wel of niet buiten snachts..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

4everlove

Re: wel of niet buiten snachts..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:54

ik zou hem niet elke dag buiten houden als je dan ook nog gaat rijden worden ze vaak erg moe dat komt omdat ze snachts buiten niet veel kunnen slapen (instinct) in de stal voelen ze zich veilig en kunnen ze makelijker slaapen

4everlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:56

btw in de winter zou ik hem snachts ook binnen zeten anders is het zo koud Tong uitsteken

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:59

nou dat is idd echt zo wat 4everlove zegt...mijn pony had vorige week een paar nachten buiten gestaan...en had er even op stal gezet en stond gelijk te slapen achhh helemaal verrot was ze....

ik laat er nu binnen staan al alleen maar omdat er zoveel ellende gebeurt s nachts durf het niet aan....

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:06

Wat een onzin over dat slapen!
Een paard kan op de weide evengoed slapen als op stal.
Ze slapen maar 3u per dag hoor!

Vera23,je kan je paard niet in een kooi opsluiten,ook op stal kan er ellende gebeuren maar dan kunnen ze niet weg!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:07

4everlove schreef:
btw in de winter zou ik hem snachts ook binnen zeten anders is het zo koud Tong uitsteken

Een paard kan tot -10° aan

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:08

Citaat:
omdat ze snachts buiten niet veel kunnen slapen (instinct) in de stal voelen ze zich veilig en kunnen ze makelijker slaapen

vanmorgen om 9.45 trof ik mijn paard geheel plat aan in de wei, hij lag zo comateus te ronken dat ik dacht dat hij dood was.....
bij navraag bij de boer bleek dat zowel de boer als het melkmeisje (de vrouw die onze koeien melkt) hem zo regelmatig aantreffen.

Er lag er nog eentje te pitten vanmorgen en ze zijn zo op hun gemak dat ik er rustig bij kon gaan zitten/liggen. Dat heb ik bij mijn eigen paard dan ook gezellig gedaan. Dromen die andere heb ik even geaaid.....

Aan de kreukels en vouwen te zien ;smorgens vroeg, als ik ga voeren, ligt hij iedere nacht te pitten......

Iets mis met z'n instinct? Denk het niet, hij heeft de eerste 3 jaar in het wild in Oostenrijk overleefd........ hij begint zich pas lekker te voelen als het vriest en sneeuwt overigens.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:08

Armaris schreef:

En dit is dan ook nog verspreid over 24 uur. Pling

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:09

Jovarna schreef:
Armaris schreef:

En dit is dan ook nog verspreid over 24 uur. Pling

Daarom zei ik dus per dag Clown

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:20

ik zou hem gewoon oorwarmers en beenwarmers en een lekkere dikke deken opdoen, krijgt ie het 's nachts ook niet koud Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:27

4everlove schreef:
ik zou hem niet elke dag buiten houden als je dan ook nog gaat rijden worden ze vaak erg moe dat komt omdat ze snachts buiten niet veel kunnen slapen (instinct) in de stal voelen ze zich veilig en kunnen ze makelijker slaapen

Wahahah
Paarden hebben geen dag en nacht ritme Gestoord

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:27

Armaris schreef:

Vera23,je kan je paard niet in een kooi opsluiten,ook op stal kan er ellende gebeuren maar dan kunnen ze niet weg!

Ik zeg alleen maar dat ze dat deed nadat ze een aantal dagen s nachts buiten had gestaan vandaar..!!!!!! En mijn paard is niet opgesloten in een kooi hoor mevrouwtje bijdehandte opmerking!! dat is pas onzin wat jij zegt met je KOOI.....

mijn paardje staat gewoon zo lang mogelijk buiten en vind het altijd erg fijn om s avonds laat der stalletje in te gaan of kooi hoe jij het noemt dan!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:31

Dat je paarden op stal wel ziet slapen komt gewoon omdat ze niets beters te doen hebben. Een paarden leven bestaat voornamelijk uit bewegen, eten (of eigelijk al etend bewegen) en sociaal gedrag, daarnaast een beetje slapen/rusten.

Op stal neem je bewegen en sociaal contact al af, ze krijgen gedoseerd eten waar ze maar een paar uurtjes zoet mee zijn, wat blijft er dan nog over...slapen. Wat moeten ze anders? Weven, kribbebijten en luchtzuigen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:33

vera23 schreef:
Armaris schreef:

Ik zeg alleen maar dat ze dat deed nadat ze een aantal dagen s nachts buiten had gestaan vandaar..!!!!!! En mijn paard is niet opgesloten in een kooi hoor mevrouwtje bijdehandte opmerking!! dat is pas onzin wat jij zegt met je KOOI.....

mijn paardje staat gewoon zo lang mogelijk buiten en vind het altijd erg fijn om s avonds laat der stalletje in te gaan of kooi hoe jij het noemt dan!

