aantoe,maar het is wel wat ik steeds zie gebeuren.
Die groepjes op stallen,dat komt dichter in de buurt van een sekte dan die enkele natural die ergens alleen bij een boer in de wei staat.
Tinkerloos schreef:Cayenne schreef:Heb je de topics van de naturals wel eens bekeken dan,als het over dekenloos of ijzerloos gaat?In de mate dat men soms op Bokt aan het proberen is te overtuigen vind ik het wel als een sekte lijken (Dit gaat natuurlijk lang niet voor iedereen op) en daar gaat dit artikel over
Dan vliegen de normals er meteen op af,en beginnen allerlei argumenten aan te dragen waarom hun paard wel een deken op moet,en hun paard wel ijzers nodig heeft.
Best,maar daar ging het niet over in dat topic dan,maar ze vliegen er wel met z'n allen op af om de naturals even de grond in te boren,want zonder stal ijzers en dekens ben je niet goed bezig...
Needje schreef:Ik heb het terug gelezen,en ik zie dat ik zeg dat het niet overal voorkomt zo.Tinkerloos schreef:Ik heb dat natuurlijk iets overdreven,en niet op elke stal gaat het er zo aantoe,maar het is wel wat ik steeds zie gebeuren.
En dan zeg jij dat de zogeheten "normals" een verkeerd beeld hebbenLees eens even terug wat je opschrijft!!
Ik ben een "normal", maar een goed passend zadel en een fijn gereden paard is voor mij super belangrijk.
Ik trek gerust roze sokken aan bij m'n rode jas en oranje truitje. Kan mij het schelen.
Jullie willen niet over 1 kam geschoren worden, nou, ik ook niet!!
Wat mij het ergst stoort aan "naturals" is dat ze zeggen dat wij niet open staan voor alternatieven, terwijl ze dat zelf ook niet staan!!!!!!!!!
Visconti schreef:naturals die hun mening opdringen?Sorry maar imo is dat anders om. Als het op het Van Nature gedeelte gevraagd word naar iets (bijvoorbeeld over NB) dan is die vraag gericht naar naturals. Toch ontstaan in deze topics vaak een discussie tussen normals en naturals, terwijl eigenlijk de vraag helemaal niet gericht is op normals... Wie dringt er dan zijn mening op?