Touwhalster Natural Horsemanship, wie heeft tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Touwhalster Natural Horsemanship, wie heeft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:19

tinkersjakie schreef:
Ik zou ook nooit een touwhalster omlaten zitten.
Maar 1 zelf knopen kan best vind ik zelf, dat ie goed moet zitten klopt maar als je 1 besteld is het ook niet altijd gelijk goed voor je paard. Je hebt een full en een full hoofd vind ik, die van mij moet namelijk bij een normaal halster kleiner dan die van mijn zus dus dan past het zelfde touwhalster ook niet en moet je zelf de knopen nog verstellen zodat het goed zit.

Het is beter om het touwhalster te ruilen dan om zelf te proberen om een touwhalster passend te maken door de knopen te veranderen. Dat is hetzelfde als een touwhalster zelf knopen, je weet nooit of de knopen op de goede plek zitten. Een eenmaal veranderd touwhalster is ook niet meer te ruilen....

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:09

Citaat:
Het is beter om het touwhalster te ruilen dan om zelf te proberen om een touwhalster passend te maken door de knopen te veranderen. Dat is hetzelfde als een touwhalster zelf knopen, je weet nooit of de knopen op de goede plek zitten. Een eenmaal veranderd touwhalster is ook niet meer te ruilen....

Hoe weet je dan als je 1 koopt of die goed zit?! Bedoel als je weet waar de knopen moeten dan is het toch heel makkelijk om zelf 1 te knopen of de knopen een stukje opzij te schuiven. Wat ben je dan wel niet kwijt aan verzendkosten aldoor als het elke keer niet goed is. En de meeste denk ik die het hier knopen hebben het ook ergens van geleerd lijkt me.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:15

Als je op deze site http://www.equiplay.nl/ onder touwhalsters kijkt zie je een foto hoe een halster goed hoort te zitten.

De mensen die touwhalsters knopen hebben meer halsters geknoopt en meer halsters verkeerd geknoopt/ervaring met het knopen dan de mensen die een halster voor zichzelf willen knopen en zich er verder niet mee bezighouden.
Ik ben altijd van mening: waarom moelijk doen als het makkelijk kan. Ik hoef het wiel geen tweede keer uit te vinden, ik kan het mezelf makkelijk maken door de goede spullen te kopen, en als het niet goed is terug te gaan, dan zelf maar wat aan te klooien om uiteindelijk toch ergens te stranden en het alsnog te moeten kopen. Mijn tijd is me daar gewoon te kostbaar voor. Maar ieder zijn feestje, ga vooral je gang.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:39

Cassidy schreef:
Als je op deze site http://www.equiplay.nl/ onder touwhalsters kijkt zie je een foto hoe een halster goed hoort te zitten.

De mensen die touwhalsters knopen hebben meer halsters geknoopt en meer halsters verkeerd geknoopt/ervaring met het knopen dan de mensen die een halster voor zichzelf willen knopen en zich er verder niet mee bezighouden.
Ik ben altijd van mening: waarom moelijk doen als het makkelijk kan. Ik hoef het wiel geen tweede keer uit te vinden, ik kan het mezelf makkelijk maken door de goede spullen te kopen, en als het niet goed is terug te gaan, dan zelf maar wat aan te klooien om uiteindelijk toch ergens te stranden en het alsnog te moeten kopen. Mijn tijd is me daar gewoon te kostbaar voor. Maar ieder zijn feestje, ga vooral je gang.

Ja klopt daar heb ik ook gekeken hoe het moet zitten met wat nog meer sites over touwhalster endergelijke.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:08

Dus? Met kijken naar verschillende sites leer je nog niet hoe je een touwhalster moet knopen. Dat leer je alleen maar door te doen. En zelfs als je geen praktische ervaring hebt, zou je theoretisch eigenlijk moeten kunnen voorstellen dat het veranderen van een knoop het hele halster uit zijn verband kan halen....

