wat je allemaal kunt doen met een veulen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat je allemaal kunt doen met een veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 18:54

sammie_44 schreef:
Mensen horen geen paarden op te voeden, dat horen paarden elkaar te doen. Zet haar lekker de wei in met leeftijdsgenootjes. Goed een paard opvoeden lukt je nooit. Meestal werkt het alleen maar averechts als je denkt een paard te kunnen opvoeden en het gaat proberen... Knipoog

Ik zie dat je 15 bent. Van wie heb je bovenstaande "wijsheid"?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 19:53

niet off topic gaan he Tong uitsteken

en als sammie 44 alles had gelezen kon ze ook lezen dat dit veulen geen leeftijdsgenootjes om zich heen heeft.
daar word wel naar gezocht,maar geen idee of dit gaat lukken. Knipoog

tot die tijd moet ze het dus doen met mijn ruin van 15 die haar zijn eigen draai aan de opvoeding gaat geven Haha!

maar komt wel goed met dit diertje hoor, alles gaat prima Knipoog

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:07

Heb al lang niet meer mijn profiel bewerkt, al een jaar niet meer, dus ga na hoe oud ik nu ben.

Ook wil leeftijd niet zeggen hoveel je van paarden weet, daar heb ik al genoeg van gemerkt op deze site Haha!.
Ben wel benieuwd hoe jij (als mens) een paard opvoeden kan, mis. leer ik daar wel wat van als dat wel kan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:55

een paard maakt een veulen sociaal, maar jij leert je paard respect te hebben voor jou.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:06

Mijn veulen staat sinds het afspenen bij een oude oma in van 26 jaar die haar de paardenregeltjes leert en ik leer haar dat ze respect moet hebben voor de mens en vooral niet bang hoeft te zijn voor mij. Ze loopt netjes mee aan het halster en ze is braaf bij de hoefsmid. Meer hoeft ze van mij nog niet te kennen, van 'oma' leert ze dat ze niet bang hoeft te zijn voor zwaar verkeer, we zitten aan een drukke weg. Verkeersmak is ze dus al bijna! Kriebelen vindt ze ook leuk, maar op het moment dat ze mij als schuurpaal gaat gebruiken is het over met de pret! Ze vindt de andere paarden ook heel interessant, maar achter een draadje, want ze vind ze toch nog wel een beetje eng.