Ik & wat foto's van Parelli Level 1 In het Bos.. :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loetjuh

Re: Ik & wat foto's van Parelli Level 1 In het Bos.. :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 20:39

Amberr_ schreef:
@loetjuh:
ziet er leuk uit! ook lekker relax Knipoog
maar wat ik me afvroeg. ik ben ook net begonnen met Parerelli Lv.1 , maar ik las in één van de boekjes dat je het level 1 pakket ongeveer na 3 maanden wel af moet kunnen hebben. nu vind ik het niet erg om er langer over te doen, maar jij zegt al een half jaar bezig te zijn.. duurt het echt zoveel langer? (opzich niet erg dan hebben wij voorlopig nog een lange tijd te gaan Knipoog )

Nou ik ben er even tussen uit geweest door ziekte dus,, daarom duurde het wat langer Knipoog

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:42

grappig met zoown halster rijden!

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 22:59

xsimone schreef:
grappig met zoown halster rijden!

zo grappig is het eigelijk nie hor.. Haha!

sarahke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:51

super wat je kan! ik wil dat ook al lang proberen en ben naar een lezing geweest van iemand die getraind is door parelli. heel interessant! ik wil heel graag met het pakket beginnen, maar het is zo ontzettend duur! ik vroeg me af of iemand mij misschien een pakket kan verkopen tegen een redelijk prijsje? het hoeft niet in perfecte staat te zijn. een nieuw pakket kan ik me echt niet veroorloven dus als iemand mij misschien kan helpen? ik hoop ook ooit met enkel een touwhalster te kunnen rijden en ik vind het geweldig dat jullie dat kunnen!

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:34

ik ben vanmiddag bij een clinic bij parelli geweest en ik vond dat zooo geweldig
dat ik dat ook wil leren!!

ik heb al wel de site parelli.nl doorgesnuffeld maar kon zo gauw niet vinden waar ze je zon pakket kan kopen
heeft iemand misschien wat meer info hierover?

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 10:28

ja kan via marktplaats een oproep zette of iemand zijnlevel 1 kwijt wil omdat hij bijvoorbeeld al een paar levels hoger is, zo heb ik het ook gedaan. verder kan je via de parelli site zelf ook(.com) een pakket bestellen maar dat is wel duur. 2dehands is vaak stuk goedkoper.

verder kan je op verschillende site al heel veel er over leren, ik heb zelf eerst het boek van parelli aangeschaft. Natural horsemanship van Pat Parelli. een boek waar je eigelijk heeeeelll veeel van leert;)

voor meer info kan je me altijd pb. en via pb kan ik je ook de link van de forumsite van natural horsemanship geven daar kan je al heel veel er over lezen.

Groetjessss

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:31

Tijgertje86 schreef:
Wat leuk dat je zo het bos in kan, goed gedaan!

Maar, krijg je juist niet heel veel positieve reacties? Want, waarom zouden mensen hier negatief op reageren? Zo kunnen rijden in het bos zie ik als een leuke prestatie! En..natuurlijk stof om over te praten! Veel succes nog! Knipoog

nou hier wil ik even op reageren Schijnheilig

ik heb ook een tijdje met touwhalster buiten gereden en sommige mensen verklaarden me compleet voor gek want het was gevaarlijk. Achteraf bleek ook wel dat het voor het betreffende paardje niet zo betrouwbaar was als ik dacht, ze is er een keer goed vandoor gegaan, maar hier kreeg ik dus veel negatieve reacties op!

Anyway, ik vind het er super uitzien TS!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:12

ik krijg eigenlijk alleen maar positieve reacties. één van die oude boertjes hier zei dat hij mijn hoofdstel zo mooi vond, en dat het vast wel fijner moest zijn voor het paard zonder bit, en dat er vast veel training in zat. ik zei: nee hoor, elk paard kan dit leren. keek hij me raar aan, zijn Fries wordt nog steeds met slofteugel en dan letterlijk kin op de borst) en zware bustrens gereden, hihi!

de eerste keer dat ik op mijn paardje stapte stonden we in een bermpje, aan het halster, hij lekker aan het grazen. bij een zéér uitnodigend hekje kon ik het niet laten, en ben ik erop gestapt, hij was oud zat, maar misschien was het gevaarlijk? nee hoor, meneertje graasde door alsof ik iets volkomen normaals deed. kwamen er buren langs, die daar toendertijd paarden in de buurt gestald hadden: goh wat is hij toch wild he?
Nou en of, hihi!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:22

Ziet er mooi uit! Ik krijg wel altijd negatief commentaar als ik bezig ben zonder bit enzo, dan zeggen ze dat ik harstikke gevaarlijk bezig ben en dat ik mijn paard aan het verpesten ben!
Ze zeggen dat als mijn paard er vandoor gaat dat ik hem dan niet kan houden omdat hij geen bit inheeft, en dat als ik er een keer afval dat het dan helemaal mijn eigen schuld is dat ze het dan niet erg vinden want tja je rijd immers zonder bit.
Ik heb ze wel is uitgelegd hoe en wat maar dat negeren ze gewoon en ze blijven zeggen dat het harstikke gevaarlijk is.
Maar ik vind het er harstikke mooi uitzien op die foto's!

