Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lenneke_ schreef:Hoefbevangen en ijzers, die link heb ik nooit gesnapt
JoviBan schreef:Hoezo de kans op hoefbevangenheid? Omdat de ijzers er onder weg waren? Nu ben ik 't even kwijt...![]()
unamie schreef:maar nogmaals ik neem géén enkel risico..waarom zou ik!!
JoviBan schreef:Wellicht kun je je nu gaan verdiepen in de hoef, in bekapmethodes en in bijv. hoefbevangenheid. Dan ben je beter voorbereid en kun je beter in overleg gaan, mochten die ijzers je toch weer dwars gaan zitten.
sanne83 schreef:heeft dit paard nou hele korte verzenen of extreem ondergeschoven verzenen. Ik had het laatste begrepen, wat had ze nou precies?
sanne83 schreef:dan had ik het verkeerd begrepen![]()
ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar foto's van de hoeven
sanne83 schreef:jammer, dat de stand van de voorbenen niet echt te beoordelen is, maar verder bedankt voor de foto'sinteressant om te zien!
het kan aan mij liggen, de foto van de zijkant vervormt nogal, de hoefwand loopt niet recht naar beneden, klopt dat? waaiert als het ware een beetje uit? (ook aan de zijkanten trouwens).
unamie schreef:sanne83 schreef:jammer, dat de stand van de voorbenen niet echt te beoordelen is, maar verder bedankt voor de foto'sinteressant om te zien!
het kan aan mij liggen, de foto van de zijkant vervormt nogal, de hoefwand loopt niet recht naar beneden, klopt dat? waaiert als het ware een beetje uit? (ook aan de zijkanten trouwens).
dat klopt ,als de ijzers er langer dan 5 weken onder zitten, worden haar voeten breder
ik laat/liet haar dan ook om de 5/6 weken opnieuw beslaan
unamie schreef:sanne83 schreef:jammer, dat de stand van de voorbenen niet echt te beoordelen is, maar verder bedankt voor de foto'sinteressant om te zien!
dat klopt ,als de ijzers er langer dan 5 weken onder zitten, worden haar voeten breder
ik laat/liet haar dan ook om de 5/6 weken opnieuw beslaan
volgens mij had ze dat als jong paard niet(ik heb haar gekocht toen ze 20 maanden was)
de stand van de benen is vrij korrekt niet frans of toontredend ook niet steil of week gekoot
ze is als 3½ jarige begonnen met ijzer maat 1 en na 2 keer beslaan is dat maat 2 geworden en die heeft ze nu (als 5 jarige) nog steeds