Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dorientjuh schreef:Ik vind het ook niet goed dat je een join-up hebt gedaan, en al zeker niet twee keer. Er waren geen zeer gevaarlijke dominantie problemen, en zolang die er niet zijn, moet je in mijn ogen geen join-up doen.
Een join-up is volgens mij wel de zwaarste straf die je een paard kunt geven. Daarom vind ik het ook erg dat er zo luchtig over word gedaan.
Als het allemaal niet zo erg zou zijn, waarom zegt Monty Roberts zelf dan dat je een join-up 'maar' maximaal 15 keer in een heel paardenleven mag doen?
Blue_Star schreef:dorientjuh schreef:Ik vind het ook niet goed dat je een join-up hebt gedaan, en al zeker niet twee keer. Er waren geen zeer gevaarlijke dominantie problemen, en zolang die er niet zijn, moet je in mijn ogen geen join-up doen.
Een join-up is volgens mij wel de zwaarste straf die je een paard kunt geven. Daarom vind ik het ook erg dat er zo luchtig over word gedaan.
Als het allemaal niet zo erg zou zijn, waarom zegt Monty Roberts zelf dan dat je een join-up 'maar' maximaal 15 keer in een heel paardenleven mag doen?
Dat vraag ik me ook afIk weet dat je een join-up niet mag uitvoeren bij paarden die eigenlijk niet dominant zijn. Maar waarom juist dat getal?