Nieuwe dvd Nevzorov met uitleg methode

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Re: Nieuwe dvd Nevzorov met uitleg methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:19

Het was niet Hitler, in de film zijn wel overeenkomsten te vinden met hem, maar dat is denk ik voor de film zo gedaan.
Het gaat over regels, en nog meer regels, zo wordt een groep gevormd die zich afsluit en afzet tegen alles wat 'anders' is. Het gaat maar door en door en gaat steeds verder.

Niks bijzonders eigenlijk, was gewoon weer eens een kritische opmerking van Paardentango. Ach gut
Gewoon zomaar..... het is een interessante film.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:12

Paardentango schreef:
Het was niet Hitler, in de film zijn wel overeenkomsten te vinden met hem, maar dat is denk ik voor de film zo gedaan.
Het gaat over regels, en nog meer regels, zo wordt een groep gevormd die zich afsluit en afzet tegen alles wat 'anders' is. Het gaat maar door en door en gaat steeds verder.

Niks bijzonders eigenlijk, was gewoon weer eens een kritische opmerking van Paardentango. Ach gut
Gewoon zomaar..... het is een interessante film.

Brainwashen ach daar kan ik ook zo een aantal religie´s aanwijzen Knipoog

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:31

Vertel.... ! Interessant, want daar heb ik ook een hoofdstuk over in mijn boek. Het is echt iets van deze tijd vind ik.
Wat vind je brainwashen eigenlijk, ik stel me er namelijk altijd iets bij voor onder dwang. Lamp in je gezicht en zeggen wat 'men 'wil, hoe zie je dat ?

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:36

Paardentango ik heb je een PM gestuurd.

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:56

Ik ben wel benieuwd! Ik zou die man wel eens willen ontmoeten.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:15

grijns... ik ook, 't was bijna gelukt..... helaas bijna...

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:11

Hoezo bijna? Je hebt me nu wel nieuwgierig gemaakt!
Jammer dat ie zo ver weg woont.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:39

hns schreef:
When we listen to our horses we get education, when we do not we get experience (Mark Rashid) Knipoog

Niet mensen Knipoog

Psies en laten die van mij nou toevallig ook nog eens heel intelligent te zijn Clown Knipoog

De film heeft mij zeer zeker wel aan het denken gezet moet ik eerlijk bekennen, of de relatie met mijn paard veranderd is......denk dat ik daar zelf eerst voor moet veranderen en dat duurt wel even Clown .
Veel dingen deed ik al anders als anderen, gewoon omdat ik daar een sport van maak Gestoord

@PT Persoonlijk vind ik de vergelijking met de film wel weer een stapje te ver gaan....vooral als je het zo zwart wit stelt wordt......ik kan je op een bepaalde manier wel volgen maar kan persoonlijk niet zo goed tegen zwart wit....er bestaat nl. ook zoiets als grijs Haha!

Ik spreek even voor mezelf....voorbeeld heb gisteren een aanbod gekregen om een training op persoonlijk gebied te volgen om meer uit mijn leven te halen en meer inzicht in mijzelf te krijgen. Vriendinnen van mij hebben die training gedaan en kunnen 100 dingen opnoemen waarom ik die training wel moet volgen, laat ik nou heel eigenwijs zijn Bloos en er eerst over na willen denken voordat ik de hele meute volg als een blinde koe, vooral als het dit soort trainingen betreft.....

Ach noem mij een idealist maar er bestaan ook nog steeds mensen die voor zichzelf blijven nadenken....

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 02:47

Wat voor training is dat joh ?

Ik maakte overigens geen vergelijking, ik gooide misschien een rookbommetje. Alleen als ik de DVD's zie dan krijg ik een propaganda idee, zeker de vastgebonden Yahoo die ontdekt wordt door Alexander en hem een rijakje aangooit.
Ik heb wel heel erg gelachen om dit stukje, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat het anders bedoeld is.
Propaganda, regels en fanatici, ach ja, ieder zijn eigen keus.... Knipoog

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:12

komt die DVD ook nog in een NL talige versie?

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:14

Ik wil hem ook, is het wel duidelijk uitgelegd enzo? Vork
En wel ondertitelt?
Heb er niks aan als ik het niet snap natuurlijk.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:18

Ik ga de DVD ook maar eens bestellen denk ik. Klinkt heel interessant iig Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:25

De DVD is Engelstalig ingesproken.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:08

Paardentango schreef:
Wat voor training is dat joh ?

