Ervaringen Barefoot London?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Re: Ervaringen Barefoot London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:02

Citaat:
Wauwie, ziet er goed uit Splinter, mooi paard heb je ook trouwens
Thanks!!

@ CarS dit is idd ook een maat 1 zonder wrongen

Gister weer gereden en het zat weer heerlijk alweer lekkerder dan de eerste keer, kan dat

De ruggengraat was keurig droog,

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:01

Afbeelding

wat ik aan deze foto zie is dat het blad ver naar voren ligt en niet recht naar beneden, het zitvlak hierdoor automatisch te ver naar achter. of het ligt niet correct op je paard of zo hoort het?

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:17

Pellie schreef:
Afbeelding

wat ik aan deze foto zie is dat het blad ver naar voren ligt en niet recht naar beneden, het zitvlak hierdoor automatisch te ver naar achter. of het ligt niet correct op je paard of zo hoort het?

Kijk en vergelijk op deze link (even wat naar beneden scrollen). Volgens mij ligt het zadel op deze foto's wel 'rechter':
http://www.boomloosrijden.nl/dressuurgroot.htm

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:33

Ik vind de vorm ook een beetje raar , die voorkant van het zweetblad.... "probleem" is dat er nog te weinig foto's en ervaringen zijn om echt conclusies te trekken over de ligging.

Ik vind bij de foto's dat de zweetbladen voor een dressuurzadel wat tever naar voren uitsteken. Maar bij andere foto's valt dat wel weer mee.

Ik denk NU dat ze over een jaar ofzo gemiddeld wel het vaakst een stukje naar voren wijzen. Maarja dat kan ook weer een voordeel zijn zodat je er wat veelzijdiger mee uit de voeten kunt... de klanten-reacties zullen het wel laten blijken , dat is altijd het spannende. Tot nu toe zijn de reacties wereldwijd erg goed , terwijl ik het echt geen mooi zadel vindt Bloos

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:38

Afbeelding

hier ook nog maar ff een foto van hoe de london op gam ligt, na het rijden Lachen

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:28

Pellie schreef:
Afbeelding

hier ook nog maar ff een foto van hoe de london op gam ligt, na het rijden Lachen

Ik denk er ook aan om hem voor mijn tink aan te schaffen. Ik rij nu al een tijdje met een australisch stockzadel van de horseman outfitter, maar doordat ze nu een stuk intensiever wordt gereden heb ik het idee dat die niet meer zo goed zit.....
Volgend weekend kan ik een London van iemand proberen, dus ik ben erg benieuwd. Heb er even 5 minuten op gezeten op mijn paardje en de eerste indruk was erg positief! Hoe bevalt ie jou Pellie????

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:09

Pellie schreef:

Staat mooooooi bij Gammon Haha!
Maar hoe beviel het zadel jullie????

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:03

Ik zou eigenlijk graag in de toekomst willen kijken!
Hoe dit zadel zich gaat houden, en of er nog veranderingen aan gedaan moeten worden...

Wat ik me eigenlijk afvraag he, de singelstoten. Zaten die nou halverwege vast genaait? Of lopen ze door over de rug?
En is dit bij andere barefoot zadels ook zo?

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:58

en Pellie antwoordt ook niet erg snel .......... Huilen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:49

Er zijn altijd wel wat veranderingen in het begin. Bij de Nevada hadden we bvb. voor het eerst een seatsaver met brede achterflap , en die had niet zo'n stikselpatroontje op de zitting in het begin.
Bleek nadat de eerste Nevada's in gebruik waren , dat er een rare vouw in de zitting ging ontstaan. Zulke dingen merk je pas in de praktijk...dus werden ze vanaf toen ook doorgestikt.

Bij de London is er ook al een probleem gesignaleerd bij de paar exemplaren die er nu zijn. Het stiksel liet al snel los bij het singelflapje. Dus de volgende Londons die binnenkomen zijn steviger doorgestikt. Het is ook voor het eerst dat er een andere leersoort dan nubuck wordt gebruikt , dus je leert toch bepaalde dingen van de praktijk en die pak je aan.

Misschien besluiten ze over een half jaar wel dat ze hem alsnog van nubuck gaan maken , je weet het niet Lachen

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:56

pmarena schreef:
Er zijn altijd wel wat veranderingen in het begin. Bij de Nevada hadden we bvb. voor het eerst een seatsaver met brede achterflap , en die had niet zo'n stikselpatroontje op de zitting in het begin.
Bleek nadat de eerste Nevada's in gebruik waren , dat er een rare vouw in de zitting ging ontstaan. Zulke dingen merk je pas in de praktijk...dus werden ze vanaf toen ook doorgestikt.

Bij de London is er ook al een probleem gesignaleerd bij de paar exemplaren die er nu zijn. Het stiksel liet al snel los bij het singelflapje. Dus de volgende Londons die binnenkomen zijn steviger doorgestikt. Het is ook voor het eerst dat er een andere leersoort dan nubuck wordt gebruikt , dus je leert toch bepaalde dingen van de praktijk en die pak je aan.

Misschien besluiten ze over een half jaar wel dat ze hem alsnog van nubuck gaan maken , je weet het niet Lachen

Hmmm, misschien toch maar een half jaartje wachten Haha! Haha! Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:09

Is niet onverstandig hoor , om bij een splinternieuw model zadel even de kinderziektes af te wachten.