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 11:44

ik heb een idee... we organiseren een workshop "touwhalsters maken" Clown

maar weer ff serieus, ik heb bijna mijn ouder zover om er eentje te kopen... Haha!
*pray for me please* Haha!

danke schön Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:06

Cassidy,de mensen die touwhalsters verkopen hebben toch ook ooit hun eerste touwhalster zonder enige ervaring gemaakt?
Ik knoop ze tegenwoordig ook zelf.
Niet van echt te onderscheiden.
Oefening baart kunst. Pling

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:39

Tinkerloos schreef:
Cassidy,de mensen die touwhalsters verkopen hebben toch ook ooit hun eerste touwhalster zonder enige ervaring gemaakt?
Ik knoop ze tegenwoordig ook zelf.
Niet van echt te onderscheiden.
Oefening baart kunst. Pling

Yep, oefening baart kunst. Ik persoonlijk besteed mijn tijd toch liever aan mijn paarden en het beter worden in de omgang ervan, dan dat ik loop te mieren op een touwhalster waar ik er in mijn carriere misschien een paar zelf van nodig heb...en die dus net zo makkelijk kopen kan. Quality time met mijn paarden vind ik onbetaalbaar, jij niet?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 08:18

Tuurlijk.
Maar wie zegt dat ik 24/7 bij mijn paarden ben?
Ik heb ook mijn vrije zondag,en mijn avondjes thuis op de bank.
Mijn gezin wil echt niet de hele avond altijd paarden dvdtjes kijken,
en in die vrije tijd knoop ik op de bank een touwhalster.
(de eerste heb ik ruim een uur over gedaan,maar nu lukt het me in 10 minuten)

De eerste heb ik gekocht,en daar heb ik van afgekeken hoe het zat.
Op i-net de fiadorknoop opgezocht,en voilla.. Knipoog

Dat neemt niet weg dat ik zo af en toe nog steeds een touwhalster bestel hoor,
een mooie oranje,of een felblauwe.
Je kan er niet genoeg hebben,en ik heb niet alle kleuren touw die ik zou willen,dus die bestel ik dan.
(kant en klaar geknoopt)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 08:37

ik lees ook even mee, wil namelijk met mijn eigen haflinger ook af en toe eens met een zo'n touwhalster gaan rijden.

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 17:12

de een besteed de tijd anders dan de ander.
en de een heeft wat meer tijd dan de ander.
dat moet ook iedereen zelf weten.

Mijn ouders wilden het me ook eerst zelf laten doen, wat ik eigelijk zelf niet van plan ben. Er hoef maar iets te gebeuren.. en het is tenslotte niet mijn eigen paard.
Maar mijn vader heeft gezegd dat ik er eentje mag kopen Haha! jeeeej!

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 17:14

stuur me maar een PM als iemand mensen kent die dat allemaal doen... *voor reclame te voorkomen* Knipoog Vork Haha!
ik ken er al een paar, maar misschien heeft de een wat andere kleuren... enzooow Knipoog Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:22

0nicolle0 schreef:
Maar mijn vader heeft gezegd dat ik er eentje mag kopen Haha! jeeeej!

Super, vraag er dan ook meteen een stick en een leadrope bij Haha!

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 11:10

whahaha... ik denk dat ik alles in stapjes doe Knipoog Haha!
moet ook nog es een boek halen Vork

alles op z'n tijd Lachen
en ik denk als ik dat erbij wil en dat ga zeggen tegen me pap en mam dat die me achterna komen Vork Haha! .. whihi Nagelbijten / Gniffelen

Logi504

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:34

Mag je op ponykamp? zoja, ga dan naar singlefooters!! ik ben daar ook geweest, daar kun je touwhalsters maken:P ze weten precies hoe het moet enzo... misschien een idee Tong uitsteken

p.s. je moet wel nadenken of je speciaal naar een ponykamp wil gaan voor een touwhalster Tong uitsteken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:41

@logi504: het is niet de bedoeling om te reageren op oude topics.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:15

Precies, vandaar hier een slotje..