Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GamblersCup schreef:Hoe weet je trouwens dat de dually snijdt etc., als je er zelf geen ervaring mee hebt?
Cassidy schreef:En als je rondvraagt zul je verschillende antwoorden krijgen. Uiteindelijk zal het er toch op uitdraaien dat je het zelf moet gebruiken om te kijken of het wat voor je is.
Ik heb er overigens zelf geen ervaring mee. Ben blij het touwhalster blijven steken, en ben daar tevreden over.
cissy schreef:Regelmatig bleef de druk op de neus bestaan terwijl de persoon aan het touw de druk er allang af had, het neusstuk van het halster bleef simpelweg 'steken'. Ik weet niet of ie versleten was of nieuw maar prettig gezicht was het niet. Lijkt mij behoorlijk verwarrend voor het paard.
Elzepelze schreef:cissy schreef:Regelmatig bleef de druk op de neus bestaan terwijl de persoon aan het touw de druk er allang af had, het neusstuk van het halster bleef simpelweg 'steken'. Ik weet niet of ie versleten was of nieuw maar prettig gezicht was het niet. Lijkt mij behoorlijk verwarrend voor het paard.
In mijn ervaring gebeurd dit alleen als je hem niet op de juiste hoogte/lengte hebt ingesteld.
joy76 schreef:Zelf heb ik alleen maar goede ervaringen met het Dually halster. Volgens mij vat Monty het zelf allemaal redelijk overzichtelijk samen: het gaat niet om het halster zelf, maar om de handen die met het halster werken..