Maarja aan de andere kant : lang wachten op iets dat je graag wilt is ook niet alles Haha!

En als iedereen een half jaar wacht dan komen de kinderziektes pas een half jaar later aan het licht omdat er daarvoor niemand mee reed Tong uitsteken

Nee het zal allemaal wel meevallen hoor.
En de garantie is altijd prima dus mocht het leer spontaan oplossen in een regenbui van langer dan 3 kwartier ofzoiets Haha! dan wordt dat wel opgelost. Een ontvreden klant moet snel weer tevreden worden voordat ze gaan lopen klieren , hihi. Haha!

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:10

Als iedereen die twijfeld nou even een London aan schaft!

Dan wacht ik het nog even af, en probeer over een paard maandjes eerst de cheyenne (verkoop je daar ook nog 1 van) Clown

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:26

sorry! maat 2 was te groot voor me, maar er was even niet iets anders om te testen, dus dat wist ik van te voren al. maar qua zitten verschilde het voor mij niet veel met de cheyenne, het was weer ff wennen aan het zitten met weinig steun.

qua maatvoering paste dit best op gam, een gewoon dressuurzadel valt in het niet op zijn grove lijf Haha!

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:32

Afgelopen zaterdag heb ik met mijn barefoot london de endurance gereden op de ginkelse hei. Het is mij prima bevallen. Balder had alleen gisteren was losse velletjes in de haren op zijn schoft net waar de ruggegraatvrijheid ophoudt. Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen?

Afbeelding

Groetjes,

Karina

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:31

Dat probleem heb ik nou ook met Utah, het wordt steeds erger Boos!
Met de cheyenne had ik dit nooit!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:07

...net waar de ruggegraatvrijheid ophoudt....?

Hoe bedoelen jullie , naast de ruggegraat ofzo ?

Het probleem is mij niet bekend dus ik weet niet welke plek jullie bedoelen....?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:33

Tja hoeleg je dat uit, achter op de schoft, dus richting rug, dat stukje ligt iets hoger dus heeft weinig/geen vrijheid. Onder de pommel?
Ik ga nu ff dubbele inlages gebruiken, maar als dat niet werkt, heb ik een probleem Verdrietig

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:35

Het zou onder de hele lengte van het zadel vrij moeten liggen hoor , zeker met dubbele inlages. Tenzij je paard een HEEL hoog er bovenop liggende ruggegraat heeft....?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:47

het laatste stukje van de schoft is hoger dan de ruggengraat Knipoog
als het zadel achter de schoft moet liggen, ligt het te ver naar achter, dus ik hoop dat dat niet de bedoeling is Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:02

De inlages van de pad gaan ook mee omhoog met de ronding mee , als een enkele inlage dan niet genoeg hoogte geeft dan kun je idd beter 2 stuks erin doen.

Maar het hoort normaal gesproken echt helemaal vrij te liggen hoor.

Dat je met een dun takje of zweepje of iets ter controle echt helemaal onder het zadel door kan flossen als je erop zit.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:21

Dat lukte eerst wel (de zweep er doorheen), kan het niet zo zijn, dat de inlages gewoon erg inzakken, want ik heb hem pas een maand ofzo?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:50

Ik heb net een London testzadel besteld, en toen zag ik dit topic ineens! I krijg hem over ongeveer 6 weekjes binnen. Ik ben echt superbenieuwd! Ik houd dit topic in de gaten, en zet er zelf wel even mijn bevindingen op.

Mijn issues met een nieuw zadel:
- Ik ben extreem klein 1.47m, komen mijn benen goed uit onder het zweetblad (als iemand in staat is het zweetblad voor me op te meten, G E W E L D I G!)
- mijn tinker loopt nogal onstabiel, heeft een holle rug, hoge schoft etc etc je kent het wel (lees hobbelpaard)
- Ik rijd me heel snel door, tot bloedens toe.

Ik ben benieuwd!

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 00:00

pmarena schreef:
...net waar de ruggegraatvrijheid ophoudt....?

Hoe bedoelen jullie , naast de ruggegraat ofzo ?

Het probleem is mij niet bekend dus ik weet niet welke plek jullie bedoelen....?

Inderdaad net naast de ruggegraat of liever gezegd de takken van de schoftwervels. Het was echt een streepje van een paar cm op de rand waar de inlages ophouden.

Ook heb ik nog een ander probleem, Balder heeft meestal na het rijden aan weerszijden van zijn schoft achter de schouder kneusplekkenvan een cm of 10 in doorsnee. Dubbele inlages heb ik al geprobeerd maar daar krijgt hij zwellingen door op de rand waar de inlages ophouden onder je dijbeen zeg maar.
Weet iemand hier nog een oplossing voor?

Groetjes,

Karina

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:32

Ik heb zaterdag voor het eerst op de London gereden. Ik vind het een heel mooi zadel, en het zit werkelijk heerlijk! Wat voor mij alleen wel wennen was zijn de lange zweetbladen. Boij de cheyenne voel ik gelijk amigo's buik en nu niet. Ik denk dat de mensen die van boomzadel naar boomloos dressuur overstappen er weinig van zullen merken, kwa gevoel bij de benen. Ik had mijn zadel uitgeleend zaterdag. Deze mensen rijden normaal met een wintec dresuur en hadden nu het gevoel hun benen "kwijt"te zijn.