24/7 op wie, wat voeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: 24/7 op wie, wat voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:04

Andor vergiftigde zichzelf.

Hij kreeg dus stoffen binnen waar hij slecht tegen kon, en hij kon ze niet uitscheiden.

Daarnaast had hij een pollenallergie. De pollen moest ik proberen uit te sluiten.

En alsof het niet genoeg was, stonden zijn wervels verkeerd, waardoor de zenuwbanen afgekneld werden, wat weer chronische hoofdpijn veroorzaakte.

Maar hij is er nu overheen. Ik heb jaren met hem getobd.

Ik weet dat de hulpstoffen, ik dacht het plakmiddel, een extra prikkel bij hem veroorzaakten.
Ik weet ook dat Morrie haar Noriker geen Aura meer mocht geven, maar wel de Liga. Het fijne weet ik hier niet van, maar ze zal dit zelf wel opschrijven als ze de behoefte daartoe voelt.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:42

roossie22 schreef:
hoeveel van die koeken voeren jullie? en wat doet je paard/pony per dag ( rijden bedoel ik dan;)?

Nour is pas 3,5 dus hij rijdt nog niet elke dag. hij rijdt ongeveer 4 keer per week en hij krijgt elke dag 1 koek. heel soms gaan we een dagje niet naar hem toe, en dan slaat hij een dagje over. lijkt me ook niet echt een ramp.
bij ons in het weiland krijgen alle andere ponies (haflinger, fjorden, shets, hackneys) alleen maar gras en helemaal niks er bij

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 01:17

ik geef mijn fjorden inmiddels elke dag een flinke plak 3e snee kuil, en een plak grof hooi.
de merrie voer ik er nog een kilo musly bij omdat ze nog zoogt, en behoorlijk afvalt.
ze hebben geen gras meer, is kaal.
meestal krijgen ze elke avond ook wortels of appels.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:51

Ik geef dagelijks een handje Pavo Vital bij (vitaminen en mineralen supplement)