Hoe 'natural' ben jij voor jezelf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe 'natural' ben jij voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:16

Tja. Ontbijt/Lunch/Diner, allemaal even gezond. Nouja, wit brood met gezond beleg Schijnheilig ?
Avondeten is 9 vd 10 keer aardappels, groente, vlees; Die andere keer is dan wel iets met (zilvervlies)rijst. Mijn moeder sport fanatiek en is erg met voeding bezig, waardoor wij ook altijd wel gezond eten.
Op zich beweeg ik iedere dag, met dit weer lig ik zo de hele dag in het zwembad en ik ben niet iemand die ligt te bakken in de zon, maar ook echt continu zwemt.
Helaas is het open zwembad niet het hele jaar even gezellig met het weer, maar fietsen doe
ik dagelijks. Ik fiets naar mijn paard, meestal 2x per dag met heen en terug weg zit ik dan aan
de 16 km, goed he. Ach gut Naar school trouwens ook, 6 km van huis. Merendeel neemt de bus uit mijn buurt, maar dat doe ik zelden tot nooit.
En verder; Ik snoep wel heel veel. Als er chocola in huis ligt, kan ik me ook echt niet inhouden. Een goedgevulde snoeppot levert hetzelfde op. Patat enzo eet ik echt zelden, cola drink ik wel veel moet ik toegeven, maar chips valt ook wel weer mee, 1x in de week wat op de zaterdagavond, That's it.
En ik ben goed op gewicht, heb zelfs ondergewicht (1.76 & 53 kg, ondergewicht volgende de BMI ..) , maar ik kom nergens van aan, hoeveel ik ook naar binnen werk. En ik vind het wel goed zo.

Dus tja, de meeste dingen zijn onbewust, maar ik ben toch steeds meer béwust bezig.
En ik heb ook vaak last van exzeem en uitslag, maar dat komt bij mij door zeep/deodorants en creme met parfum enzo, daar kan mijn huid heel slecht tegen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:38

Zelf ben ik eh... bovengemiddeld natural denk ik. Sinds mijn 13e geen vlees, nooit shag gerookt (wel andere dingen... ooit lang lang geleden Haha!) en ik kook iedere dag iets bij elkaar waar het nodige in zit. Echt lekker koken, daar heb ik de tijd niet voor.
Mijn gewicht is eigenlijk te laag, maar dan zou ik voor mijn gevoel onnatuurlijk veel moeten gaan eten.
Ik fiets elke dag naar de paardjes, bij elkaar zal dat een kilometertje of 12 zijn. Naar m'n werk fiets ik ook. En ik wandel zo vaak mogelijk (bijna iedere dag) een uurtje met een paard.

Sommigen zeggen dat ik mezelf verwaarloos, grappig dat je dat hier terug leest. Ik vind dat onzin. Sinds ik paarden heb, voel ik me 100 keer zo goed als daarvoor. Tja, m'n huisje ziet er niet meer mooi uit, maar zolang het weiland en de stallen er goed uit zien, maak ik me niet druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:30

Onee, ik rook ook niet. En drinken ook niet. Drugs ook niet, ik zie bekende denken, yeah right op je 15e zeker? Nou, ik ken er zát. Nagelbijten / Gniffelen
Dat soort dingen begin ik niet aan.
Roken, waarom zou ik? Geldt ook voor drugs. Alcohol? Tja, vind het om te beginnen gruwelijk smerig..

Maarja, hoort dat ook in het rijtje 'natural voor jezelf zijn' ?
Ik heb geen idee. Lijkt me wel?

Biologisch en dat soort dingen hebben wij hier eigenlijk niet. Ben ook geen vegetarier, maar ik eet weinig vlees, hou helemaal niet van vlees, liever groente. Vlees wat ik wel graag eet zijn kipnuggets enzo, maar dat is eens in de 2 maanden ofzo? Dat moet kunnen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:47

Op dit momnet leef ik alles behalve natuurlijk denk ik Haha! .
Mijn lijf draait al enige tijd op redelijk zware pijnstillers ivm een hernia.

Probeer wel elke dag fruit te eten, een paar glazen water en s'avonds zo gezond mogenlijk.

