het paard heeft misschien zijn mond open..
maar hij heeft natuurlijk geen neus en sperriem, die veel mensen gebruiken om de mond mee dicht te snoeren..
(dan valt het niet echt op dat ze aan het rukken zijn..

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Anouar15 schreef:Ik vind trekken aan een bit zowiezo niet goed, welk bit je ook gebruikt
Liezel1 schreef:Anouar15 schreef:Ik vind trekken aan een bit zowiezo niet goed, welk bit je ook gebruikt
klopt, maar op sommige momentopnamen is een belangrijk parcours kan ik me er wel iets bij voorstellen.
xxZanniejxx schreef:Mooie foto's! Ik krijg de sprong er nooit goed op, altijd of te vroeg of net te laat!
Die vrouw op de laatste foto is trouwens Nena Verlooy en haar paard heet Flash Bounce. Flash Bounce heeft zo'n "hoofdstel" omdat hij de druk bij zijn oren niet kan verdragen. Hij gaat dan helemaal met zijn hoofd schudden en gek doen. Daarom heeft hij zo'n speciaal bit (heet een Meroth Bit). Ze had hem eerst gekocht om weer door te verkopen, maar omdat het zo goed klikt gaat hij nooit meer weg. Ze hebben al veel prijzen gewonnen samen!
Als je deze link aanklikt en dan het filmpje "Meroth Bit" download (1 aanklikken), dan kun je een leuk filmpje over hun bekijken:
http://www.paardentv.com/paardentv%20andere.html
Anouar15 schreef:Ik vind trekken aan een bit zowiezo niet goed, welk bit je ook gebruikt
jokari schreef:ik ben er nog steeds niet uit of ik nu voor of tegen zo'n bitje ben. Misschien eens uittesten als mijn verzorgpaard terug onder het zadel gaat.
jasmijn78 schreef:
Veel enger vind ik dit soort reacties:jokari schreef:ik ben er nog steeds niet uit of ik nu voor of tegen zo'n bitje ben. Misschien eens uittesten als mijn verzorgpaard terug onder het zadel gaat.
Mensen die dus klakkeloos iets gaan uittesten of immiteren nog voordat ze weten wat de werking of het effect is. Gewoon omdat ze het ergens hebben gezien op een foto ofzo.
Jus_dOrange schreef: