Hoofdstel met alleen een bit?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

chitra

Re: Hoofdstel met alleen een bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:19

ach ja..
het paard heeft misschien zijn mond open..
maar hij heeft natuurlijk geen neus en sperriem, die veel mensen gebruiken om de mond mee dicht te snoeren..
(dan valt het niet echt op dat ze aan het rukken zijn.. )

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:21

Afbeelding

andere foto

(ik weet niet of ik nu in overtreding ben door een foto van Antoinette te gebruiken... als dat zo is dan nu alvast sorry...

maar ik zie nog steeds geen kinriempje zitten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:21

Ik heb ook een keer een foto gezien van iemand (een duister geloof ik) die dat niveau sprong zonder bit (met een bosal dacht ik)

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:24

ik zie het reacties van mensen in de trand van: "ze trekt het bit door de mond heen"
lijkt mij dat het hier duidelijk gaat om een "simpel" bit.
Dat daar wat meer speling op zit dan die complete hekwerken waar sommige springruiters mee rijden, lijkt mij niet zo'n probleem.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:25

Ik vind trekken aan een bit zowiezo niet goed, welk bit je ook gebruikt

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:37

Anouar15 schreef:

klopt, maar op sommige momentopnamen is een belangrijk parcours kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:49

Maar het idd beter dat ze met zo'n bit rijdt. Ik vind dat teveel ruiters te makkelijk naar allerlei bitten grijpen

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:55

Liezel1 schreef:
Anouar15 schreef:

klopt, maar op sommige momentopnamen is een belangrijk parcours kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Ik kan me inderdaad niet aan de indruk onttrekken dat er op een ongelukkig moment op het knopje is gedrukt. Het blijft een foto.....
Ik kreeg onlangs nog een kudde foto's van een kennis op dressuur. Nou, daar zaten enkele blunders tussen! Gewoon afgedrukt op een heel verkeerd moment waardoor de indruk ontstaat dat ze er als een beginner opzit, terwijl ze zich echt niet hoeft te schamen voor haar rijstijl (half Bokt kan er een puntje aan zuigen!)

Natural_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:11

Knap ?
Nature ?
Volgens mij zitten jullie een beetje in het verkeerde topic.. ik vind hier niks NATURALS aan. stel dat jij zo een bit in zou hebben en een kinriempje.. je kan het paard zijn onderkaak breken.. Sorry hoor maar ik kan hier niks knaps aan vinden..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:14

Onderkaak breken kan denk ik niet hoor.
Hoe wil je dat doen?

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:25

Ik heb getemd hier is al een topic over incl een filmpje waar je het bit duidelijk zag.

viewtopic.php?f=149&t=577828&hilit=

xxZanniejxx schreef:
Mooie foto's! Ik krijg de sprong er nooit goed op, altijd of te vroeg of net te laat!
Die vrouw op de laatste foto is trouwens Nena Verlooy en haar paard heet Flash Bounce. Flash Bounce heeft zo'n "hoofdstel" omdat hij de druk bij zijn oren niet kan verdragen. Hij gaat dan helemaal met zijn hoofd schudden en gek doen. Daarom heeft hij zo'n speciaal bit (heet een Meroth Bit). Ze had hem eerst gekocht om weer door te verkopen, maar omdat het zo goed klikt gaat hij nooit meer weg. Ze hebben al veel prijzen gewonnen samen!

Als je deze link aanklikt en dan het filmpje "Meroth Bit" download (1 aanklikken), dan kun je een leuk filmpje over hun bekijken:

http://www.paardentv.com/paardentv%20andere.html

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:38

Anouar15 schreef:

Gezien het filmpje en het niveau waarop deze amazone rijdt, denk ik dat zij heel goed weet waar ze mee bezig is. Duidelijk is dat deze amazone een oplossing heeft gevonden voor haar paard dat een specifiek probleem heeft.

Veel enger vind ik dit soort reacties:

jokari schreef:
ik ben er nog steeds niet uit of ik nu voor of tegen zo'n bitje ben. Misschien eens uittesten als mijn verzorgpaard terug onder het zadel gaat.

Mensen die dus klakkeloos iets gaan uittesten of immiteren nog voordat ze weten wat de werking of het effect is. Gewoon omdat ze het ergens hebben gezien op een foto ofzo.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:47

jasmijn78 schreef:

Veel enger vind ik dit soort reacties:

jokari schreef:
ik ben er nog steeds niet uit of ik nu voor of tegen zo'n bitje ben. Misschien eens uittesten als mijn verzorgpaard terug onder het zadel gaat.

Mensen die dus klakkeloos iets gaan uittesten of immiteren nog voordat ze weten wat de werking of het effect is. Gewoon omdat ze het ergens hebben gezien op een foto ofzo.

Ben het met je eens.
Ik heb dus zelf zo´n bit omdat ik dan met mijn pony bitloos kan rijden zogauw ik het drukke verkeer uit ben. Dan doe ik hem uit en hang hem aan mijn zadel.
Ook rij ik ermee als ze weer eens last van de warmte heeft, dan kan ze enorm gaan shaken en dat is stukke minder met alleen het bitje in.
Ik heb trouwens een "enkel gebroken" bitje die dus buigt in het midden
Hij is dus zo dat ze haar tong gewoon kan bewegen en hem er zelf overheen kan leggen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 00:14