Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Miss_Montana schreef:Maar ik lees in dit topic verschillende meldingen van wel/geen vloerbedekking. Sinds wanneer is het natural om je paard op een betonnen vloer te laten liggen? Leg mij het eens uit, mss zit er wel iets heel zinnigs achter hoor maar ik vind het op dit moment ronduit onzin! Mij benieuwen of de naturals zelf ook lekker op de vloer slapen zonder deken
Wendy schreef:Dat verhaal komt van paardnatuurlijk. Het zou beter voor de hoeven zijn.
Ongeacht of ik het er mee eens ben of niet... hoeveel ligt een paard dan daadwerkelijk in zijn stal?
Miss_Montana schreef:Mij benieuwen of de naturals zelf ook lekker op de vloer slapen zonder deken
smurf schreef:De aanleiding was dat iedereen aan hetpaardenbenen wassen is en de mijne met modderpoten rond loopt. Ik kan ze niet wassen, daar moet een 2e Parellier bij zijn, ..
stef schreef:Als diegene dan begint: WANT dat is beter voor je paard, EN dat hoort zo, EN blablabla heb ik al gegeten en gedronken.
promptertje schreef:. Is voor mij toch een klein inzicht in de voorkeuren van een paard.
Apple schreef:CarS, dat is dan toch ook gewoon praktisch inzicht en kijken naar je eigen paard
CarS schreef:![]()
Daarom...ben geen natural,ben geen normal...hou hem op mijn eigen manier en dat bevalt ons wel.
stef schreef:Goh, wat een titel!
Ik sta niet negatief tegenover het natural gebeuren. Een ieder moet lekker zelf doen wat ze denken dat goed is. Voor de een is dat zn paard met een deken en ijzers te zetten, voor een ander absoluut niet.
Wat ik echter heel jammer vind dat er enkele "naturals" doorslaan en hun mening op een zeer vervelende manier op gaan leggen. Ze stampen mensen die met ijzers rijden compleet de grond in alsof ze achterlijk zijn.
Dit vind ik zo jammer he! Door een paar van die extremen ontwikkel ik een soort van aversie tegenover naturals (daar heb je weer zo'n zeikerd...)
Mensen die dit herkennen?
promptertje schreef:Nog even over gaan liggen; ik was gisteren op de stoeterij waar ik mijn jaarlinghengst heb staan. De 30 fokmerries leven daar het hele jaar op een stuk van 25 hectare, met een laag, nat deel en een hoog, droog deel, dat helemaal omzoomd is met bomen. Ze hebben ook de beschikking over een grote loopstal met stro en met een kaal deel.
Gistermiddag lagen zo'n 25 merries in de loopstal, op het stro en niet buiten (terwijl het droog was en niet koud) en ook niet op het kale gedeelte. Ze kozen ervoor om binnen op het stro te gaan liggen. Is voor mij toch een klein inzicht in de voorkeuren van een paard.
Jus_dOrange schreef:Tsja als het slecht voor de hoeven is dan gaat het er natuurlijk ook om hoeveel het paard op stal staat. Maar ik vraag me af, als de stal elke dag leeg wordt gehaald, weer volgegooid met schoon en droog stro, is het dan ook zo slecht voor de hoeven?