paard vreemd op de wei

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

alano

Re: paard vreemd op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 18:14

ik heb een maatje gevonden! maar helaas blijft alano angstig en druk. ik ben eerst een half uur lang bij alano in de wei gebleven (dus alleen alano en ik) dat ging goed en hij was toen rustig. toen had ik iemand gevonden als maatje, een shetlander. toen ze samen op de wei stonden was alano rustig. toen ben ik weg gegaan en na een half uur was hij nog rustig maar na het halve uur begon hij weer voor in zijn weilandje te lopen en zenuwachtig heen en weer te draven. daarna hebben we er nog een pony bij gezet. (met zijn 3en dus) hij was ontzettend bang voor die pony terwijl die heel lief was....toen was hij nog banger....morgen zet ik hem samen met de shetlander...kijken hoe het dan gaat...het is zo vreemd omdat hij dit gedrag ineens vertoont terwijl hij daarvoor met veel paarden is los geweest en dat ging prima....misschien ligt het aan dat hij een nare ervaring op mijn landje heeft gehad? ik heb geen idee....ik weet niet meer wat ik moet doen...

Vally4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:29

Dat is raar :s
Kijk eerst maar hoe dat morgen gaat, misschien moet hij nog even wennen...
Laat de pony's anders voor dat ze de wei in gaan even met elkaar snuffelen!
Maar mocht het niet lukken, we komen er wel uit Bloos
Hoe groot is het weitje eigenlijk? Want mijn denkcelletjes zullen niet stoppen totdat we eruit komen Pling

alano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 20:42

geen idee hoe groot. denk net zo groot als 20 bij 60 binnebak. (klein dus)

Vally4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:14

trouwens dat je pony zo "bang" was voor die andere pony kan ook liggen aan dat die andere pony misschien een slagje dominanter is. Hoe gedroeg je pony zich toen precies?
Ik zou het in elk geval nog een dagje proberen, geef je paard even de tijd. En dan zet je morgen weer neer hoe het gaat en als het dan nóg niet beter gaat... nou dat merken we dan wel Bloos

alano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 21:17

die pony kwam er in en toen schoot alano weg en durfde niet bij hem in de buurt..het enige wat die pony deed was grazen en was gewoon lief enzo....

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:50

alano schreef:
ja ga ik proberen om een maatje te vinden alleen hij is bang voor veel paarden... dus ik moet een paard vinden die net zo lief is op de wei.

Het paard van mijn zus was eerst ook bang voor andere paarden, omdat ze eerst bij een paard stond dat haar in een hoekje dreef en dan voluit ging trappen. Maar nu heeft ze daar helemaal geen last meer van, ze is echt supersociaal. Dus zoek gewoon een niet te dominant paardje, en ik denk dat de jouwe er zo aan went. Of misschien is een shet minder bedreigend.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 14:06

gelukkig was alano vandaag rustig op de wei....hij heeft samen met een shetlander gestaan en dat gaat goed!

Diannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:12

succes

alano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 20:14

ik ben erachter hoor.....alano kan er gewoon niet tegen als iemand anders hem op de wei zet. ik zet hem zelf sinds 2 weken weer op de wei en dat gaat prima in zijn 1tje.

Vally4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:18

hoera Pling
ben blij dat je er eindelijk uit bent!

alano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 16:15

dank je. het is niet fijn als je je paard zo overstuur ziet en je niet snapt wat er aan de hand is maar gelukkig weet ik het nu!