Tools4life.....

Op zich wel in de lijn van NHE.....eerst aan jezelf werken dan aan het paard Knipoog

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:05

Er zijn er toch twee inmiddels ? De eerste is het paard door de historie, en de tweede heb ik zelf ook nog net gezien.
Alle info is welkom en zijn werk is erg mooi en nu en dan perfect door zijn punctualiteit. Het respect voor het paard, een interessante fok het Russische paard, straalt er vanaf.
Eerst aan jezelf werken is absoluut o.k. maar samen werken heeft ook zijn voordelen, want je spiegel is er al... het paard
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 17-01-07 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:08

xyzutu2 schreef:
Wie heeft de nieuwste dvd van Alexander Nevzorov ( http://nevzorov-haute-ecole.com/ ) al gezien, en wat vond je ervan? Hij is te koop bij www.equicentrum.nl (als ik het goed onthouden heb Haha! ).

Heb vandaag zelf eindelijk de tijd gehad om hem te kijken - en heb dat meteen twee keer gedaan. Ik vond hem eigenlijk stukken beter dan de eerste dvd (die met het gruwelijke eerste deel...), omdat hierop eindelijk wordt uitgelegd hoe hij de verzameling, piaffe, passage en hogeschoolsprongen met alleen een touwtje om de hals aan zijn paarden leert. Dat ontbrak in de vorige film, maar is nu absoluut goedgemaakt. Ik kan niet wachten om de pony's er weer mee lastig te vallen... Haha!

Wat is daar zo gruwelijk??? Heb geen idee...ken de DVD niet, je maakt me niuwsgierig!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:09

Paardentango schreef:
samen werken heeft ook zijn voordelen, want je spiegel is er al... het paard

Maar dan moet je je wel eerst realiseren dat je in de spiegel kijkt en zorgen dat de spiegel niet beslagen is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:50

Onbeslagen, zonder ijzers? Haha! Knipoog

Nevzorov was voor iedere geinteresseerde te ontmoeten op de Frankfurter Buchmesse, op Russische persoconferenties en niet zo lang geleden ook op een internationaal Strassertrim congres in Frankrijk. Zo moeilijk is het dus niet om hem in levende lijve te pakken te krijgen. Knipoog Ik was ook op de Buchmesse, maar helaas net de volgende dag toen hij al weer naar huis was. Bloos

De eerste film (Horse Encyclopaedia) is inderdaad nogal wreed, vooral het eerste hoofdstuk. Daarin wordt namelijk de geschiedenis van het paard op een nogal beeldende manier verteld, van hoe paarden in oorlogen gewond raakten, hoe bitten misbruikt worden op wedstrijden (tot bloedende monden aan toe), hoe mensen reageren als je ze een bit indoet, tot aan het levend verbranden van paarden aan toe omdat ze in de Middeleeuwen verdacht werden als afgezanten van de duivel. En dat dat in full color, bewegende beelden. Natuurlijk allemaal in scene gezet, maar toch, behoorlijk nekharen overeind krijgend. Veel vriendinnen die ik deze dvd heb uitgeleend raad ik dan ook aan om het eerste hoofdstuk te schrappen en meteen naar deel 2 te gaan. Daar wordt namelijk al dit visuele geweld gestaakt en gaat het in op hoe je een paard volgens Nevzorov wel zou moeten trainen. Degenen die dan alsnog eigenwijs zijn en toch het eerste deel eerst keken, stopten halverwege en moeten er eerst een maandje bijkomen voor ze verder durfden te gaan. Ik zat ook ergens achterin het hoekje van mijn stoel toen ik hem voor het eerst zag... Nevzorov is natuurlijk een Rus, en in Rusland zijn de misstanden in de paardenwereld nog groter dan hier. Daar is er niet eens een wet die dieren tegen mishandeling beschermt, dus alles wat je met een paard kunt bedenken, is toegestaan. Vandaar ook dat deze dvd zo schokkend is, en af en toe wel heel erg grof. Ik denk dat Nevzorov gewoon alles uit de kast heeft gehaald om de mensen om hem heen wakker te schudden. En mij een paar nachtjes wakker te houden...