Wat voor luxe stal heb jij dan? Een wc van 3 bij 3 met wat neusen tussen de tralies door Ach gut

anne_vury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:36

haaj

je paard zou ik wel naar buiten doen hoor
misschien dat je hem wel wat minder lang doet k weet niet maar stel je dat je daar om 4 uur komt je gaat rijden en dat je uhm daarna gewoon op stal zet ipv tot 23.00 ? in het land te laten.
een regendeken kan je doen maar als het een beetje regen is kan een paard er wel tegen
en als het giet dan gaat het toch wle door die regendeken heen.
zelf staat mijn verzorgpony van ong uurtje of 9 tot uur of half 5 buiten en gaat heel goed.

anne

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:51

Kinke schreef:
ik zou hem gewoon oorwarmers en beenwarmers en een lekkere dikke deken opdoen, krijgt ie het 's nachts ook niet koud Knipoog

*LOL*

Lekker buiten laten...

Ik hoop zo dat het deze winter gaat sneeuwen....
Ik heb een bloedhekel aan sneeuw maar hoop dan eindelijk eens wat foto's te kunnen maken van mijn paard languit snurkend ondergesneeuwd in het bos...zo trof ik hem vorig jaar aan maar had zo een lol dat ik mijn camera ben vergeten te pakken(en ik ga ze dan zeer zeker op "Bokt" plaatsen")
Ik had echt zoiets van "waar is hij nu" zie ik daar een dikke bol met een laag sneeuw erop ontwaken Dromen

Beestje kan in schuilstal (met dik stro vind ik nml. gezellig/warm staan in de winter Bloos ) maar ligt blijkbaar liever in het bos op de grond te dutten...

Mijn Shetlander daarintegen is wel een flauw popje...die duikt bij 1 druppel al de schuilstal in...koude maakt hem niet uit maar nat Zij zijn groot en ik is klein!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:03

Lenneke_ schreef:
Dat je paarden op stal wel ziet slapen komt gewoon omdat ze niets beters te doen hebben. Een paarden leven bestaat voornamelijk uit bewegen, eten (of eigelijk al etend bewegen) en sociaal gedrag, daarnaast een beetje slapen/rusten.

Op stal neem je bewegen en sociaal contact al af, ze krijgen gedoseerd eten waar ze maar een paar uurtjes zoet mee zijn, wat blijft er dan nog over...slapen. Wat moeten ze anders? Weven, kribbebijten en luchtzuigen?

die ene keer was zeker niet zo omdat ze niks te doen had of zich verveelde helemaal niet zelfs....ze stond er nog geen minuut ze was gewoon super moe...en dat verschil zie ik echt wel!

En jou paard dan die staat nooit in een kooi?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:13

vera23 schreef:
Lenneke_ schreef:

die ene keer was zeker niet zo omdat ze niks te doen had of zich verveelde helemaal niet zelfs....ze stond er nog geen minuut ze was gewoon super moe...en dat verschil zie ik echt wel!

De mijn toch al niet Clown

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:13

Lenneke_ schreef:

En sex Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:16

Citaat:

mijnes ook niet en hij krijgt niet eens een dekentje om......en heeft geen schuilstal ook...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:27

Dit topic staat niet voor niks op Naturals.

Dat is in het leven geroepen om niet steeds maar te discusseren over hoe je iets doet met je paard. Dat mag op andere plekken op Bokt.

Vriendelijk verzoek om zaken niet op de man te spelen, maar ook om rekening te houden met het karakter van "naturals".

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:07

4everlove schreef:

wat een onzin Clown
mijn paard voelt zich verre van gelukkig in een stal... is het niet gewent en vind het helemaal niets en ligt regelmatig voor dood in de wei, de plek wara zij zich veilig voelt.

ik ben er dus absoluut voor een paard buiten te laten... hebben ze het koud, kunnen ze zich warm lopen, de spieren blijven in beweging waardoor stijfheid niet snel zal optreden. al vind ik persoonlijk een afdak/schuilstal wel belangrijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:01

vera23 schreef:
Armaris schreef:

Laat de staldeur eens open, wat doet ze dan zodra ze haar hooi op heeft?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:24

Die van mij staat 24/7 buiten.
Moet wel zeggen dat ik soms denk: tis zo koud en nat.. zal ik haar binnen zetten Bloos
maar doe het (tot nu toe Haha! ) nooit.
Wil alles gewoon zo veel mogelijk natural doen, maar eerlijk is eerlijk: ik moet er wel aan wennen na t jaren niet zo te hebben gedaan

Zou ze het koud hebben? Haha! Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:16

Ik ga ook wel eens vier keer per dag naar hem toe (als ik vrij ben) omdat ik denk dat hij het koud heeft, om vervolgens vier keer per dag te zien dat hij het niet koud heeft Clown

Straks staat hij bij huis, dus dan kan ik zelfs 's nachts bij hem gaan kijken Clown

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:31

Als ik jou was dat zette ik mooi zo'n camera neer. Dan hoef je je bed niet uit Pling Haha!