Boomloos zadel; trekker dressage endurance

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Re: Boomloos zadel; trekker dressage endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 07:45

Ik ga hem ook bestellen, eerst moet mijn paard nog even naar fysio en kijken wat die er van vind als ik boomloos ga. Je kunt de zadels gewoon bestellen, en als ze je niet bevallen kun je ze naar 14 dagen terugsturen en krijg je je geld terug...

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 09:20

Ik heb hem net besteld, over 5 werkdagen is hij er als het goed is Ja

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:16

Ik heb het testzadel ook besteld. Over een dag of 7 dus wat foto's en bevindingen Lachen

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:31

Tot mijn verbazing heb ik hem al ontvangen. Mijn eerste indruk is erg goed zelfs boven verwachting! De kussens zijn veel dikker dan ik had gedacht. Je hebt echt een brede kamer. Het lijkt meer op een boomzadel dan op een boomloos zadel. ( Ik ben een barefoot gewend.) Het doet allemaal zeer deugdelijk en stevig aan. De kwaliteit van het leer is heel goed. Maar goed vanavond zal ik hem echt testen tijdens een dressuurles. Ik zal eens kijken of het lukt om morgen wat foto's te maken.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:36

ooh dat klinkt super! Wanneer heb je hem besteld? Ik heb hem nog niet helaas Nagelbijten / Gniffelen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:37

morelia schreef:
Tot mijn verbazing heb ik hem al ontvangen. Mijn eerste indruk is erg goed zelfs boven verwachting! De kussens zijn veel dikker dan ik had gedacht. Je hebt echt een brede kamer. Het lijkt meer op een boomzadel dan op een boomloos zadel. ( Ik ben een barefoot gewend.) Het doet allemaal zeer deugdelijk en stevig aan. De kwaliteit van het leer is heel goed. Maar goed vanavond zal ik hem echt testen tijdens een dressuurles. Ik zal eens kijken of het lukt om morgen wat foto's te maken.

JAAAAH! fotoos!!!!!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 19:11

oeoeoeoeh, ik ben meeeer dan benieuwd! Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:21

Spannend !!! Party!!

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:40

Ok, nou ik heb heerlijk gereden! Tuurlijk is het even wennen ik heb minder contact dan met mijn andere zadel. Mijn paard was echter wel blij, meteen heerlijk ontspannen en kan haar rug makkelijker los laten. Nu ga ik morgen naar buiten en ben benieuwd hoe het dan bevalt. Maar ik denk dat dit zadel niet terug gaat naar Duitsland. Wat foto's los. Morgen wat foto's van op het paard Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de kussen zijn zo'n 3 en halve centimeter dik

Afbeelding

het zadel heeft een flinke lepel en een vrij diepe zit.
Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:47

Mooi joh!
ik vind hem erg lijken op mijn Startrekk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 00:20

Hee die is inderdaad aardig opgeknapt zeg !

Ligt de schoft nu ook vrij , en de ruggengraat ?
Kussens zijn mooi dik nu OK dan!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 08:08

Heb je ook een bruine besteld? Hij zit er idd heel goed uit. Hoop dat de mijne ook snel binnnenkomt Nagelbijten / Gniffelen

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 15:01

oooh, hij is echt mooi zeg! De kleur vind ik ook helemaal geweldig. Hoe is de zit erop trouwens, in vergelijking met de barefoot?

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:35

@pmarena ja de schoft ligt helemaal vrij en de ruggegraat ook. Als je van achter kijkt kun je door de hele kamer kijken. Ik denk dat er zeker 3 centimeter ruimte is boven de schoft. Ik heb volgens mij een zwarte besteld, maar deze is bruin met zwart ik vind hem wel mooi eigenlijk. Vergeleken met de barefoot zit je weer meer wat boven je paard dan er op je bent het echte contact wel wat kwijt. ( dat is wel een beetje jammer ) Ik zit wel keurig rechtop en je zit als een huis. In galop vind ik het zelf wat comfortabeler.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:40

ben benieuwd naar de foto's op je paard!!