Zoraphier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:56

Wow, ziet er leuk uit zeg! Lekker relax Haha! !!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:29

Ziet er goed uit!
Ik krijg eigenlijk nooit commentaar, zelfs niet als ik alleen met een touw rijd. (Gewoon een halstertouw om de hals, meer niet.)
Mensen hebben er juist bewondering voor. (Tenminste, hier in de omstreek.)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:26

chicopicaro schreef:
helemaal te gek ! ik ga mijn paard nu ook bitloosrijden , ik vind het jammer dat dingen als parelli toch best wel heel erg prijzig zijn... maarrrrrr gelukkig zijn er een heleboel wegen naar rome Knipoog

Je kunt ook bitloos beginnen te rijden met je stalhalster (wel in de bak beginnen Haha! ) om aan het gevoel te wennen. Heb ik ook gedaan. Toen dat goed beviel (ookv oor mijn paard) heb ik een (nep) Emiel Voest hoofdstel gekocht. Het rijdt super, eigenlijk veel fijner dan met bit!

Mensen reageren voornamelijk positief, in de zin van 'wat stoer' en 'leuk dat je paard dat kan en zo braaf is'.

Moet wel zeggen dat we een heerlijk fijn relaxed paard hebben dat heel goed luistert naar been en zithulpen (rijd western), dus het is een logische stap geweest. Maar het geeft op de een of andere manier idd een gevoel van vrijheid, wat een ander hier in dit topic ook opmerkte.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:27

Echt hartstikke knap, heel dapper!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:42

Ik heb ook sinds kort parelli lessen en vind het een erg diervriendelijke manier om met je paard om te gaan!

Ik vind de foto's er super uitzien en ik hoop ook over een paar maanden zo lekker buiten te rijden!

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:09

Ziet er echt heel erg leuk uit!! Ben met mijn paard ook aan het trainen geweest. Maar in heb bos heeft hij zo'n verlatingsangst dat ik niet met een touwhalster of zoiets kan rijden.

Hij fokt zichzelf dan zo op ... dat is onverantwoord om dan zo over de weg te gaan. Of ik mocht levensmoe zijn Clown

Maar goed, vind Parelli super leuk en mijn paardje ook!!!
Laatst bijgewerkt door Cer op 30-06-07 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reclame / groot lettertype verwijderd

jasminum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:11

hihi,

ja ik hoor ook van heel veel mensen die aan parelli doen dat andere mensen zeggen dat zo'n paard dan braaf is. maar als je er goed mee omgaat dan kan je dit soort dingen dus doen, het is juist een hele goede prestatie!
Ik ga binnenkort ook beginnen(als ik een pakket gevonden heb Bloos ) maar dit soort topics zijn zeer inspirerend, dus ga vooral zo door met zn allen Cool !

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:39

Geweldig! Haha! Dit ziet er echt superleuk uit Ja ik zou ook ooit zo nog door het bos willen rijden *droomt* Maar dan moet ik eerst maar even goed leren sturen en remmen zonder bit natuurlijk. Maar als een paard ervandoor gaat, zou het dan uitmaken of je wel of niet een bit heb? bit tussen de tanden en hij voelt niks meer, als hij echt in paniek is.
Toch ga ik me denk ik toch ook wat meer op nh storten, want dat vind ik toch eigenlijk echt onwijs leuk.
Maar het ziet er erg leuk uit zo met je paardje in het bos! Jullie zijn een goede combinatie Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 00:27

LisaW schreef:
Geweldig! Haha! Dit ziet er echt superleuk uit Ja ik zou ook ooit zo nog door het bos willen rijden *droomt* Maar dan moet ik eerst maar even goed leren sturen en remmen zonder bit natuurlijk. Maar als een paard ervandoor gaat, zou het dan uitmaken of je wel of niet een bit heb? bit tussen de tanden en hij voelt niks meer, als hij echt in paniek is.
Toch ga ik me denk ik toch ook wat meer op nh storten, want dat vind ik toch eigenlijk echt onwijs leuk.
Maar het ziet er erg leuk uit zo met je paardje in het bos! Jullie zijn een goede combinatie Lachen

nee, je geeft het antwoord zelf eigenlijk al... een paard in paniek hoort of ziet niks, bit of geen bit. goede training is heel belangrijk, vertrouwen in elkaar, en de wil om samen te werken.

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:24

merrieveulen schreef:
LisaW schreef:

nee, je geeft het antwoord zelf eigenlijk al... een paard in paniek hoort of ziet niks, bit of geen bit. goede training is heel belangrijk, vertrouwen in elkaar, en de wil om samen te werken.

Ja je moet niet zomaar op je paard gaan zitten en denken dat je wel even bitloos kan gaan rijden.
Veel trainen ermee op de grond. Als je zelf je paard vertrouwd dan vertrouwd hij jou ook Lachen

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:58

Leuke foto's hoor! Knap dat jullie al zo ver gekomen zijn met elkaar!

brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:37

ziet er leuk uit! die teugels vind ik altijd zo lekker rijden! Clown

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:19

Het ziet er zeker ontspannen uit. Super!!