Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
4everlove schreef:btw in de winter zou ik hem snachts ook binnen zeten anders is het zo koud
Citaat:omdat ze snachts buiten niet veel kunnen slapen (instinct) in de stal voelen ze zich veilig en kunnen ze makelijker slaapen
Armaris schreef:Ze slapen maar 3u per dag hoor!
Jovarna schreef:Armaris schreef:Ze slapen maar 3u per dag hoor!
En dit is dan ook nog verspreid over 24 uur.
4everlove schreef:ik zou hem niet elke dag buiten houden als je dan ook nog gaat rijden worden ze vaak erg moe dat komt omdat ze snachts buiten niet veel kunnen slapen (instinct) in de stal voelen ze zich veilig en kunnen ze makelijker slaapen
Armaris schreef:Wat een onzin over dat slapen!
Een paard kan op de weide evengoed slapen als op stal.
Ze slapen maar 3u per dag hoor!
Vera23,je kan je paard niet in een kooi opsluiten,ook op stal kan er ellende gebeuren maar dan kunnen ze niet weg!
vera23 schreef:Armaris schreef:Wat een onzin over dat slapen!
Vera23,je kan je paard niet in een kooi opsluiten,ook op stal kan er ellende gebeuren maar dan kunnen ze niet weg!
Ik zeg alleen maar dat ze dat deed nadat ze een aantal dagen s nachts buiten had gestaan vandaar..!!!!!! En mijn paard is niet opgesloten in een kooi hoor mevrouwtje bijdehandte opmerking!! dat is pas onzin wat jij zegt met je KOOI.....
mijn paardje staat gewoon zo lang mogelijk buiten en vind het altijd erg fijn om s avonds laat der stalletje in te gaan of kooi hoe jij het noemt dan!
Kinke schreef:ik zou hem gewoon oorwarmers en beenwarmers en een lekkere dikke deken opdoen, krijgt ie het 's nachts ook niet koud
Lenneke_ schreef:Dat je paarden op stal wel ziet slapen komt gewoon omdat ze niets beters te doen hebben. Een paarden leven bestaat voornamelijk uit bewegen, eten (of eigelijk al etend bewegen) en sociaal gedrag, daarnaast een beetje slapen/rusten.
Op stal neem je bewegen en sociaal contact al af, ze krijgen gedoseerd eten waar ze maar een paar uurtjes zoet mee zijn, wat blijft er dan nog over...slapen. Wat moeten ze anders? Weven, kribbebijten en luchtzuigen?
vera23 schreef:Lenneke_ schreef:Dat je paarden op stal wel ziet slapen komt gewoon omdat ze niets beters te doen hebben. Een paarden leven bestaat voornamelijk uit bewegen, eten (of eigelijk al etend bewegen) en sociaal gedrag, daarnaast een beetje slapen/rusten.
Op stal neem je bewegen en sociaal contact al af, ze krijgen gedoseerd eten waar ze maar een paar uurtjes zoet mee zijn, wat blijft er dan nog over...slapen. Wat moeten ze anders? Weven, kribbebijten en luchtzuigen?
die ene keer was zeker niet zo omdat ze niks te doen had of zich verveelde helemaal niet zelfs....ze stond er nog geen minuut ze was gewoon super moe...en dat verschil zie ik echt wel!
En jou paard dan die staat nooit in een kooi?
Lenneke_ schreef:Dat je paarden op stal wel ziet slapen komt gewoon omdat ze niets beters te doen hebben. Een paarden leven bestaat voornamelijk uit bewegen, eten (of eigelijk al etend bewegen) en sociaal gedrag, daarnaast een beetje slapen/rusten.
Citaat:En jou paard dan die staat nooit in een kooi?
4everlove schreef:ik zou hem niet elke dag buiten houden als je dan ook nog gaat rijden worden ze vaak erg moe dat komt omdat ze snachts buiten niet veel kunnen slapen (instinct) in de stal voelen ze zich veilig en kunnen ze makelijker slaapen
vera23 schreef:Armaris schreef:Wat een onzin over dat slapen!
Ik zeg alleen maar dat ze dat deed nadat ze een aantal dagen s nachts buiten had gestaan vandaar..!!!!!! En mijn paard is niet opgesloten in een kooi hoor mevrouwtje bijdehandte opmerking!! dat is pas onzin wat jij zegt met je KOOI.....
mijn paardje staat gewoon zo lang mogelijk buiten en vind het altijd erg fijn om s avonds laat der stalletje in te gaan of kooi hoe jij het noemt dan!