VoOdOo_lOvE schreef:Waratje schreef:Als je geen ervaring hebt met join up, dan doe je ze ook niet!! lees op Natural Horsemanship de sticky over join up en snap dan aub dat je het niet zomaar kunt doen.
Hoeveel ervaring heb je trouwens met zadelmak maken en opleren van een pony? Want als je daar geen ervaring mee hebt, ga je zeker fouten maken. En daar hij na een paar weekjes weer weggaat krijgt iemand anders de rekening gepresenteerd van jouw fouten. Weet wat je doet, voordat je aan zoiets begint.
Maar ik wil gewoon weten hoe het gaat,geen advies over het zadelmak maken.Ik weet ook wel dat ik het niet zomaar kan doen,ik vraag daarom juist uitleg wat ik moet doen,de houdingen,de gebarentaal e.d... Ik heb er wel al heel veel over gelezen,en ik snap wel wat de bedoeling is en een deel van wat je moet 'nabootsen',maar mijn bedoeling was met dit topic om mensen die er begaan met zijn met die join-up's te vragen wàt ze juist doen.Heb al enkele pony's zadelmak gemaakt en pony's weer manieren geleerd en die pony's zijn stuk voor stuk helemaal goedgekomen dus k denk niet dat dat een probleem is he.Ik wil gewoon weten wat de specifieke houdingen en bewegingen je moet uitvoeren,hoe je juist een leidersmerrie of normaal kuddegedrag nabootst,misschien mijn eigen schuld want in dit topig lijk ik zelf te zeggen dat ik totaal niet weet wat de bedoeling en de inhoud is en dat is dus niet zo.Groetjes
wat je moet doen? Volgens mij moet je het niet doen, heb alleen nog maar gehoord dat ondeskundige mensen het paard dermee verknalden. En je kunt prima vertrouwen en een band met je paard opbouwen zónder Join-up, gewoon echt niet aan beginnen, straks gaat het mis..
En anders moet je de pennyboeken van heartland maar lezen, is enkelde join up daar