Bitloos hoofdstel van Ruitsportshop met touwteugels

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Bitloos hoofdstel van Ruitsportshop met touwteugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 00:16

Calllippo, jij bent toch niet dezelfde als Eveline?

Ik merk wel dat ik met de touwteugels geen handschoenen aan hoef. Misschien ook wel niet meer met leren teugels hoor want ze trekt veel minder. Dat headbangen is gewoon zowat verdwenen, dacht altijd dat het door de pollenallergie kwam maar die schijnt met de komst van het bitloze hoofdstel ook plots verdwenen te zijn (?????)

Enfin, in september komt er hier een tinkerrit die ik uit ga zetten en ga dan met de groep (bitloos) rijden. Ben benieuwd hoe ze zich gedraagt. Kan nogal drammen met andere paarden zoals altijd voorop willen lopen, pfff. Is vooral leuk als ze ze in galop niet kan bijhouden Knipoog

Hondenriem kan prima, je kan er alles aan clippen wat maar lekker in je handen ligt. Ik wilde graag iets met wit omdat Sox zwart is met witte benen/bles. Ik zou ook nog graag eens zo'n wit borsttuig voor de sier hebben, bij de Engelse Queens Guard hebben ze dat ook maar ik weet niet of dat hier te koop is. Daar is het ook van touw. Prachtig bij die zwarte paarden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:58

Eveline van Equiplay is Calippo , dat weet ik wel Knipoog

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 19:28

Aha, kwartje valt nu Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:58

die teugels zien er goed uit. waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:16

Cowgirl schreef:
die teugels zien er goed uit. waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

Zijn gemaakt door Eveline van Equiplay (www.equiplay.nl)

ontopic: Ziet er super uit! Ik verwacht eerders hetzelfde hoofdstel, ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen Lachen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 19:41

Thanks, ben ook nog steeds heel blij met het geheel!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:14

Hee, ik heb dit hoofdstel gister in de bus gekregen! Ik vind hem errug mooi! Ja

Ik heb alleen met mijn jonge paard nog nooit bitloos gereden dus dat gaan we maar eens rustig oefenen.
Wellicht zoals ik in een ander topic al gelezen had, eerst met dubbele optoming.

Ben benieuwd hoe het gaat, ik zal hier mijn ervaring wel neerzetten! Pling

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:16

Zo, die van mij komt ook net binnen Lachen
Ben benieuwd wat me uiteindelijk beter bevalt, dit hoofdstel of toch ons oude vertrouwde touwhalstertje, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:15

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:18

Jovarna schreef:
En durven jullie deze uitdaging aan te gaan?! *LOL*

Je bent wel aan het spammen he Clown
Nee hoor, fantastisch initiatief!

Helaas, wij hebben geen vervoer, anders had het misschien wel leuk geweest!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:36

Alter en ik hebben de eerste bitloze test doorstaan!!!

Vanochtend ben ik met Alter naar de bak bij de buren gegaan om daar even rustig wat dressuur te oefenen. Vooral voorwaarts-neerwaarts in stap gedaan en kleine stukken draf. Het ging lekker en Alter was braaf. Halverwege heb ik het nieuwe hoofdstel bij Alter om gedaan en het andere hoofdstel weer in mijn zadeltasje. Toen reden we dus inene bitloos!!! Erg grappig, Alter heeft een paar keer met zijn hoofd geschud, helemaal verbaast omdat er zo weinig riempjes om zijn hoofd zaten. Vervolgens zag ik elke keer als ik langs de spiegel reed dat Alter met zijn mond rare bekken aan het trekken was. Hij vond het maar vreemd zonder bit!

Wat rijden betreft, vond ik het super, hij reageerde eigenlijk exact hetzelfde als met bit en ik kon hem ook heel makkelijk voorwaarts-neerwaarts ontspannen laten lopen. Hij bood dit zelfs nog iets makkelijk aan dan met bit. Bij het sturen merkte ik wel wat verschil, ik heb zelf de vervelende eigenschap om te sturen alsof ik in een auto zit. Bloos!
Dus binnenhand naar achter en buitenhand naar voren, een moeilijk af te leren eigenschap! Boos! Als ik met bit rij dan probeer ik hier wel steeds op te letten maar stiekem trek ik hem dan toch makkelijk met zijn neus wat naar binnen op de volte. Met dit bitloze hoofdstel gaat dit niet zo makkelijk omdat je niet op de mond stuurt maar op het hele hoofd. Je moet dus wel heel overdreven aan je binnenhand trekken, wil je hem op die manier sturen. Het wijst mij dus goed op mijn fouten en dat vind ik eigenlijk wel positief. Ik moet dus meer sturen met mijn eigen lichaam, gewicht, benen en beide teugels en dan is er niks aan de hand.

Na afloop heb ik Alter onder het zadel (langs een doodlopende weg) terug naar onze eigen stal gereden met het bitloze hoofdstel. Dat leek me wel een mooie test omdat Alter dan graag zo snel mogelijk naar zijn vriendjes wil en het liefste in draf naar huis gaat. Kan ik mooi even testen of de rem het ook goed doet... en die doet het! Haha!

Alter wilde op dat kleine stukje naar huis nog aan de kletter gaan omdat een oud dametje ons (heel goed bedoeld) heel zachtjes van achter naderde. Alter spoot weg maar ik had hem, net zoals met bit, binnen 3 passen weer terug!
Test geslaagd! OK dan! Ja

Ik had helemaal niet het idee dat ik anders moest rijden dan met bit; niet subtieler en ook niet ruwer. Ik merkte eigenlijk weinig verschil behalve dan dat ik met sturen wat minder kan smokkelen. Het scheelt dat ik mijn bijrijdarabier ook altijd in de bossen al bitloos reed, die was vrij heftig maar toch goed te houden zonder bit. Ik had dus zelf geen probleem met het bitloos tussen mijn oren. Pling

Ik hoop dat het geen beginnersgeluk was en dat ik zo tevreden blijf! Pling

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 20:45

Hartstikke goed bella24! Het is voor een paard immers ook wennen. Alter heeft de test dus goed doorstaan Lachen