Helaas wordt ik nu belemmerd in mijn bewegingen vanwege die hernia.
Fietsen gaat gelukkig nog wel (16 km op een dag) en zolang ik nog niet instort op mijn werk doe ik dat ook nog. Paard poetsen gaat ook nog wel.
Zodra ik me ziek meld zit ik thuis en ik denk niet dat dat echt bevoderlijk is...zowel lichamelijk als geestelijk Boos! .(het is nl niet de eerste keer)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:13

hmm, denk dat ik mezelf wel in het rijtje van redelijk natural kan plaatsen...
Niet roken, geen alcohol/drugs, vegetarisch, elke dag veel groente & fruit, af&toe wat vis. ei & zuivelproducten paar keer in de week, maar niet dagelijks. Drink bijna alleen sapjes en water, al die prik meuk hoef ik niet...
Chips, chocola enz... neuh, bijna nooit. Heb een koemelkallergie, dus de chocola valt af.. & chips, bah, als ik iets niet lekker vind....
Oja, ik fiets elke dag naar mn ponys, zo'n 10km heen&weer. Soms 2x per dag..
Dan fiets ik nog bijna elke dag naar het dorp van mn vriendje, dan kom ik heen&weer ook weer aan zo'n 5 km. School is maar 5 min hier vandaan, dus die telt niet echt mee. Oja, dan gym ik ook nog 3x een uur in de week, en rijd ik denk ik zo'n 6 uur in de week met judy. Met ireen hardloop ik op zaterdagochtend een half uurtje (ben bezig met opbouwen)

Toch best braaf zo, voor een 14jarige.. als ik zie wat er in mn omgeving allemaal voor zooi gegeten wordt...
Het clubje waarmee ik veel optrek, gaat nogal vaak langs de mac.. zit ik daar met mn tropicana vruchtensap, tussen de burgers en dergelijke Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:26

Zuivelproducten zijn niet natural, alleen voor baby's.

Ik eet ook kaas en yoghurt enzo, maar ben ook niet echt natural voor mezelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:12

Ik drink dagelijks melk, tenminste 2 glazen.
Althans; Niet helemaal waar. Als er van die flessen staan die extra lang houdbaar zijn, hoe noem je dat ook weer =B ? ; dat krijg ik niet door m'n strot.
Kaas eet ik niet veel, toetjes hou ik niet van (althans, geen vla, yoghurt, danoontjes met bananensmaak, zuivel met stukjes Clown .. )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:49

Ik ben gek op kaas Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:32

Haha!
Heb ik niet zoveel mee. Nouja, pindakaas wel dan. Vork

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:31

Nee voor mezelf ben ik geen natural.
Ik eet wel eens een broodje kaassoufle, patat of pannenkoeken.. maar ook weer niet dagelijks.
Het liefst eet ik geen vlees en vind het ook helemaal niet erg als er geen vlees voor me is, maar van de dokter moet ik toch zo nu en dan wat vlees eten anders wordt ik suf en ga ik bijna van mijn stokkie. Ik drink geen melk, puur omdat ik het smerig vind. Ik drink veel met vitamines erin, ik eet groenten, maar niet zo vaak fruit.
Ik woon liever op het platteland (en dan ook het liefst ergens 'van de bewoonde wereld af') dan in de stad. Ik drink vaak water en ik sport graag.
Ik rook niet en ik drink niet, ik slik wel medicijnen Lachen

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:53

op zich niet echt eiglijk, maar het is ook niet zo dat ik allemaal rotzoi eet Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:10

ieuw wat een enge topic... jullie willen niet weten wat voor troep ik naar binnen schuif, vooral met feestjes als lowlands Nagelbijten / Gniffelen

trippertjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:26

ik eet eigenlijk alles wat ik wil..
maar zorg meestal wel dat ik elke dag wel groentes op heb..
en ik leef nog steeds en heb geen mankementen dus ik doe het goed denk ik..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:37

Ik snap trouwens niet wat 'geen vlees eten' met gezond te maken heeft.

Vlees behoort tot het basisdieet van de mens. Hoe je het wendt of keert, mensen zijn geen vegetariers.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:53

Nee hoor, mensen zijn omnivoren, geen carnivoren.
Laatst bleek trouwens uit een onderzoek dat het waarschijnlijk wel mee viel met hoeveel vlees de oermens at.
Mensen zijn altijd al lui geweest, en het is veel waarschijnlijker dat ze gewoon vruchten uit een boom plukten in plaats van achter een hert aan te rennen.

En minder vlees eten is in ieder geval gezonder dan enorme hoeveelheden vlees eten (wat hier als normaal gezien wordt).

