Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pellie schreef:zo, eerste rondje barefoot london is gemaakt... had na 1/3 rit hem alweer geschoten$%
^&^*&
#@!#
als je de foto's ziet zeg je misschien, niks mis mee toch? maar de voor-foto's zijn mislukt, een leesfout, dus dan was het verschil misschien wat duidelijker.
maar na een stuk in draf merkte ik dat ik meer naar achter ging zitten (oké het is een maat 2 maar dan nog) en dat het zadel met pad en al weer over zijn schouders schoof. ik heb hem dus minstens 7cm. naar achter neergeled en aangesingeld hè!! mooie in deze is wel dat de singel perfect is blijven liggen, daar ligt het dus niet aan
en ik vond het een allemachtig groot zadel. miss kan ik nog ff een foto met mijn andere maken, ter vergelijk. het ligt me te veel naar achteren als ik het op de goede plaats neerleg, teveel naar de nieren toe. en mijn houding is ook in die richting, ik gebruik het zweetblad amper zeg maar. miss kan ik daar ook nog ff een foto van laten maken één dezer dagen.
pmarena schreef:Ik weet wel dat er plannen zijn om nog dit jaar een boomloos zadel op de markt te brengen , dat behoorlijk op een boomzadel gaat lijken , zoals de Startrekk....
Het nadeel ervan is dat het boomloze gevoel zowel voor ruiter als paard grotendeels verdwijnt. Ook de hele soepelheid van het zadel wordt enorm veel minder , door alle lagen leer en kussens ligt de vorm en de ronding van voor naar achteren al aardig vast.... via andere wederverkopers en klanten die mij direct contacteren uit het buitenland hoor ik steeds meer klachten over die nieuwe generatie boomloos dat die zich niet goed genoeg aan de rug aan kan passen en regelmatig doorverkocht worden omdat paarden er plekjes van krijgen.
In nederland hoor je daar nog nauwelijks wat over , maar hier zijn ze dan ook nog vrij nieuw en niet zo veel aanwezig nog , dus grote kans dat dat nog komt.....
Dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Het ziet er wel leuk uit zo'n standaard vormpje , maar hou in je achterhoofd dat het eigenlijk niet te vergelijken is met het simpele boomloos zoals Torsion en Barefoot dat veel en veel soepeler is allemaal.
Ik denk dan ook niet dat ik dat type boomloos ga verkopen , zou wel de mogelijkheid hebben en ik vind het ontzettend leuke en veelbelovende zadels om te zien , ben er zelf ook helemaal weg van , maar ik ben behoorlijk teruggeschrokken door alle mindere ervaringen die ik erover gehoord heb....
Let er dus aub goed op of het zadel echt goed past , je moet er wat meer oplettend bij zijn dan bij het slappere boomloos , vooral de ronding van de rug moet goed gevolgd worden want daar liggen de meeste problemen.
Ik plaats dit niet om af te zeiken maar puur om hopelijk te voorkomen dat mensen denken : oh boomloos ligt wel goed , daar hoef ik me geen zorgen om te maken.