Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maris89 schreef:Even een voorbeeld: Als er brand zou uitbreken op stal, waarom zouden dan de meeste paarden in hun stal blijven staan? Omdat ze zich daar het veiligst voelen. Lijkt me dan niet dat ze het niet naar hun zin hebben op stal.
Het is wel een goede vraag maar de meningen zijn gewoon ernstig verdeeld.
arno8 schreef:Men hale het volgende experiment uit: laat de stal open staan, geef buiten EN binnen onbeperkt hooi en turf een week lang het aantal uren dat je paard binnen staat en het aantal uren dat je paard buiten staat.
Het argument: "mijn paard staat te dringen om op stal te mogen" gaat niet op. Ieder paard loopt zijn stal uit als je de deur open doet. Behalve als het paard weet dat hij een enorme dreun op zijn neus krijgt bij een ontsnappingspoging. En zelfs dan zijn er paarden die de dreun maar al te graag riskeren.
Maris89 schreef:Ze voelen zich daar het veiligst omdat ze daar de meeste tijd van hun leven doorbrengen.Even een voorbeeld: Als er brand zou uitbreken op stal, waarom zouden dan de meeste paarden in hun stal blijven staan? Omdat ze zich daar het veiligst voelen. Lijkt me dan niet dat ze het niet naar hun zin hebben op stal.
Het is wel een goede vraag maar de meningen zijn gewoon ernstig verdeeld.
Maris89 schreef:Even een voorbeeld: Als er brand zou uitbreken op stal, waarom zouden dan de meeste paarden in hun stal blijven staan?
Arabesk schreef:Normal paarden zien er zielig uit in de winter, ze staan vaak uren op stal. Wat is slecht, misschien niet slecht maar droevig, maar lang niet altijd. Onder normal versta ik paarden die langer dan 8 uur per etmaal op stal staan.
Ze staan op stal, kunnen amper bewegen en hebben weinig contact met soortgenoten. Ik heb het idee dat ze dat niet fijn vinden, mijn paarden igg niet. Dat is ook de reden dat ik ze buiten heb staan. Hoe denken jullie erover of paarden het fijn vinden om op stal te staan?
Citaat:Hoe denken jullie erover of paarden het fijn vinden om op stal te staan?
tessyke schreef:uiteindelijk doe je als eigenaar met je paarden wat je zelf wil en wat je het beste lijkt
Tinkerloos schreef:paarden die langer dan 8 uur per etmaal op stal staan.
Arabesk schreef:en dít is geen hokjes geest zeker??????????????
viewtopic.php?f=99&t=705302