Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nammie schreef:Hallo Faux,
Ik lees net dat je moeder niet helemaal achter je plan staat , jammer...
Wat doe je verder met je paard , ben je erg actief in de sport?
Zou je het erg vinden om je paard een aantal maanden op rust te zetten? 24 uur per dag in de wei , en alleen hooi te eten te geven? Voorlopig een maatje ernaast , en als je merkt dat hij wat rustiger word dan zijn eigen maatje weer introduceren?
Toen ik je verhaal las dacht ik eerst ,hij heeft toch geen kronkel in zijn hoofd? Wat zul je geschrokken zijn!
Wat betreft mijn voorstel , ik weet dat ik makkelijk praten heb...Maar kijk eens wat het teweeg brengt bij je paard...Daar zou ik erg nieuwschierig naar zijn.
Je gaf aan dat je dominantie spelletjes met hem had gedaan , bedoel je bv. de joint up? Sommige paarden kunnen juist daar heel onzeker van worden , omdat ze het liefst dicht bij je willen zijn , en jij stuurt ze weg , weg van jou , weg uit de kudde. Een paard kan zich dan afvragen wat hij fout heeft gedaan , snap je?!
En uiteindelijk mogen ze wel weer bij je komen , maar laat je dat gebeuren op het goede moment?Het kan zijn dat het paard al eerder heeft aangegeven dat hij zich 'overgeeft' als het ware , maar dat jij zijn eerste signalen niet hebt opgevangen. Hier kan een paard erg onzeker van worden...
Ik hoop dat je op wat voorn manier dan ook , je eigen paard weer terug krijgt! Sterkte ermee!!!!
Faux schreef:@ Antheman, als ik voor school nog tijd aan mijn paard ga besteden, moet ik er om half 6 uit, en ik denk niet dat mijn paard er blij mee is als ik zo vroeg kom:= Maargoed. Ik red dat zelf ook niet, ik moet mn slaap hebben. Ben vaak wel tot 's avonds laat bezig met hem. Ik kom thuis uit school en dan zietie me al thuiskomen staatie al te kijken van kom je ? haha.
@ Waratje; dankjewel voor de tip, ik zal eens contact met ze opnemen !
licorne schreef:Alleen zijn Bachremedies voor zover ik weet alleen zinvol als ondersteuning bij een paard wat een proces in gaat. De Bachremedies kunnen je paard helpen bij het leren anders om te gaan met dingen, maar dan moet het proces om dat te KUNNEN leren ook wel aangeboden worden. Alleen maar die druppeltjes geven en hopen op een wonder leidt niet altijd tot gewenst resultaat......