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:58

*zit naar spinaziebrugers op m'n bordje te kijken*
ik moet toch wel ff wennen aan groen "vlees" hoor....... Vork

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:44

ik vind die valess dingen ook best te eten! jammer dat man-lief doorgaans persé vlees op zijn bord zien wil Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:38

arno8 schreef:
Nee hoor, mensen zijn omnivoren, geen carnivoren.
Laatst bleek trouwens uit een onderzoek dat het waarschijnlijk wel mee viel met hoeveel vlees de oermens at.
Mensen zijn altijd al lui geweest, en het is veel waarschijnlijker dat ze gewoon vruchten uit een boom plukten in plaats van achter een hert aan te rennen.

En minder vlees eten is in ieder geval gezonder dan enorme hoeveelheden vlees eten (wat hier als normaal gezien wordt).

Omnivoren betekend dus ook vlees. Dus geen herbivoren.
Dus volgens jou is het eventuele risico op tekorten gezonder dan een risico op overschot? Vreemde redenering die volgens mij niks met gezondheid te maken heeft, maar meer met de argumentatie van vegetariers over dierenleed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:49

Net in de Burger King gegeten, tis lekker, maar ik hoef het dus ook 6 weken niet meer.
Voel me altijd zó vies, smerig, vet daarna. Terwijl ik er geen ons zwaarder van wordt, maar het is niet echt gezond zeg maar. Ach gut

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:30

Omnivoor betekent niet dat je ook vlees moet hebben, maar dat je het ook kunt hebben. Je kunt het dus wel verteren, maar het is niet nodig om te overleven.

Ik zeg niet: je kunt beter een tekort hebben dan een overschot.
Ik zeg: je kunt beter voldoende hebben dan een overschot.

Voor mij is er geen twijfel over mogelijk dat je zonder vlees kunt. Ik eet het al 10 jaar niet meer, ben 1.95 meter en nooit ziek.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:33

Ik denk zelf dat verkeerde vetten, suikers en zetmelen een stuk slechter zijn voor je lichaam dan vlees.
Maar goed, zo lang de deskundigen er nog niet eens over uit zijn, hebi k ook niet de illusie dat wij dat wel kunnen.

Ik ga trouwens wel altijd voor biologisch eten als dat enigszins mogelijk is. Ook nog een stuk beter voor de wereld om ons heen!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:42

Ieder z'n mening Haha!

Als je het echt natural wil doen, moet je natuurlijk buiten achter een hertje aanrennen, daar de halsslagader van doorbijten en dan het vlees rauw opeten.

Maar daar heb ik ook al geen zin in...

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:47

Ik ben aardig 'natural'. Alleen af en toe schuif ik toch een ijsje naar binnen *stout Frusty *

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:55

Ik ben een alleseter. Eet heel gezond en verantwoordelijk maar tegelijkertijd kan ik ook naar de Mac gaan of een zak brosjes leegeten. De week daarop weer alleen wortels, tomaten, brood en yoghurt met mueslie. Ik eet hoe ik me voel...

Groenten uit de tuin vind ik echt lekkerder dan uit de winkel. Vroeger rende ik al door de bosjes en at alle besjes, bramen en appels die ik kon vinden. In Zuid Afrika ook gejaagd en vlees opgegeten plus de andere dingen die we vonden zoals noten en water. Dat was vrij natural.

Als ik ruimte aan huis zou hebben zou ik een groententuin willen en meer 'natural' willen eten. Maar nu ik nog midden in de stad woon is fastfood en suiker gewoon te dichtbij...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:36

Ik ben ook niet echt natural voor mezelf. Als ik iets heb, dan kijk ik of er geen pilletje of creme tegen is.. Ik kook wel altijd met verse groenten, maar eet bijna geen fruit, en wel vlees. Naar de Mac ofzo ga ik nooit, en friet snijden en bakken we zelf (al is dat ook hooguit eens in de maand). Ik probeer zo weinig mogelijk te snoepen, maar dat is niet vanwege het natural, maar vanwege het op gewicht blijven Haha! . Verder beweeg ik dagelijks een uur op mijn paard, en het huishouden is hier ook niet niks. Ik woon in het buitengebied, want ik ben graag buiten tussen de bomen en de paarden (al moet ik wel af en toe naar binnen om mijn bokt-verslaving te onderhouden). Verder loop ik graag op schoenen die erg mooi zijn, maar niet zo geweldig zijn voor mijn voeten. En als ik het koud heb, kruip ik onder een deken. Wel ben ik net als de meeste hier prima bestuurbaar zonder bit, al zit er geen rem op mij .. Lachen