Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
runningkawa schreef:Waarom zou je het hooi uitschudden?
Kunnen ze goed zelf
roossie22 schreef:MiesY schreef:dat is gewoon zo veel hooi als je wilt
beste mensen....
aan dit soort reacties heb ik simpelweg niets!
t zal vast goed bedoeld zijn, maar lees aub eerst even wat ik precies vraag
roossie22 schreef:ik heb nu bakken gekocht met een inhoud van 90L om het hooi in te doen, alleen passen daar nét aan 3 plakken uitgeschud hooi in... schiet dus niet op!
wat ik nu heb ik dat ik 'oud' hooi op de grond laat liggen en daarover het verse doe, zo eten ze het goede hooi niet van de grond en wat oud hooi mee naar binnen is niet erg, veel zand wel..
heb je een foto van je systeem?
voor de overige reacties: thnx! daar heb ik iets aan:d
EvaSuzanne schreef:roossie22 schreef:ik heb nu bakken gekocht met een inhoud van 90L om het hooi in te doen, alleen passen daar nét aan 3 plakken uitgeschud hooi in... schiet dus niet op!
wat ik nu heb ik dat ik 'oud' hooi op de grond laat liggen en daarover het verse doe, zo eten ze het goede hooi niet van de grond en wat oud hooi mee naar binnen is niet erg, veel zand wel..
heb je een foto van je systeem?
voor de overige reacties: thnx! daar heb ik iets aan:d
Ik gebruik een vrachtwagenband (voor niets/weinig af te halen bij de sloop) om het hooi in te gooien. Kost niets en je kunt er een paar neerleggen, maar dan waait het hooi iig niet weg, en trappen ze het niet in de modder. Zoals jij het op die foto hebt wordt het echt een baggerzooitje en kunnen ze ook best wat modder binnenkrijgen.
Verder: ik heb een haflinger en een shet, die krijgen nu nog niet onbeperkt maar 4 plakken per dag met zijn 2en. Als het weer strenger wordt stappen we over op kuil, er wordt 2 keer per dag flink wat ingegooid, staat in verhouding met ong. een baal hooi. Succes deze winter
Waratje schreef:Als je niet al te rijk hooi hebt in grote balen, kun je zo'n grote baal op een pallet in de paddock/wei leggen en dan de touwen niet lossnijden. Dan moeten de paarden er zelf aan trekken en hebben dus langer wat te doen voor dezelfde hoeveelheid hooi. Blijft vrij goed bij elkaar, viel me op. Scheelt een hoop in de gaten houden en heen en weer lopen met hooi.
Mac schreef:Met auto/tractor/vrachtwagenbanden moet je wel uitkijken. Paarden spelen er nl. graag mee, vooral als je er ook in gaat voeren. Als ze hun hoofd erdoor steken kunnen ze vast komen zitten.
Ben wel benieuwd naar de constructie van Mehlika
Waratje schreef:Als je niet al te rijk hooi hebt in grote balen, kun je zo'n grote baal op een pallet in de paddock/wei leggen en dan de touwen niet lossnijden. Dan moeten de paarden er zelf aan trekken en hebben dus langer wat te doen voor dezelfde hoeveelheid hooi. Blijft vrij goed bij elkaar, viel me op. Scheelt een hoop in de gaten houden en heen en weer lopen met hooi.