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:42

Ik heb even heel snel 3 foto's gemaakt van het zadel op het paardebeestekind want ik wilde opschieten en voor het donker werd nog een buitenritje maken Lachen Ik had helaas niet goed genoeg aangesingeld kwam ik achter want in de rengalop is het na een zijsprongetje gaan schuiven. Ik schrok me een ongeluk, maar achteraf viel het wel mee. Je hebt echt een heel korte singel nodig. Normaal gesproken heb ik 65 nu denk ik dat ik een 55 nodig heb. Het zadel zit nog lekkerder dan gister het geeft me een heel zeker en comfortabel gevoel. Ik denk ook dat het zeker geschikt is voor endurance wat ik ook in mijn achterhoofd heb. Mijn merrie loopt ook heel onspannen. Dus als het aan haar ligt mag ie blijven. De schouder vrijheid is ook prima! Ik was bang dat die wat tegen zou vallen. Ik vind het een heel mooi en degelijk zadel voor een goede prijs.

Afbeelding

Ze kijkt een beetje raar ze heeft net een slok water in dr mond geloof ik

Afbeelding

Afbeelding

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:50

wauh hij licht echt super! Ik was ook bang dat er weinig schoudervrijheid zou zijn maar dat valt heel erg mee zo te zien. Maar is het leer echt zwart? Op de foto's lijkt namelij kalles heel bruin Clown

Ik kan echt niet wachten tot mijn zadel er is, maar helaas is hij er nog steeds niet Nagelbijten / Gniffelen

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 22:39

Wat fijn dat 'ie zo goed bevalt.
Hoe zit het eigenlijk met de beugelophaning en singelbevestiging? Kan je dat zien?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:45

Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt.
Ik vind het echt een heel mooi zadel om te zien! En ik hou niet eens van bruin.

Maar wat ik nog graag wil weten: is de pommel er in verschillende maten?

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:03

@visconti het zadel is inderdaad gewoon bruin. Bij een bepaalde lichtval lijkt het zwart met bruin. @ shetfan de singelbevestiging is via een V systeem kun je op de foto' s ook een beetje zien. De beugel ophanging is via een veiligheidshaak je hebt dan ook geen veiligheidsbeugel meer nodig dit zit een beetje op de zelfde manier bevestigd als bij de barefoot zodat de druk over het hele zadel verdeeld wordt. @Antheman Voor zover ik weet is er maar 1 pommelmaat. De zit kan wel aangepast worden van 14 inch tot 18 inch

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:08

morelia schreef:
@Antheman Voor zover ik weet is er maar 1 pommelmaat. De zit kan wel aangepast worden van 14 inch tot 18 inch

Das fijn voor onze billen Haha!
Maar de schoft en schouderpartij moet zich dus in feite aanpassen aan de breedte van de pommel?

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:21

Je kunt de kussens aanpassen en daarmee de kamer breder of smaller maken. Op die manier kun je het nog wel wat meer ruimte creeren. Ik denk niet dat het zadel geschikt is voor hele brede en ronde paarden, maar morgen leg ik hem misschien ook even op een breed geschouderde fries met weinig schoft eens kijken hoe dat past.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:44

Mooi zeg! ziet er heel chic uit voor een boomloos zadel Lachen
Hij lijkt trouwens wel wat ver naar voren te liggen op de foto's, maar misschien lijkt dat ook alleen maar...
Super dat ie zo goed bevalt, ik ben ook wel heel benieuwd naar de ligging op een breed en rond paard, is ie al getest op de fries?

En Visconti, heb jij hem ook al binnnen? En, en, en?????

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 03:42

Nee ik heb hem nog steeds niet binnen Verdrietig Ik hoop dat hij maandag er meteen is...

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:27

Oh en Morelia, wat heb jij er voor pad onder? OF gewoon een simpel dekje? Daar lijkt het namelik wel op Lachen