Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Heel veel plezier met oefenen. Zorg ervoor dat je de goede materialen hebt (dus haltertouw, stick en leadrope).
silkie schreef:volgens mij heb je diie materialen helemaal niet zo heel hard nodig. Je komt ook al een heel eind met een gewoon halster (ook kun je een aantal oefeningen ook heel goed helemaal los doen) en halstertouw (al is een leadrope soms wel handig) en een stick heb ik al helemaal nooit gebruikt.
Cassidy schreef:silkie schreef:
De vraag is: hoe goed wil je worden, hoe attent wil je dat je paard reageert? Een touwhalsters is wat dunner en daardoor scherper dan een gewoon halster, daardoor kun je verfijnder inwerken. Een goede leadrope is bij de knip verzwaard zodat, als jij stopt met aanwijzingen geven, het touw ook sneller stil komt te hangen en niet nog even doorzwiept op momenten dat jij dat niet meer wilt. De stick is het verlengde van je arm, daar kun je aanwijzingen mee geven zonder dat je je positie t.o.v. het paard veranderd. Je kunt heel ver komen zonder die extra dingen, maar de top net niet bereiken....de keuze is aan jou.
dekoezegtboe schreef:dat is denk ik ook alleen maar waar je aan gewend ben... ik parelli nu een jaar met mijn paarden en ik vind stalhalsters nu echt ondingen
Cassidy schreef:Werken at liberty is het doel, de weg ernaar toe heb je toch een (touw)halster nodig.