Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
evita_ schreef:fijn Lenneke.
Ik heb een jaar wedstrijden met een fries gereden en vroeger ook op veel friezen gereden. Vind ze geweldig rijden, en om te zien ook. Maar er zit iets dommigs in hun karakter waardoor ik ze gewoon niet leuk genoeg vind. Sorry als ik iemand hierdoor beledig. Ben ook veel op keuringen geweest en met friese paarden dagen meegeweest (ja je woont in FRIESland of niet he).
Er zijn uitzonderingen.Ik heb twee ietwat , hoe zeg je dat netjes ... domme friezen[is precies mijn niveau] en een die ietwat slimmer is dan ik , en das best wel zwaar!!!
Boer heeft nog 3 Friezen waarop we wel eens hobbelen. Hun hoofd/hals houding is inderdaad typisch.
Ik ben nog steeds van mening dat een Fries een Karpaard/Showpaard is. En dat de dressuur slechts voor enkele is weggelegd. Maar dat overfokken wat ze nu doen..verschrikkelijk. De boer heeft er een arabische hengst opgezet dit jaar. Ben benieuwd wat eruit komt, maar ik vind het veel te ver gaan.
Nammie schreef:Ik moet nodig weer ens langskomen zie ik wel weer , want anders herken ik haar niet meer!!!
evita_ schreef:Gaat 10 november nog door trouwens? ik wil ook wel komen als dat mag..
Visconti schreef:@evita_: ik vind die arabo friezen wel een goed idee, de friezen fokkerij heeft echt drastisch nieuw bloed nodig en waarom dan niet d.m.v van het kruizen met een ander ras. Vervuiling van het ras kun je het noemen, maar als ze het frieze ras in stand willen houden denk ik dat dat hun enige optie word.
Citaat:Hij moet nog wel een paar dagen op stal blijven
arno8 schreef:Mooie Banouck foto! (Hoor je nog weleens wat van haar fan die d'r kamer vol met posters heeft gehangen?)
evita_ schreef:fijn Lenneke.
Ik heb een jaar wedstrijden met een fries gereden en vroeger ook op veel friezen gereden. Vind ze geweldig rijden, en om te zien ook. Maar er zit iets dommigs in hun karakter waardoor ik ze gewoon niet leuk genoeg vind. Sorry als ik iemand hierdoor beledig. * Ben ook veel op keuringen geweest en met friese paarden dagen meegeweest (ja je woont in FRIESland of niet he).
Boer heeft nog 3 Friezen waarop we wel eens hobbelen. Hun hoofd/hals houding is inderdaad typisch.
Ik ben nog steeds van mening dat een Fries een Karpaard/Showpaard is. ** En dat de dressuur slechts voor enkele is weggelegd. Maar dat overfokken wat ze nu doen..verschrikkelijk. De boer heeft er een arabische hengst opgezet dit jaar. Ben benieuwd wat eruit komt, maar ik vind het veel te ver gaan.
evita_ schreef:
waarom noem je het ras in stand houden als je een ander ras toevoegt? Wat zijn voor jou dan de raskenmerken van een fries?
Friezen fokkerij heeft geen drastisch nieuw bloed nodig. De dressuur vind ineens Friezen geweldig dus wil iedereen met een fries dressuren. En dus wordt er op bepaalde kenmerken gefokt om hoogbenige, ranke Friezen te maken. Ik vind het zonde. Een fries hoort stoer, breed imposant en krachtig en barok te zijn. Er hoort geen arabische moter achter te zitten..
Miirthe schreef:@ Nammie: Keet heeft een heel eigenzinnig karakter; Tis sowieso over het algemeen een heel vriendelijk en aanhankelijk paard, érg gesteld op aandacht en als ik een ander dier in de buurt aandacht geef wordt ze erg jaloers. Ze is echt óntzettend slim, leert razendsnel en heeft een olifantengeheugen; totaalplaatje maakt het ernaar dat ze voor alles een trucendoos heeft (van hoefsmid t/m longeren, af en toe vreselijk irritant) & daar hoort bij: een ster in ontsnappen. Verder is het een goudeerlijk paard, erg trouw naar mij toe iig.
![]()
Op stal vinden ze der allemaal arrogant.
Ghehe, blijf editten; over dat paard kun je boeken volschrijven. Tis ook een showpaard, thuis is ze altijd erg koeltjes, krijg je echt niet gauw de kast op, in de ring moet je altijd even kijken als onbekende; Is dat Katie?