Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
germie schreef:voesthoofdstel: beter dan touwhalster, maar ophoudingen komen net te weinig door. Dit hoofdstel is wel voor de afwisseling tussen bit en bitloos geschikt, maar niet voor dressuurtraining zonder bit.
Cookhoofdstel: halve en hele ophoudingen komen goed door. Dit hoofdstel is het enige hoofdstel dat geschikt is voor dressuurtraining en rechtrichten.
JoviBan schreef:Morelia: ben je bezig met rechtrichten?
Wanneer een paard niet rechtgericht is, dan loopt het met één achterbeen hoofdzakelijk te stuwen en met het andere achterbeen hoofdzakelijk te dragen. Terwijl beide achterbenen zowel moeten stuwen als dragen. Als dit niet lukt, dan is één been vaak 'zwak' omdat deze niet kan doen wat er gevraagd wordt.
Kijk anders eens op de site van paardenbegrijpen.
Citaat:Klinkt allemaal heel mooi en je hoofdstel lijkt me zeker iets.
Maar toch wat bedenkingen, als ik naar de foto's van Pablo kijk van toen je hem net had en later is het inderdaad een enorm verschil.
Maar ga je niet wat te snel met hem? De spaanse pas vb wordt voor erg goed uitgevoerd maar achter komt hij echt niet mee en hij buigt zijn hoofd er wel bij in maar maakt zijn rug terug hol.
Die hoofdhouding maakt me nu nog niks uit, die rug wil ik omhoog.
Maar toch enkele nuttige tips voor me.
-dat hoofdstel ga ik zeker eens proberen
-terug naar grondwerk op zijn Hempflings als hij dat al aankan (wat die in feite doet is achter drijven (wijs-zweepje in zijn hand) en vooraal afremmen door zijn centrum voor het paard te brengen), tot enkele maanden geleden blokkeerde mijn paard hierop, wat te weinig voorwaarts en stond dus stil. Ik heb vooral op het meer voorwaarts zijn gewerkt, misschien is het nu inderdaad tijd om dit eens terug op te pakken.
-inderdaad meer gymnastiseren op de grond voor ik er terug op kruip
Klinkt allemaal heel mooi en je hoofdstel lijkt me zeker iets.
Maar toch wat bedenkingen, als ik naar de foto's van Pablo kijk van toen je hem net had en later is het inderdaad een enorm verschil.
Maar ga je niet wat te snel met hem? De spaanse pas vb wordt voor erg goed uitgevoerd maar achter komt hij echt niet mee en hij buigt zijn hoofd er wel bij in maar maakt zijn rug terug hol.
Die hoofdhouding maakt me nu nog niks uit, die rug wil ik omhoog.
Maar toch enkele nuttige tips voor me.
-dat hoofdstel ga ik zeker eens proberen
-terug naar grondwerk op zijn Hempflings als hij dat al aankan (wat die in feite doet is achter drijven (wijs-zweepje in zijn hand) en vooraal afremmen door zijn centrum voor het paard te brengen), tot enkele maanden geleden blokkeerde mijn paard hierop, wat te weinig voorwaarts en stond dus stil. Ik heb vooral op het meer voorwaarts zijn gewerkt, misschien is het nu inderdaad tijd om dit eens terug op te pakken.
-inderdaad meer gymnastiseren op de grond voor ik er terug op kruip