Ja ik denk het wel aangezien deze gebogen is. Ik denk dat ik zo'n singel in iedergeval wel ga aanschaffen. Ik hoop dat ie voor jou en je paard ook geschikt is. groetjes
hoi ik loop misschien een beetje achter de feiten aan maar ik heb met gam dezelfde problemen. welk zadel ik tot nu toe ook heb geprobeerd, ze blijven schuiven. mijn op maat gemaakte dressuur gaat tot nu toe het beste, die schuift ook nog wel eens, maar is binnen de perken te houden.
ik heb o.a. barefoot cheyenne en london geprobeerd, beide schuiven juist meer dan andere zadels, ongeacht de singels die ik heb gebruikt, van banaan, neopreen, westip, elastisch. ze schuiven extreem naar voren. ook met sympanova pad schoof het zadel.
er zijn ook van die speciale singels met buikflap, ook in dressuurmaat. alleen zijn ze zo duur (130,- meende ik) maar misschien is dat een optie om te proberen?
Ik heb die singel al een tijdje , maar sinds ik met die singel rij schuift m'n Barefootje een stuk sneller naar voren.... met de originele singel ligt hij veel beter. Met de neopreen banaansingel ook.
Daarmee schuift het zadel niet.
Ook vind ik het jammer van deze singel dat je de singelstoten niet goed plat weg kunt stoppen.
Ik heb hem nog niet gelezen , ben benieuwd wat ze ervan gebrouwen hebben , of er iemand geschreven heeft die niet bij voorbaat al alles afkeurt dat niet in het ouderwetse Engelse plaatje past....
Welke conclusies worden er getrokken in het artikel ?
Heb je ook al eens gekeken naar zadels die gemaakt zijn voor rondgeribte paarden/pony's ? Misschien de meer spaans/klassieke dressuur gerichte zadels (je kunt bij trekkingsaddles-webshop.nl ook testzadels aanvragen)? En Equestor is geloof ik ook bezig met een zadel hiervoor.
Ha, iedereen bedankt voor de reacties. Ben inderdaad benieuwd naar de conclusies in dat artikel. Hoe meer ik te horen krijg hoe minder ik weet wat ik moet doen. Mijn boomzadel is dus retour naar de verkoper, ben nu dus weer zadelloos en opnieuw op zoek naar een passend zadel. Hopelijk heb ik binnen twee weken de Ghost en de Startrek Comfort (beide boomloos) op de test.
Op www.trekkingsaddles-webshop.com staat ook mooie zadels, bedankt voor de tip. De zaldi zadels zijn ook mooi vind ik, alleen deze zijn volgens mij wel met vaste boom. Ik ben gewoon bang dat deze blijven schuiven vooral wanneer mijn pony per seizoen dikker en dunner wordt. Ik wil of een beweegelijk (boomloos) zadel of een waarin je zelf aanpassingen kan maken. Equestor ga ik ook nog benaderen, zij zit ook dicht bij mijn woonplaats. Daar hebben ze dus het Pegaso zadel waar je dus zelf aanpassingen aan kan maken wanneer je wilt, alleen deze is EUR 1750.- Ik zie door de bomen het bos niet meer, als je je gaat verdiepen (en ik dacht dat ik dat al gedaan had) is er ZO VEEL keus, ik weet het gewoon niet meer. De max van mijn budget is trouwens ongeveer EUR 1500,- dan houdt het toch echt wel op. Alytuiere, wat zijn dan precies de zadels voor rondgeribte paarden?
De beschrijving van de equiflex boom spreek mij ook wel erg aan. Alleen die zadels zijn weer iets duurder. Wat ik niet begrijp is of ze van TrekkingSaddles ook komen passen of dat je zo'n zadel gewoon moet kopen zonder te passen. Dat risico ga ik echt niet nemen. Ik zal morgen even met ze proberen te bellen.
je hebt gelijk, ik wordt er ook tureluurs van. ga je je test-ca van de ghost hier ook ff neerzetten? ik ben wel benieuwd, heb 'em een paar weken na jou
Zadelbomen hihihi Heater Moffett (Fhoenix) wordt ook verkocht door Equestor, ik ga deze week contact met haar opnemen om van haar informatie te vragen. Ben alleen een beetje bang nog meer tureluurs te worden wanneer ik haar (of wie dan ook) bel en weer een heel pakket aan informatie en adviezen krijg. Ik heb laatst ook met Horseman Outfitter gebeld over de Freeform boomloos, zij raadde mij dit zadel af bij ronde arabiertje waarop alles naar voren schoof. Zowiezo konden zij hem niet of heeeel moeilijk leveren met het "foreward girting system" en dat leek mij nou juist geschikt voor mijn pony. Zij raadde me hun eigen ontwikkelde HO Endurance Flex zadel aan maar die ging een eindje boven mijn budget Ook heb ik gehoord dat de beugelophanging van de Freeform toch niet zo goed is en eerder puntbelasting geeft. Maar dit heb ik slechts viavia gehoord en niet zelf ervaren.
Maar ik ga met frisse moed bellen naar Equestor en TrekkingSaddles en hoop dan weer wat wijzer te zijn en nog meer zadels te gaan testen. Ik zal zeker (hier of in een nieuw topic???) mijn ervaringen met de testzadels neerzetten.
Hey! Ik ken je probleem, ik heb ook een nrps met ronde ribben en weinig schoft. Ik had er eerst een wintec 500 op (van mijn vorige pony) maar deze paste niet goed, er was geen goede boom voor. Ik ben ook in totaal 7 maanden opzoek geweest naar een zadel. Ik heb dan geen boomlooszadel, maar rijdt nu met een Ainsley ( type weet ik zo niet) en dit zadel ligt als een huis! Kijk morgen wel even wat voor type het is.
Herilda, bedankt voor je reactie. Gelukkig heb je een zadel gevonden voor je pony. Ik ben er alleen wel zeker van dat ik geen boom dressuurzadel meer wil. Dus Ainsley is geen optie voor mij.