De tweede dvd, Principles, heeft gelukking helemaal niets van dat alles. Daar gaat het puur en alleen over hoe je een paard van groen tot Haute Ecole opleidt met altijd alleen een touwtje om zijn hals, zonder hoofdstel of halster. Sowieso ziet dat er erg mooi en inspirerend uit, en is ook net even wat minder angstaanjagend. Knipoog In tegenstelling tot de andere dvd is Principles een echte aanrader als je wilt weten of, en hoe dressuur op deze manier mogelijk is. Bijvoorbeeld hoe je een paard aan de teugel krijgt (dat is wat flexing the poll betekent), of passage, piaffe en pirouettes aanleert als je niet meer kunt denken volgens het idee van energie opwekken in de achterhand en die opvangen via de teugels om je paard in de juiste houding te krijgen. Want teugels heb je namelijk niet meer. Knipoog

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:33

xyzutu2 schreef:

Nevzorov was voor iedere geinteresseerde te ontmoeten op de Frankfurter Buchmesse, op Russische persoconferenties en niet zo lang geleden ook op een internationaal Strassertrim congres in Frankrijk. Zo moeilijk is het dus niet om hem in levende lijve te pakken te krijgen. Knipoog Ik was ook op de Buchmesse, maar helaas net de volgende dag toen hij al weer naar huis was. Bloos

De eerste film (Horse Encyclopaedia) is inderdaad nogal wreed, vooral het eerste hoofdstuk. Daarin wordt namelijk de geschiedenis van het paard op een nogal beeldende manier verteld, van hoe paarden in oorlogen gewond raakten, hoe bitten misbruikt worden op wedstrijden (tot bloedende monden aan toe), hoe mensen reageren als je ze een bit indoet, tot aan het levend verbranden van paarden aan toe omdat ze in de Middeleeuwen verdacht werden als afgezanten van de duivel. En dat dat in full color, bewegende beelden. Natuurlijk allemaal in scene gezet, maar toch, behoorlijk nekharen overeind krijgend. Veel vriendinnen die ik deze dvd heb uitgeleend raad ik dan ook aan om het eerste hoofdstuk te schrappen en meteen naar deel 2 te gaan. Daar wordt namelijk al dit visuele geweld gestaakt en gaat het in op hoe je een paard volgens Nevzorov wel zou moeten trainen. Degenen die dan alsnog eigenwijs zijn en toch het eerste deel eerst keken, stopten halverwege en moeten er eerst een maandje bijkomen voor ze verder durfden te gaan. Ik zat ook ergens achterin het hoekje van mijn stoel toen ik hem voor het eerst zag... Nevzorov is natuurlijk een Rus, en in Rusland zijn de misstanden in de paardenwereld nog groter dan hier. Daar is er niet eens een wet die dieren tegen mishandeling beschermt, dus alles wat je met een paard kunt bedenken, is toegestaan. Vandaar ook dat deze dvd zo schokkend is, en af en toe wel heel erg grof. Ik denk dat Nevzorov gewoon alles uit de kast heeft gehaald om de mensen om hem heen wakker te schudden. En mij een paar nachtjes wakker te houden...

Ik vind dat wel goed eigenlijk. We moeten onze ogen niet sluiten voor wat mensen, dieren aandoen.
Ik zie ook wel eens beelden die niet in scene zijn gezet...maar dus echt zijn...dat vind ik pas erg.
Het is zo jammer dat sommige mensen beesten zijn.....(of nog minder)

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:42

het lijkt me een zeer interessante DVD. is er een vaste prijs voor of kan het ook nog afgeprijst worden?

jammer genoeg worden dieren maar al te vaak erg slecht behandelt. maar dat zal zo blijven zolang de mens er is volgens mij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:45

xyzutu2: mooi uitgelegd!
Ik ken beide dvd's en heb de tweede, en deze is inderdaad erg leerzaam!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:52

xyzutu2 schreef:

Clown *LOL*

equi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:30

Voor wie de dvd nog niet heeft gezien of nog niet weet of hij hem in huis zal halen:
De volledige DVD van Nevzorov zal te zien zijn tijdens Equi Style event (Damme- 27&28 mei)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 02:32

Trek me terug. Helaas heb ik hier wat opmerkingen geschreven die een geheel eigen leven zijn gaan leiden.
Het spijt me dat ik een kritische noot heb neergezet en ik zal proberen me beter te beheersen.
Ik krijg de laatste dagen ineens allemaal waarschuwingen..... en ben geneigd die serieus te nemen.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:47

diegene die de dvd hebben gezien.. is het leerzamer dan het forum?en makelijker te begrijpen want zit nog steeds te twijfelen of ik die dvd zal kopen of niet...