om de dag met en zonder bit rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WaratjeJarig

Re: om de dag met en zonder bit rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:32

moonlight1 schreef:
ik zou ook wel met mijn paard(draver) bitloos willen rijden.
maar ze is nu al niet te houden met buitenritten, vooral als je gaat galopperen. maar mischien kan ik het eerst proberen in de bak Haha!..
zijn er speciale bitloze hoofdstellen?
hoe duur zijn die en mischien iemand een site/ foto?

Heeft je draver gekoerst? Want dan heeft zij geleerd om met druk op het bit alleen maar harder te gaan. Dan is juist bitloos een heel goede optie, bijvoorbeeld een (mechanische) hackamore.
Kijk eens rond wat je zou kunnen lenen van iemand om het te proberen. Want wat voor mij goed werkt, hoeft voor een ander helemaal niet te werken en andersom.
Voor allerhande bitloze hoofdstellen is een sticky gemaakt, hier op Naturals.

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:54

ja ze heeft inderdaad gekoerst, niet heel lang maar toch.
k ga even rond kijken, mischien helpt het inderdaad! Haha!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:02

Mijn zeer drukke draver die gekoerst heeft is bijzonder goed bitloos te rijden Lachen. Ik rij met touwhalster. Ik moet wel zeggen dat de one rein stop errug nuttig blijkt heel af en toe Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:11

Ik varieer ook regelmatig tussen met en zonder bit.

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:38

voor hoe duur zijn die touwhalsters er te krijgen?..
want die van mij is gewoon heet!, maar wil het toch gaan proberen. en als het niet helpt bij haar, kan ik het altijd nog bij m'n fries gebruiken Haha!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 13:44

moonlight1 schreef:
ik zou ook wel met mijn paard(draver) bitloos willen rijden.
maar ze is nu al niet te houden met buitenritten, vooral als je gaat galopperen. maar mischien kan ik het eerst proberen in de bak Haha!..
zijn er speciale bitloze hoofdstellen?
hoe duur zijn die en mischien iemand een site/ foto?

ik heb mijn rijhalster van www.emielvoest.nl, een touwhalster met leren stukje over de neus en je maakt hem met een knoop op lengte.. je hebt op die site ook hoofdstellen maar die zijn een stuk duurder, stel dat het toch niet echt werkt voor jou en je draver zou beetje zonde zijn van het geld kun je beter eerst een halster kopen! de zwarte multifilament teugels heb ik ook besteld, die zijn ook erg handig omdat je ze snel kunt vastklikken!

ik heb vandaag een buitenrit gemaakt met het halster, en het ging erg goed! mn draver liep erg ontspannen en had er echt heel veel plezier in, was lekker voorwaarts enzo! Haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 15:31

Als je voor het eerst bitloos gaat rijden zou ik geen duur hoofdstel aanschaffen, ik heb toen een cross rope bridle gekocht. ( www.touwhalsters.nl.tt ) Die zijn niet duur en hij bevalt me nog steeds goed Haha!